زمان مطالعه: ۶ دقیقه

نیسان زامیاد یا به طور عامیانه تر نیسان آبی یکی از پرکاربرد ترین وسایل باربری محسوب می شود. این وسیله به سبب اندازه نسبتا متوسط و مناسبی که دارد برای باربری های داخل شهری بسیار مناسب است. اما بر اساس اندازه بار می توان از آن در حمل و نقل های جاده ای نیز بهره برد. بنابراین کاملا می توانیم حدس بزنیم که ابعاد اتاق بار نیسان زامیاد تا چه اندازه می تواند تاثیر گذار باشد. بگذارید کمی از عقب تر به این موضوع نگاه کنیم.

آشنایی با نیسان

امروز حمل و نقل به عنوان یک صنعت مهم در جهان شناخته می شود. به بیان ساده تر اگر حمل و نقل به صورت باربری یا مسافربری از دنیای اقتصاد کنار بگذاریم عملا اقتصاد از بین می رود. همه اتفاقاتی که در دنیای اقتصاد رقم می خورد حاصل خرید و فروش محصولات و خدمات است. اما این داستان زمانی تکمیل می شود که این خدمات و محصولات در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد. اینجاست که حمل و نقل اهمیت خود را نشان می دهد.

بنابراین باربری رکن اساسی اقتصاد در هر کشور و منطقه ای محسوب می شود. شاید تعجب کنید که بخش بزرگی از این بار بر عهده نیسان زامیاد یا نیسان پیکاپ قرار دارد. علت این موضوع نیز ساده و روشن است. این ماشین ها اندازه ای کوچکتر از کامیونت ها مانند ماشین خاور دارند و اجازه تردد در داخل شهر را دارند. این در حالی است که بسیاری از وسایل باربری و کامیونت ها به سبب ایجاد بار ترافیکی اجازه حضور در مراکز شهرهایی مانند تهران را ندارند.

آشنایی با نیسان

بنابراین در این چنین وضعیتی به نظر نیسان آبی با اندازه ای تقریبا برابر با اندازه یک ماشین سواری می تواند گزینه مناسبی باشد. از طرف دیگر این اندازه کوچک نسبت به سایر ماشین های حمل بار باعث نشده است که میزان تناژ حمل بار نیسان پایین تر از سطح انتظار باشد. به طور کلی نیسان آبی قابلیت حمل بار تا تناژ ۲ تن را دارد و این یعنی نیسان آبی پاسخ مناسبی برای غالب نیازی های شهری و حتی برون شهری در صنعت حمل و نقل زمینی دارد.

اما مسئله مهمی که در این بین وجود دارد این است که اساسا هر بار ویژگی های حمل خاص خودش را دارد. به بیان ساده تر شما نمی توانید به شکل یکسان با انواع بار ها برخورد کنید. اینجاست که ابعاد اتاق بار نیسان و مشخصات اتاق بار نیسان اهمیت بالایی پیدا می کند. در ادامه بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ابعاد اتاق بار نیسان چقدر است؟

همانطور که گفتیم در صنعت حمل و نقل انواع بارها با شرایط مختلف وجود دارد. از طرف دیگر دانستیم که نیسان زامیاد یا نیسان پیکاپ گزینه مناسبی برای باربری در داخل شهر و حتی باربری بین شهری محسوب می شود. بنابراین از مجموعه این سخنان می توان به این نتیجه رسید که اساسا بهتر است نیسان آبی را به شکلی تغییر داد که متناسب با نوع بار حمل شده باشد. به بیان ساده تر اگر قرار است نیسان آبی گوشت کشتار روز را به دست قصابی ها برساند باید از امکاناتی مانند یخچال و محیط ایزوله و تمیز برخوردار باشد و این چیزی است که در ابتدای امر وجود ندارد.

دریافت بار بشکل رایگان و توافقی

بهتر است ساده تر بگوییم، راه حل عبور از این چالش استفاده از اتاق بار نیسان مناسب است. هر نوع باربری می تواند مشخصات اتاق بار نیسان خاصی داشته باشد. اما در کل کاملا طبیعی است که ابعاد اتاق بار نیسان وانت از ابعاد بخش بارگیری آن نباید بیشتر باشد.

همه ما چندین بار نیسان آبی یا نیسان پیکاپ را دیده ایم و به خوبی با آن آشنایی داریم. نیسان زامیاد دارای دو بخش کابین و بار است. بخش کابین یا جلویی نیسان از دو درب تشکیل شده و محل راننده و کمک آن محسوب می شود. بخش دوم، بخش بارگیری است که بخش عمده ای از ماشین را به خود اختصاص داده است. به شکل عمومی و عادی این بخش بدون هیج اتاق یا حفاظی تولید می شود و در اختیار کاربر قرار می گیرد. در این حالت نیسان زامیاد برای باربری عادی و غالبا داخل شهری می تواند گزینه مناسبی باشد. بخش باربری نیسان زامیاد چیزی حدود ۲ متر در ۱.۶ متر است.

ابعاد اتاق بار نیسان

بنابراین اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم ابعاد اتاق بار نیسان نمی تواند طولی بیشتر از ۲ متر و عرضی گسترده تر از ۱.۶ متر داشته باشد. اما سوال مهمی که در مورد ابعاد اتاق بار نیسان پیکاپ یا زامیاد وجود دارد مسئله ارتفاع آن است. در واقع سوال اصلی این است که آیا می توان ابعاد اتاق بار نیسان را با هر ارتفاعی در نظر گرفت؟

مسلما خیر. هر چیزی در دنیای اقتصاد و صنعت دارای ضابطه و قانون مشخص است. در واقع ابعاد اتاق بار نیسان به شکل استاندارد تعریف شده است. به طور کلی در بیشتر حالت ممکن ابعاد اتاق بار نیسان نمی تواند ارتفاعی بیشتر از دو متر داشته باشد. بنابراین اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم ابعاد اتاق بار نیسان مزدا می تواند حداکثر ۲ متر ارتفاع در ۲ متر طول در ۱.۶ متر عرض داشته باشد.

