زمان مطالعه: ۳ دقیقه

احراز هویت برای ثبت بار به فرایندی گفته می‌شود که در آن هویت صاحب بار ثبت و تأیید خواهد شد. این فرایند نشان می‌دهد فرد استفاده‌کننده از قابلیت‌های سامانه، ابتدا خود را ثابت کرده و سپس از مزایای آن بهره‌مند می‌شود. کلیه صاحبان بار در سیستم حمل و نقل زمینی موظف به احراز هویت برای ثبت بار در آسان بار هستند. در ادامه ضمن بیان مزیت‌های احراز هویت در آسان بار، مدارک مورد نیاز و روند احراز هویت برای ثبت بار توضیح داده خواهد شد. این مدارک متفاوت از مدارک مورد نیاز برای ورود به شغل رانندگی می باشد.

احراز هویت برای ثبت بار چیست

سیستم احراز هویت چیست؟

افراد برای استفاده از سیستم‌های دیجیتالی به احراز هویت نیاز دارند. با کمک این فرایند می‌توان خود را به سیستم معرفی کرده و سپس از قابلیت‌های آن استفاده کرد. هویت هر فرد در سیستم متفاوت بوده و به همین دلیل با کمک احراز هویت می‌توان از سواستفاده‌های احتمالی جلوگیری کرد. یکی از سیستم‌هایی که در آن به احراز هویت نیاز است، سیستم ثبت بار است.

پاپ آپ نصب برنامه اعلام کننده

ثبت بار به صورت آنلاین و احراز هویت

احراز هویت به عنوان سیستم امنیتی، می‌تواند به روش‌های مختلف انجام شود. فرد استفاده‌کننده از خدمات که در این جا صاحبان بار هستند، با احراز هویت و ارسال مدارک شناسایی خود می‌توانند یکبار برای همیشه خود را به سیستم معرفی کرده و بدین ترتیب اعتماد رانندگان را جلب کنند. سازمان راهداری کشور نیز با تعیین قوانین جدید به منظور تحول تدریجی سیستم حمل و نقل، احراز هویت برای ثبت بار را اجباری دانسته است.این سیستم نیز همانند سیستم استعلام کارت هوشمند راننده به صورت آنلاین می باشد.

احراز هویت برای ثبت بار به صورت آنلاین

مزایای احراز هویت در سامانه آسان بار چیست؟

کلیه صاحبان بار برای ثبت بار خود در آسان بار به احراز هویت نیاز دارند. دلیل احراز هویت برای ثبت بار نیز افزایش ضریب امنیت کاربران در فضای مجازی است. از طرفی با استفاده از احراز هویت، اعتماد‌سازی بین صاحبین بار و راننده نیز بهتر انجام خواهد شد و درصد حمل بار موفق نیز افزایش می‌یابد و از طرفی با دنبال کردن اصطلاحات گمرکی درک بهتری از این فوانین خواهید داشت.

از مهم‌ترین ویژگی تعیین هویت صاحب بار در شرکت های حمل و نقل سراسری ، امکان ثبت آسان بار در سامانه آسان بار است. به همین دلیل راننده مورد نظر نیز راحت‌تر پیدا خواهد شد. دریافت قیمت مناسب برای حمل نیز از دیگر مزایای سیستم احراز هویت برای ثبت بار محسوب می‌شود.

  • افزایش اعتماد رانندگان

طی این فرایند احراز هویت برای ثبت بار توسط صاحب بار، همراه با افزایش اعتماد رانندگان خواهد بود. همچنین کلیه توافق‌های بین صاحب بار و راننده نیز سریع‌تر انجام خواهد گرفت. با کمک این ویژگی، رانندگان می‌توانند ضمن دریافت اطلاعات درست، با اطمینان خاطر به خدمات دهی بپردازند. افزایش اعتماد بین طرفین شرط انجام خدمات به صورت موفق خواهد بود.

گیف موشن راننده

  • عدم سواستفاده‌های احتمالی

با توجه به مشکلات پیش آمده در مورد صاحبین بار بدون ثبت احراز هویت و کلاهبرداری‌های انجام گرفته در گذشته، رانندگان تلاش خواهند کرد تا ارتباط خود را تنها با صاحبین بار دارای تأییدیه احراز هویت انجام دهند. بنابراین انجام این فرایند به نفع صاحب بار بوده و باعث تسریع روند کاری وی خواهد شد. توجه به این نکته ضروری است که در زمان احراز هویت برای ثبت بار در سامانه آسان بار، باید سیم کارت فرد و شماره ثبت شده، متعلق به شخص صاحب بار بوده و با اطلاعات کارت ملی وی مطابقت داشته باشد.

لازم به ذکر است این احراز هویت برای ثبت بار جز جدایی ناپذیر ضوابط تاسیس و بهره‌برداری از شرکتهای حمل و نقل بین شهری کالا و به دستور قوه قضاییه می باشد.

تکمیل مدارک جهت احراز هویت برای ثبت بار

برای احراز هویت در آسان بار به چه مدارکی نیاز است؟

آسان بار با هدف جلب اعتماد صاحبین بار، کلیه اطلاعات هویتی این افراد را نزد خود محفوظ داشته و تنها برای احراز هویت برای ثبت بار از آن‌ها استفاده خواهدکرد. مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر هستند.

  • تصویر کارت ملی
  • تصویر شناسنامه
  • تصویر مورد نیاز برای احراز
  • تصویر سلفی
  • آدرس محل سکونت

احراز هویت برای ثبت بار و اطمینان کامل رانندگان

حرف آخر

در این مطلب به احراز هویت برای ثبت بار و لزوم اجرای آن برای ثبت بار در آسان بار پرداخته شد. با توجه به اهمیت این موضوع، تعیین هویت به عنوان یک بخش اجباری در آسان بار در نظر گرفته شده و ادامه فرآیند ثبت بار به این بخش وابسته است. آسان بار به عنوان سیستم بزرگ ارائه‌کننده خدمات حمل بار به صورت آنلاین، خدمات ویژه‌ای را به رانندگان و صاحبان بار ارائه می‌کند. در نهایت باید گفت که احراز هویت برای ثبت بار هم مانند استفاده و فعالسازی رمز پویا امری الزامی و اجتناب ناپذیر است.

اهمیت احراز هویت برای ثبت بار

سؤالات متداول

احراز هویت برای ثبت بار چه مزایا و ویژگی‌هایی به دنبال دارد؟

از مهم‌ترین مزایای احراز هویت این است که یک سیستم افزایش امنیت و سرعت، دقت انجام فرایند مربوط به حمل بار را نیز افزایش می‌دهد.

احراز هویت برای ثبت بار در آسان بار به چه مدارکی نیاز دارد؟

برای این کار باید علاوه بر ارائه مدارک هویتی از قبیل تصویر کارت ملی و شناسنامه و آدرس سکونت، تصاویر مورد نیاز برای تعیین هویت نیز ارسال شود.