زمان مطالعه: < 1 دقیقه

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از فاصله زیاد حمل‌ونقل عمومی کشور با استانداردهای جهانی خبر داد.

علی‌محمد شاعری در این باره گفت: سهم حمل‌ونقل عمومی در تهران ۶۰ درصد است و این در صورتی است که در کشورهای پیشرفته این سهم بالغ بر ۷۵ درصد است و لذا شبکه حمل‌ونقل بایستی در ایران به‌گونه‌ای تنظیم شود که با نیاز جامعه هم‌پوشانی داشته باشند.

وی تصریح کرد: حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر باید قادر باشند نقش موثری ایفا کنند و دسترسی به مود‌های حمل‌ونقلی برای کاربران با سهولت ممکن باشد.

نماینده مردم شرق مازندران افزود: بخش‌های مختلف حمل‌ونقل طبق استاندارد بایستی مکمل یکدیگر بوده و در نهایت به خطوط ریلی وصل شوند، قطارهای شهری علاوه بر کاهش سطح آلودگی مزایای دیگر چون امنیت و سرعت را به مسافران عرضه می‌کنند که کمتر وسیله نقلیه‌ای از آنها برخوردار است.

شاعری با تاکید بر ضرورت کاهش فاصله میان استانداردهای جهانی و حمل‌ونقل کشور، گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید به‌گونه‌ای هم‌پوشانی داشته باشند که شهر دچار ترافیک و هرج و مرج نشود و چالش الودگی همراه همیشگی مردم نباشد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس   در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا مدیریت شهری جدید می‌تواند حمل‌ونقل شهر تهران را به استانداردهای جهانی نزدیک کند، گفت: مدیریت شهری جدید باید در جهت ارتقای کیفیت گام بردارد تا در جهت افزایش کمی شهر، در این را راستا باید شاخص کیفیت هوا، سلامت و بهداشت و امید به زندگی در شهر تهران افزایش پیدا کند.