مدل کامیون اسکانیا R500 Topline، بی‌نظیر و منحصر به فرد!

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هوگو مارکس از زمان کودکی‌اش علاقه زیادی به کامیون‌های اسکانیا داشته است. او می‌گوید: «یادم می‌آید که در دوران نوجوانی که خیلی تحت تأثیر این کامیون‌های بزرگ قرار گرفته بودم، شروع به جمع‌آوری مدل‌ کامیون‌های اسکانیا کردم و آرزویم این بود که روزی با یک کامیون واقعی اسکانیا دور دنیا را بگردم.»

بعد از گذشت چند سال، مارکس یک شور حال دیگر در درون خودش کشف کرد، یعنی: ساختن هلیکوپترهای مدل. در حال حاضر او یک مغازه فروش مدل در زوریخ دارد و یک آموزشگاه مبارزه هلیکوپتری را نیز اداره می‌کند(برای مطالعه مقاله در رابطه با کامیون اسکانیا چهار چرخ کلیک کنید)

مدل کامیون اسکانیا R500 Topline، بی‌نظیر و منحصر به فرد!

 

پس از مدتی مارکس تصمیم گرفت مدلی بسازد که روی زمین بماند. او لبخندزنان می‌گوید: «بعد از تصادف وحشتناک یکی از هلیکوپترها این تصمیم را گرفتم. البته درست کردن یک ماشین معمولی ممکن است خیلی کسالت‌آور باشد، به همین خاطر ایده ساختن کامیون به ذهنم رسید و به یاد مدل‌های دوران کودکی‌ام افتادم.»

بعد از آن مارکس یک شریک حرفه‌ای به نام هرمان آیور پیدا کرد. آیور شروع به طراحی نسخه‌های اولیه کامیون اسکانیا R500 Topline کرد و به دنبال مواد اولیه مناسب برای ساخت آن گشت. او می‌گوید:« می‌دانستیم که جمع کردن همه مواد مورد نیاز کار آسانی نخواهد بود، مخصوصاً پیدا کردن تایرها خیلی دشوار بود که خوشبختانه آن‌ها را در چین پیدا کردیم.»

جهت مطالعه مقاله ای در رابطه با نخستین ماشین پرنده کلیک کنید

 

مدل کامیون اسکانیا R500 Topline، بی‌نظیر و منحصر به فرد!

 

مدل کامیون اسکانیا R500 Topline :

الف:به مقیاس ۱:۲.۳ و بر اساس اندازه تایرها ساخته شده است.

ب.بیش از هفت متر طول و یک متر عرض دارد و وزن آن به بیش از ۸۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

این کامیون مدل به اندازه کافی قوی هست که یک خودرو کوچک را یدک بکشد.

البته هر دو سازنده مدل معتقدند که این پروژه جنون‌آمیز بوده است. برای همه تایرها باید رینگ آلومینیومی تهیه می‌شد، اجزاء دیگر باید به وسیله یک دستگاه برش سه بعدی بریده شده و شکل می‌گرفتند و کابین نیز می‌بایست از فیبر کربن ساخته می‌شد. همه اجزاء با دقت زیاد بازسازی شدند و از آن جایی که نمونه مدل واقعی برای الگوبرداری وجود نداشت، همه اطلاعات از طریق جستجو در اینترنت به دست آمد. برای عملیات طراحی و ساخت نیز از یک نرم‌افزار بسیار پیشرفته کمک گرفته شد. در مجموع سرهم کردن قطعاتی که ۵۰,۰۰۰ یورو ارزش داشتند ۴۰۰۰ ساعت زمان برد.

این کامیون مدل از طریق کنترل از راه دور هدایت می‌شود و کسانی که جثه کوچکی داشته باشند نیز در کابین جا می‌شوند، هر چند مدل برای این کار ساخته نشده است.

مارکس می‌گوید:«تاکنون چنین مدلی ساخته نشده است و در آینده نیز ساخته نخواهد شد. این مدل کاملاً استثنایی و منحصر به فرد است و به همین خاطر است که این قدر ارزشمند است. این اولین و آخرین کامیونی است که می‌سازم و در آینده دوباره به سراغ ساخت هلیکوپتر خواهم رفت.»

 

نوشته های اخیر

ارزش گمرکی کالا چیست ؟ چگونه محاسبه یا تعیین می شود

اگر قبلا با اصطلاحات گمرکی آشتا شده اید و  درصدد آشنایی با چگونگی و قوانین…

6 روز پیش

آموزش بستن زنجیر چرخ کامیون ( از ابتدا تا انتها )

استفاده‌کردن و بستن زنجیر چرخ کامیون و خودرو به‌ویژه در فصل زمستان و زمستانی کردن…

1 هفته پیش

کالای متروکه چیست؟ چه دلایلی باعث متروکه شدن کالا می‌شود

کالای متروکه مانند گروپاژ یک اصطلاح گمرکی است که در زمینه فعالیت‌های گمرکی یکی از…

2 هفته پیش

کالاهای ممنوعه گمرک ایران در سال ۱۴۰۳ کدامند؟ جدیدترین لیست کالاهای ممنوع گمرک ایران

برای واردات کالا باید به قوانین واردات و مقررات حمل کالای وارداتی و همچنین اصطلاحات…

3 هفته پیش

بستن چادر نیسان روشی کاربردی و بسیار آسان در ۵ دقیقه

آموزش بستن چادر نیسان و وانت به عنوان خودرو‌های حمل بار فعال در حمل و…

2 ماه پیش

آشنایی با مراکز معاینه فنی کامیون و خودروهای سنگین + مدارک و شرایط و هزینه آن

معاینه فنی کامیون نوعی بررسی و تست قسمت‌های مختلف این خودرو محسوب می‌شود که می‌تواند…

2 ماه پیش