در مورد ابعاد اتاق بار نیسان پیکاپ نیز تقریبا مسئله به همین شکل است و تفاوت چندانی نمی کند. بنابراین اگر بخواهیم به شکل کلی بیان کنیم کل مساحت اتاق بار نیسان چیزی کمتر از ۶.۵ متر مکعب خواهد بود. شما به واسطه این اتاق بار می توانید حداکثر تا دو تن بار را جا به جا کنید.

چند نکته در مورد ابعاد اتاق بار نیسان

نکته بسیار مهمی که باید در مورد ابعاد اتاق بار نیسان بدانید مسئله قانونی بودن آن است. در واقع شاید شما بتوانید به هر طریق اتاقی بزرگتر از ابعاد گفته شده برای نیسان بار خود تهیه کنید. اما آیا اجازه استفاده از آن را دارید؟ مسلما خیر. یکی از حساسیت های پلیس راهور داخل یا بیرون شهر ابعاد وسایل باربری است.

پاپ آپ نصب برنامه اعلام کننده

در واقع اگر ابعاد ماشین های باربری و اتاق بار آن ها بیش از اندازه مجاز باشند و یا به هر شکلی باری بیش از اندازه مجاز چه از نظر حجم و چه از نظر وزن حمل کنند پلیس راهنمایی و رانندگی می تواند این ماشین را جریمه و یا حتی توقیف کند.

مسئله ای که وجود دارد این است که باربری گرچه یکی از ضروری ترین کارها در اقتصاد محسوب می شود اما این کار خطرات مختلفی دارد. از این رو پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان متولی اصلی حفظ امنیت و آرامش جاده ای کشور موظف است از ایمن بودن باربری اطمینان حاصل کند. اگر در جاده های داخلی شهر یا بیرون شهر دقت کرده باشید در مقاطعی میله هایی در ارتفاع ۲ تا ۴ متری قرار دارد. این میله ها نشان می دهد که وسایل باربری مجاز تا چه ارتفاع می توانند در این جاده تردد داشته باشند.

ابعاد اتاق بار نیسان زامیاد

نکته مهم دیگر در مورد نوع اتاق بار نیسان است. همانطور که گفته شد برخی از بارها مانند گوشت و … نیاز به خنک کننده و محلی ایزوله دارند. در این حالت باید از اتاق های بار حرفه ای و کولردار استفاده کرد. اما در برخی موارد دیگر مسقف بودن اتاق باربری و بسته بودن اطراف آن می تواند کافی باشد. این بسته به نوع باربری و نیاز شما به آن است. به عبارت ساده تر این شما و نوع بار حمل شده است که نشان می دهد که شما به چه نوع اتاقی نیاز دارید.

بنابراین از مشخصات اتاق بار نیسان به جز ابعاد اتاق بار نیسان می توان به نوع اتاق بار هم اشاره کرد. شرکت های مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند که شما می توانید با مراجعه به آن ها بهترین اتاق های بار نیسان را در اختیار داشته باشید. البته امروزه شرکت های تولید کننده زامیاد و … در صورت نیاز مشتری امکان الصاق اتاق بار به نیسان را دارند و شما می توانید به شکل کارخانه ای و از همان ابتدا نیسان بار خود را همراه با اتاق بار مورد نظر تحویل بگیرید.

امیدواریم مقاله مورد نظر مورد توجه شما مخاطبان قرار گرفته باشد پیشنهاد میکنیم مقاله ” دستورالعمل ساماندهی ناوگان وانت بار ” را نیز جهت آشنایی بیشتر با مقررات مطالعه نمایید.

برخی از سوالات متداول

ابعاد اتاق بار نیسان چقدر است؟

بر اساس نیاز شما و بر اساس نوع بار قابل حمل این ابعاد می تواند متغیر باشد. اما بر اساس ابعاد کلی بخش بار زامیاد می توان اینگونه گفته که حداکثر ابعاد اتاق بار نیسان دارای دو متر طول و ۱.۶ متر عرض است. در کنار این مسئله و با توجه به قوانین مختلف حداکثر ارتفاع این اتاق می تواند ۲ متر باشد. بنابراین اگر بخواهیم به شکل خلاصه و ساده شده بیان کنیم حداکثر مساحت اتاق بار نیسان چیزی حدود ۶ و نیم متر خواهد بود.

نقش پلیس راهنمایی رانندگی در ابعاد اتاق بار نیسان زامیاد چیست؟

پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان متولی اصلی حفظ امنیت و آرامش جاده ای شناخته می شود. از آن جایی که باربری می تواند خطرات بالقوه ای در جاده داشته باشد پلیس راهور حساسیت های زیادی نسبت به این حمل و نقل ها دارد. بر اساس قوانین و بر اساس دلایل علمی ثابت شده استفاده از اتاق بار با ارتفاع بیش از اندازه مجاز می تواند صدمات جبران ناپذیری داشته باشد. از این رو پلیس راهور نسبت به رعایت حداکثر ارتفاع حساسیت و دقت خاصی در جاده های داخل یا بیرون شهر دارد.