در آمریکا قوانین سخت و محکمی برای کامیونداران وضع شده است تا در صورت پایبند نبودن راننده به قوانین به طور کامل حق رانندگی از راننده سلب شود. به منظور جلوگیری از تصادفات جادهای، ایالت متحده آمریکا توجه خاصی به مقوله آموزش رانندگان حملبار جادهای دارد و هر سال مبالغ زیادی را صرف سرمایه گذاری برای آموزش رانندگان ماهر و باتجربه میکند.
اجازه بدهید تا چند مورد از اطلاعات صنعت حملونقل را به شما ارائه کنیم:
باتوجه به آمار ارائه شده در بالا، آیا شرکتهای حملونقل و سازمانهای مسئول نباید هزینه و تلاش بیشتری را برای آموزش و پرورش رانندگان سرمایه گذاری کنند؟
۱- جادههای لغزنده
۲- ترمز ناگهانی( ۶ اقدامی که در هنگام عمل نکردن ترمز خودرو باید بدانید )
۳- از دست دادن کنترل و هدایت کامیون
۴- سرعت غیرمجاز
۵- سبقت و مانورهای رانندگی
۶- بی دقتی و حواسپرتی
۷- خستگی بیش از حد و خواب آلودگی
ساعات سرویس: یک راننده کامیون طبق قوانین وضع شده در ایالات متحده در یک روز کاری بیش از ۱۱ ساعت حق رانندگی ندارد و برای شروع شیفت دوم کاری خود مستلزم استراحت ۱۰ ساعته است. به طور کلی یک راننده کامیون در ۷ روز بیش از ۶۰ ساعت اجازه رانندگی نخواهد داشت.( در مورد پیشگیری از خستگی چشم هنگام رانندگی بخوانید)
خستگی بیش از حد: همه انسانها برای رانندگی و کسبوکار حملونقل جادهای ساخته نشدهاند زیرا شغل رانندگی نیازمند شرایط خاص زندگی و معیشتی است. یک راننده کامیون، کابین داخل کامیون را خانه و منزلگاه خود میداند و اغلب اوقات را در تنهایی سپری میکند و به همین دلیل زندگی اجتماعی خوبی ندارد. تمامی این عواملی که گفته شد ممکن است بر سلامت روحی و روانی راننده تاثیر بگذارد و او را به سمت بیخوابی و خستگیهای طولانی مدت سوق دهد، به همین منظور رانندگان به دلیل نداشتن تفریح و استراحت کافی، ممکن است بر اثر خستگی بیش از اندازه دچار خطاهای رانندگی بیشتری نسبت به سایر اقشار جامعه باشند.
به همین دلیل همیشه به رانندگان توصیه میشود که زمانهای استراحت و تفریح خود را حذف نکنند تا بتوانند با تمرکز و هوشیاری بالا به حرفه رانندگی بپردازند و احتمال خطاهای خستگی را تا حد ممکن کاهش دهند.
استفاده از مواد مخدر: متاسفانه خود درمانی و استفاده از داروهای تجویز نشده ممکن است عواقب جبران ناپذیری را برای رانندگان ایجاد کند. تداخل دارویی، استفاده بیش از حد از یک دارو و حساسیت دارویی ممکن است در اثر خوردن داروهای خود تجویز شده اتفاق افتد. بنابراین اگر بیماری خاصی دارید حتما تحت نظارت پزشک متخصص خود باشید و هرگز از افراد غیرمتخصص مشورتی برای مصرف دارو دریافت نکنید.
عملکرد ترمزهای جلو: بسیاری از رانندگان کامیون برای جلوگیری از فرسایش لاستیکها، کمتر از ترمزهای جلو استفاده میکنند و همین امر تصادفات زیادی را در آمریکا رقم زده است.
برای مطالعه قسمت دوم این مقاله بر روی این لینک کلیک کنید
منبع: fueloyal
آتش گرفتن کابین کامیون، کابوسی هولناک و یکی از خطرناکترین حوادثی است که ممکن است…
بیجک باربری و گمرکی مانند گروپاژ در میان اصطلاحات گمرکی استفاده میشوند، یکی از مهمترین…
اگر قبلا با اصطلاحات گمرکی آشتا شده اید و درصدد آشنایی با چگونگی و قوانین…
استفادهکردن و بستن زنجیر چرخ کامیون و خودرو بهویژه در فصل زمستان و زمستانی کردن…
کالای متروکه مانند گروپاژ یک اصطلاح گمرکی است که در زمینه فعالیتهای گمرکی یکی از…
برای واردات کالا باید به قوانین واردات و مقررات حمل کالای وارداتی و همچنین اصطلاحات…