دسته بندی ها با رانندگان

معرفی ۵ کامیون برتر تمام الکترونیکی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کامیون‌های برقی در هر ابعادی با توجه به قابلیت‌های هیجان انگیزی که دارند توانسته‌اند توجه زیادی را در خیابان‌ها به خودشان جلب کنند. کامیون‌های برقی در مناطق شهری بدون تولید آلایندگی و خیلی آرام و بی سرو صدا در خیابان‌ها مشغول تردد هستند.

در ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید تا ۵ کامیون برتر تمام الکترونیکی که شروع خوبی برای آینده ای جذاب هستند را با هم مرور کنیم.

کامیون تمام الکترونیکی تسلا سمی

پس از یک دهه ساخت کامیون و SUV، در نهایت تسلا از کامیون تمام برقی خود رونمایی کرد. این کامیون یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین کامیون‌های برقی‌‌ای است که تا به اکنون ساخته شده است.

۴ موتور مستقل در محورهای عقب، حداکثر نیرو و شتاب را با وزن ناخالص ۳۶.۲ تن فراهم می کنند که با یک بار شارژ تا ۵۰۰ مایل را طی می‌کند و در کمتر از ۲۰ ثانیه شتاب می‌گیرد.

این کامیون در مقایسه با موتورهای دیزلی از نظر تولید گازهای گلخانه‌ای و مضر برای محیط زیست توانسته خودش را ثابت کند، موتورهای الکترونیکی تا بیش از ۲۰۰هزار دلار در کاهش هزینه‌های سوخت صرفه جویی می‌کنند.

با قرار گرفتن صندلی راننده در مرکز کابین، راننده بیشترین میدان دید و کنترل را خواهد داشت.

دو صفحه‌ی نمایش لمسی در کنار فرمان برای کنترل پیمایش و عملکرد کامیون قرار داده شده تا از بروز تصادف جلوگیری کند.

رانندگی با کامیونی که بدون دنده کار می‌کند در نوع خودش هیجان‌انگیز و جالب است. طبق گفته‌های تسلا، تولید انبوه این کامیون از انتهای سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.

کامیون تمام الکترونیکی مان

شرکت مان یکی از شرکت‌های فرعی فولکس واگن است، در تولید کامیون و اتوبوس فعالیت دارد، این کامیون الکتریکی در مجموع وزنی برابر با ۱۸ تن دارد. کامیون مان با موتور الکتریکی کاملا بی سر و صدا برای استفاده در محل های مسکونی ایده آل است.

انرژی کامیون توسط سه باتری لیتیوم-یونی با کارایی بالای ۳۵.۳ کیلو تأمین می‌شود که در زیر کابین راننده بالاتر از محور جلو تنظیم شده است.

این وسیله نقلیه همچنین دارای زیرساخت فنی برای نصب تا چهار باتری اضافی است که بیش از ۳۰۰ کیلومتر را می‌تواند با یک بار شارژ کردن طی کند. با اینکه روزانه ۹ کامیون برقی در حال تست عملکرد هستند اما این شرکت توزیع گسترده‌ی کامیون الکتریکی خود را از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد کرد.

*برای مطالعه در مورد کامیون مدل مان TGX بر روی این لینک کلیک کنید

کامیون تمام الکترونیکی مرسدس بنز

کامیون سازی دایملر جدیدترین کامیون برقی خود را با مجموع وزن ۲۶ تن معرفی کرده است. این یک کامیون کاملاً برقی و سه محوره است که برای توزیع و تحویل در داخل شهرها در نظر گرفته شده است.

باتری‌های این کامیون داخل یک محفظه‌ی ضد ضربه جا گذاری شده است. نیروی این کامیون برقی مان توسط یک باتری با قدرت تولید ۲۱۲ کیلووات بر ساعت تامین می‌شود که از  سه ماژول باتری لیتیوم یون ساخته شده است. هر موتور الکتریکی ۱۲۵ کیلووات نیرو می دهد و در کل هشت هزار پوند فوت گشتاور دارد.

این باتری با استفاده از اتصال دهنده‌ی سیستم شارژ ترکیبی ۱۰۰ کیلوواتیه نوع ۲ ، شارژ کامل را در دو یا سه ساعت دریافت می‌کند. مرسدس بنز اعلام کرده است این کامیون تا ابتدای سال ۲۰۲۰ به صورت انبوه توزیع می‌شود.

