زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آزمایش طب‌کار از موارد حایز اهمیتی است که جهت بررسی شرایط جسمانی اشخاص استخدام شده انجام می‌شود. به همین جهت تعداد زیادی مراکز طب کار در اقساء نقاط کشور وجود دارد. به طور مثال می‌توان به مراکز طب کار کوثر اهواز ، طب کار سپهر تبریز و… اشاره کرد.

آزمایش‌های این مراکز به منظور بررسی سلامت جسمانی افراد استخدام شده و همین طور صدمات ناشی از شرایط کاری صورت می‌پذیرد. آزمایش طب کار یک آزمایش قانونی است که باید توسط مراکز طب کار باتوجه به شرایط و آسیب‌های احتمالی که شخص را مورد تهدید قرار می‌دهد، در فاصله زمانی‌های مشخص و به صورت دوره‌ای انجام شود.

مراکز طب کار تبریز، اهواز، تهران و… به عنوان مراکز آزمایشگاهی این آمادگی را دارند که تمامی درخواست‌های آزمایش ارگان‌های دولتی و غیر دولتی را پذیرش کنند و در اسرع وقت نسبت به جوابگویی این آزمایشات نیز اقدام کنند.

لیست مراکز طب کار فعال جهت آزمایشات بالینی افراد در این بخش به صورت کامل درج شده است. در صورت نیاز به آزمایشات گوناگون برای امور استخدامی و کارمندی و … می‌توانید به این لیست مراکز طب کار رجوع کنید. در این لیست علاوه‌بر مراکز طب کار کوثر اهواز ، طب کار سپهر تبریز به کلیه مراکز گوناگون در شهرها و استان‌های کشور برای رجوع افراد اشاره شده است که برای انجام آزمایشات طب کار به نزدیک‌ترین مراکز طب کار تبریز، اهواز، تهران و… حومه شهر خود می‌توانید رجوع نمایید. همچنین پیشنهاد میکنیم جهت حفظ سلامتی جسمانی خود مقاله ” ۷ روش برای رهایی گردن درد از رانندگی ” را نیز مطالعه نمایید.

گیف موشن راننده

لیست مراکز طب کار در سراسر کشور

مراکز طب کار ایران مراکز طب کار ایران مراکز طب کار ایران

پاپ آپ نصب برنامه اعلام کننده مراکز طب کار ایران مراکز طب کار ایران مراکز طب کار ایران مراکز طب کار ایران مراکز طب کار ایران مراکز طب کار ایران

آزمایش طب کار چیست؟

یک گروه‌ از آزمایشات گوناگون برای صحت سنجی از شرایط سلامت جسمی اشخاص استخدام شده و همینطور بررسی آسیب‌های احتمالی که در موقعیت‌های کاری برای افراد احتمال بروز دارد را آزمایش طب‌کار می‌گویند. این آزمایش همچنین پیش از استخدام هم انجام می‌پذیرد تا هرگونه نقص یا بیماری که احتمال دارد برای کار فرد ایجاد اختلال نماید، روشن شود. از آنجا که می دانیم راننده یک قهرمان است سازمان راهداری جهت افزایش رفاه حال رانندگان با این مراکز طرف قرارداد می باشد.

دریافت بار بشکل رایگان و توافقی

آزمایشات طب کار به چند دسته تقسیم می شود ؟

  • آزمایش طب کار بدو استخدام
  • آزمایش طب کار مربوط به معاینات دوره‌ای
  • آزمایش طب کار مربوط به مشخص کردن محدودیت‌های شغلی
  • آزمایش طب کار جهت انجام چکاپ و معاینات ویژه کارمندان

در مراکز طب کار (Occupational Medicine Center) آزمایشات گوناگونی تحت نظر متخصصین مجرب طب کار صورت می‌پذیرد که برخی از مهمترین این آزمایشات عبارتند از:

  • معاینه توسط یک متخصص مجرب طب کار
  • اپتومتری یا انجام تست بینایی سنجی
  • ادیومتری یا انجام تست شنوایی سنجی
  • اسپیرومتری یا انجام تست تنفس
  • گرفتن نوار قلب

با در نظر گرفتن این مورد که بسیاری از بیماری‌ها در حال حاضر اگر زود تشخیص داده شوند، امکان درمان یا کنترل بیماری باتوجه به شرایط جسمی فرد نظیر سن، جنسیت، سابقه بیماری‌های زمینه‌ای و فامیلی زودتر طراحی و صورت می‌پذیرد. هدف این قبیل از آزمایشات هم در واقع درمان چنین بیماری‌هایی یا در شرایط حاد کنترل بیماری و جلوگیری از عود کردن آن است. آزمایشات طب‌کار با بررسی عوامل گوناگون جسمی مثل میزان هورمون‌ها و همین طور میزان قند و چربی فرد، منجر به تشخیص زود هنگام بیماری‌ها و همین طور کنترل و بازگشت دوباره سلامتی به مراجعه کننده می‌شود.