او همچنین گفت: مبلغی که راننده برای ۱۸ حلقه لاستیک چینی باید بپردازد برای هر جفت دستکم ۸ میلیون تومان پول نقد است و توجه داشته باشید که این رقم قیمت لاستیک چینی است. لاستیک «میشلن» حدود ۱۲ میلیون تومان است و در صورت تداوم گرانی و نایابی لاستیک در بازار طولی نمیکشد که تمام کامیونها از بیلاستیکی و نبود قطعات بهخودی خود خاموش میشوند و از ناوگان حمل و نقل به کنار رانده می شوند.
داوود بهرامی در رابطه با چند ماه اخیر گفت: قبلاً حداقل میتوانستیم لاستیک را بهصورت قسطی خریداری کنیم ولی حالا فقط بهصورت نقدی آن هم از بازار سیاه امکان تهیه لاستیک وجود دارد.
به گفته این فعال حملونقل جادهای لوازم یدکی کامیون ها هم خیلی گران شده است طوری که بعضی از قیمتها از چند برابر هم حتی گذشته است.
واقعاً نمیدانیم باید چگونه کار کنیم که صرفه اقتصادی داشته باشد با این وضعیت سرمایه کامیونداران در حال از بین رفتن است و اگر فکری به حال ما و ناوگان باری جاده ای نکنند جبرانکردن خسارات ناشی از آن تقریباً غیرممکن است.(در مورد مشکلات ناوگان باری کشور بیشتر بدانید)
اگر قبلا با اصطلاحات گمرکی آشتا شده اید و درصدد آشنایی با چگونگی و قوانین…
استفادهکردن و بستن زنجیر چرخ کامیون و خودرو بهویژه در فصل زمستان و زمستانی کردن…
کالای متروکه مانند گروپاژ یک اصطلاح گمرکی است که در زمینه فعالیتهای گمرکی یکی از…
برای واردات کالا باید به قوانین واردات و مقررات حمل کالای وارداتی و همچنین اصطلاحات…
آموزش بستن چادر نیسان و وانت به عنوان خودروهای حمل بار فعال در حمل و…
معاینه فنی کامیون نوعی بررسی و تست قسمتهای مختلف این خودرو محسوب میشود که میتواند…