دعای رانندگان، عاملی برای مثبت‌اندیشی و افزایش تمرکز (قسمت دوم)

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علاوه بر این، دعا به رانندگان کمک می‌کند بتوانند هنگام رانندگی، چندین کار دیگر را مدیریت کنند و به مسئولیت‌های دیگری که دارند نیز به خوبی عمل کنند. به این ترتیب، می‌توان گفت رانندگان کامیون نه تنها به قوای جسمانی بلکه به نیروی روحی نیز احتیاج زیادی دارند. رانندگان همه روزه بر روی جاده با چالش‌هایی مواجه می‌شوند و با این که پس از مدتی عاشق کارشان می‌شوند ولی گاهی اوقات مشکلات خاصی نیز بر سر راه‌شان وجود دارد.

برای خواندن مقاله مربوط قسمت اول دعای رانندگان کلیک کنید.

سبک زندگی منحصر به فرد رانندگان کامیون

امروزه زندگی یک فرد عادی نیز به اندازه کافی دشوار است، چه برسد به زندگی رانندگان کامیون. هر خانواده‌ای که یکی از اعضاء آن راننده کامیون است می‌داند که آن‌ها روزانه با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. با این حال، کسی نمی‌تواند روی جاده بودن را به خوبی درک کند مگر این که آن را تجربه نماید.

رانندگان کامیون به این دلیل به دعا نیاز دارند تا بتوانند از مشکلاتی که در جاده انتظارشان را می‌کشد عبور کنند. گاهی اوقات استرس، ساعات کار زیاد و روزهایی که به تنهایی سپری می‌شوند، کار را برای رانندگان بسیار سخت می‌کند. به این ترتیب، دعاها به رانندگان انگیزه‌ای روحی می‌دهند تا بتوانند با روحیه‌ای قوی‌تر به راه‌شان ادامه بدهند.

یک روز کاری یک راننده شامل کارهای زیادی است از جمله: رعایت نکات ایمنی، پیدا کردن ایستگاه مناسب برای توقف و غیره. البته فناوری‌های جدید نیز به رانندگان کمک زیادی می‌کنند.

در واقع، باید گفت فقط یک راننده می‌داند هر روز ممکن است با چه مشکلاتی مواجه شود. هر چند دست و پنجه نرم کردن با این مشکلات کار سختی است ولی به تدریج به عادت و سپس به سبک زندگی تبدیل می‌شوند.

ایمنی

برای شرکت‌های حمل و نقل  ، ایمنی در اولویت قرار دارد و رانندگان هنگام دعا کردن به اولین چیزی که فکر می‌کنند ایمنی است. هر راننده‌ای قبل از رفتن به جاده دعا می‌کند که همه چیز به خوبی پیش برود. حتی با این که همیشه قبل از حرکت کامیون چک می‌شود، ولی هیچکس نمی‌داند روی جاده ممکن است چه اتفاقی بیفتد. جاده غیر قابل پیش‌بینی است و همه ساله صدها تصادف گزارش می‌شود. از طرفی، رانندگان موظفند قوانین و مقررات مربوط به ایمنی را رعایت کنند چون در نهایت به نفع خودشان است. البته خانواده‌ها و کارفرمایان نیز بر این نکته تأکید ویژه‌ای دارند. ایمنی نه تنها دعای رانندگان است بلکه وظیفه آنان است که ایمن رانندگی کنند.

نوشته های اخیر

۷ دلیل مهم آتش گرفتن کابین کامیون و آموزش جلوگیری از آن

 آتش گرفتن کابین کامیون، کابوسی هولناک و یکی از خطرناک‌ترین حوادثی است که ممکن است…

48 دقیقه پیش

بیجک باربری و گمرکی چیست و چه کاربرد و مزیتی دارد؟

بیجک باربری و گمرکی مانند گروپاژ در میان اصطلاحات گمرکی استفاده می‌شوند، یکی از مهم‌ترین…

3 ساعت پیش

ارزش گمرکی کالا چیست ؟ چگونه محاسبه یا تعیین می شود

اگر قبلا با اصطلاحات گمرکی آشتا شده اید و  درصدد آشنایی با چگونگی و قوانین…

1 هفته پیش

آموزش بستن زنجیر چرخ کامیون ( از ابتدا تا انتها )

استفاده‌کردن و بستن زنجیر چرخ کامیون و خودرو به‌ویژه در فصل زمستان و زمستانی کردن…

2 هفته پیش

کالای متروکه چیست؟ چه دلایلی باعث متروکه شدن کالا می‌شود

کالای متروکه مانند گروپاژ یک اصطلاح گمرکی است که در زمینه فعالیت‌های گمرکی یکی از…

2 هفته پیش

کالاهای ممنوعه گمرک ایران در سال ۱۴۰۳ کدامند؟ جدیدترین لیست کالاهای ممنوع گمرک ایران

برای واردات کالا باید به قوانین واردات و مقررات حمل کالای وارداتی و همچنین اصطلاحات…

3 هفته پیش