*برای مطالعه د رمورد کامیون الکتریکی دایملر بر روی این لینک کلیک کنید

کامیون تمام الکترونیکی فوسو

شرکت کامیون و اتوبوس سازی میتسوبیشی برای اولین بار کامیون تمام الکترونیکی خود را در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد.

این مدل کامیون فوسو با یک باتری عظیم ۳۰۰ کیلووات بر ساعت کار می‌کند که با یک بار شارژ بردی برار با ۳۰۰ کیلومتر دارد. وزن ناخالص این کامیون برابر با ۲۳ تن است.

متاسفانه اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد و شارژ باتری این کامیون وجود ندارد، اما میتسوبیشی اعلام کرده است که این کامیون می‌تواند ظرف زمان ۴ سال به بازارهایی مثل اروپا، آمریکا و ژاپن برسد.

کامیون تمام الکترونیکی E-force

این کامیون توسط شرکت سویسی ONE-AG ساخته شده است، این کامیون تمام الکترونیکی با قابلیت‌های پیشرفته برای استفاده‌ی روزانه بسیار کارآمد است.

این کامیون ۲ باتری لیتیومی-یونی با ظرفیت ۲۴۰ کلیووات بر ساعت دارد که با یک بار شارژ شدن بیش از ۳۰۰ مایل را می‌تواند طی کند.

صفحه‌های خورشیدی نصب شده در بالای کامیون ۲۳% از کل انرژی وسیله‌ی نقلیه را تامین می‌کنند. باتری این کامیون در کمتر از ۱۰ دقیقه در زمان نیاز تعویض می‌شود و در عرض ۶ ساعت کاملا شارژ می‌شود.

با پیشرفت تکنولوژی، باتری‌ها ارزان‌تر می‌شوند و تا صد سال آینده قیمت کامیون‌های الکترونیکی تا دو برابر ارزان‌تر می‌شوند.

توضیحات این مقاله را به صورت ویدیویی از طریق ویدیو زیر مشاهده کنید

مشاهده دیدگاه ها

  • خیلی ممنون از اطلاعات خوبتون، ای کاش یه توضیح کلی هم بدید که اصلا ساز و کار این کامیونای برقی چطوری هست. ما که احتمالا تا صد سال اینده یه دونه از این کامیون الکترونیکیا رو از نزدیک نمیبینم بلکه با این اطلاعات و مقالات بتونیم تو ذهنمون ببینیمش

    • سلام، متشکریم از حسن توجه شما
      پیش از این مقاله‌ای در مورد سیستم‌های برقی کامیون آماده کرده بودیم، در ادامه لینک را برای شما قرار میدم
      http://bit.ly/2Pmoepq

نوشته های اخیر

۱۲ دلیل ترکیدن لاستیک کامیون و آموزش جلوگیری از آن که باید بدانید

یکی از خطراتی که سلامت رانندگان را تهدید می کند ترکیدن لاستیک کامیون است که…

4 روز پیش

قبض باسکول چیست؟ آشنایی با ۶ نوع از انواع قبض باسکول

قبض باسکول در میان انواع مدارک و سندهای موجود باربری و حمل و نقل کالا…

1 هفته پیش

مانیفست چیست ؟ مانیفست در گمرک (فهرست کامل کالا)

مانیفست چیست؟ اگر شما هم به عنوان یک فرد فعال در حوزه تجارت یا حمل…

1 هفته پیش

۷ دلیل مهم آتش گرفتن کابین کامیون و آموزش جلوگیری از آن

 آتش گرفتن کابین کامیون، کابوسی هولناک و یکی از خطرناک‌ترین حوادثی است که ممکن است…

2 هفته پیش

بیجک باربری و گمرکی چیست و چه کاربرد و مزیتی دارد؟

بیجک باربری و گمرکی مانند گروپاژ در میان اصطلاحات گمرکی استفاده می‌شوند، یکی از مهم‌ترین…

2 هفته پیش

ارزش گمرکی کالا چیست ؟ چگونه محاسبه یا تعیین می شود

اگر قبلا با اصطلاحات گمرکی آشتا شده اید و  درصدد آشنایی با چگونگی و قوانین…

3 هفته پیش