شرکت صنایع نیکولاس بهعنوان عضوی از گروه Tii تأسیس شد. این گروه از سال ۱۹۷۹ به تولید قوی ترین بوژی کش دنیا میپردازد. نیکولاس در ابتدا به ساخت بوژی کش هایی با ترکیب ۴*۸ و با استفاده از کابین رنو پرداخت. این کشنده عظیم در آن زمان فقط در فرانسه به فروش میرسید؛ اما از سال ۱۹۹۸ به ساخت سری Tractomas در انواع مختلف پرداخت که تا حد زیادی نسبت به ساختههای اولیهاش بهبود یافته بودند. پیشنهاد میکنیم اگر بدنبال اطلاعات بیشتر درباره کشنده ها می باشید مقاله ” واقعیتهایی جالب و خواندنی درباره کشندههای سنگین ” را مطالعه نمایید.
زمینگیر شدن خودروسازی آمریکای شمالی در برابر رقبای ژاپنی و فرانسوی و حتی کرهای که روزی خرید آنها برای مردمان این منطقه آخرین باورشان بهحساب میآمد و یا نابود شدن و از بین رفتن برندهای معروف از ایندست اتفاقات هستند؛ اما در موازات این جریانات، رویدادهایی هم هستند که با باور مردم درباره برخی از نشانهای دنیا متضاد است.
آمار و نتایجی که نشان از برتری نامهایی میدهند که شاید برای خیلی از ما ناشناخته و یا غیرقابل باور باشند اما حقیقتی هستند که در جریاناند.در نزدیکی شهر اوسر فرانسه، شرکت صنایع نیکولاس واقع است که به تولید قویترین و بزرگترین کشندههای سنگین دنیا میپردازد.
این بوژی کش ها که Tractomas نام دارند و در انواع مختلف ۶*۶، ۸*۸ و ۱۰*۱۰ ساخته میشوند، بهقدری عظیمالجثه هستند که وقتی کامیون ایویکو جدید در کنار آن قرار میگیرد مانند کودکی مظلوم به نظر میرسد. مدل D75 TR8*8 دارای ابعاد غولآسایی است به طوریکه ۱۰ متر طول دارد و به همین نسبت دارای عرض و ارتفاع خیلی زیادی است، درحالی که وزن خالصی برابر با ۳۶ تن دارد. نیکولاس برای این بوژِی کش غولپیکر از کابین کامیونهای رنو استفاده کرده است.
D75 TR8*8 از پیشرانه ساخت کاترپیلار و گیربکس شش سرعتِ اتوماتیک آلیسون استفاده میکند و حداکثر سرعت آن نیز به ۶۵ کیلومتر در ساعت میرسد اما در صورت بارگیری کامل سرعت آن نهایتاً به ۴۰ کیلومتر میرسد.
نیکولاس میتواند سالیانه ۲۰ دستگاه از این غولها را تولید کند. پیشرانه کاتر پیلار این بوژِی کش عظیمالجثه از نوع ۱۲ سیلندر با حجم ۲۷ لیتر و ۹۰۰ اسب بخار قدرت است؛ اما همهچیز قدرت نیست چرا که این موتور گشتاوری باورنکردنی برابر با ۴۰۰۰ نیوتن متر آنهم در دور موتور تنها ۱۴۰۰ rpm تولید میکند.
مخزن گازوئیل این هیولا نیز یک هزار لیتر ظرفیت دارد. این کشنده با این خصوصیات میتواند تا رقم غیرقابلباور هزار تن را بکشد و از این طریق رکورد جهانی قویترین بوژی کش دنیا را به نام خود ثبت کرده است.
غول نیکولاس ترجیحاً در معادن زیرزمینی و یا برای حمل بارهای فوق سنگین مورداستفاده قرار میگیرد و خریدارانی از سراسر جهان همچون آفریقای جنوبی، چین و استرالیا اقدام به سفارش آن نمودهاند. قیمت هر دستگاه از این هیولا بسته به تجهیزات تا یکمیلیون یورو میرسد.
همچنین بسته به نوع کاربری میتوان تجهیزاتی اضافی را برای این کوه فولاد سفارش داد که ازجمله آنها میتوان به نگهدارنده چرخ زاپاس، بلوک ۱۸ تنی روی محورهای عقب (به جهت افزایش وزن بوژی کش) و اتاقک عقب اشاره کرد. این اتاقک در اصل یک واحد با وسایل کامل برای زندگی خدمه بوژی کش در پروژههای طولانی است. برای آشنایی با بوژی میتوانید مقاله ” بوژی چیست؟ ” را مطالعه نمایید.
در کابین برای راننده آیینههای کافی به همراه دوربینهایی تعبیهشده است که تصاویر را روی صفحه نمایش داخل کابین به نمایش درمیآورند. پیشرانه ۱۲ سیلندر C27 در زیر کابین نصبشده است. شروع حرکت با ارتعاشات ملایمی صورت میگیرد. این غول نیکولاس تقریباً شتابی برابر با ۳۰ متر در ثانیه دارد که برای چنین هیولای کوهپیکری بسیار زیاد است.
با وجود صندلیهای راحت، حرکات تعلیق کامیون احساس میشود ولی به طورکلی سواری با این کشنده بسیار دلپذیر است درحالیکه در صورت وجود ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ تن بار در پشت بهاحتمالزیاد متفاوت خواهد بود. این غول فرانسوی بهگونهای طراحیشده که بتواند در گرما، گردوغبار و همینطور جادههای غیر مسطح نیز حرکت کند بهنحویکه گفتهشده در صورت بارگیری کامل توانایی پیمایش شیبهای سه درصد را دارد.
وزن خالی این هیولا ۴۱ تن است و رسماً نام آن بهعنوان بزرگترین کامیون جادهای دنیا در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. این مدل جدید توانسته رکورد طویلترین کشنده و تریلر دنیا را نیز به نام خودش ثبت کند. در این پروژه چهار دستگاه از این مدل جدید که هر یک به قدرت ۹۰۰ اسب بخار و کاروانی ۱۴۰ متری را تشکیل داده و اقدام به حمل یک ترانسفورماتور زیمنس به وزن ۳۳۰ تن نمودند. برای حمل این بار، سه بوژی کش در جلو و یکی هم در عقب برای هل دادن قرار داده شد. در آینده قطعاً شاهد مدلهای جدیدتر و غولپیکرتر از این مدل کشندهها خواهیم بود.
کامیون ولوو FH16 بزرگترین بوژی کش ایران بوده که مجهز به قویترین گیربکس اتوماتیک I-Shift در محصولات کشنده است. این ماشین قدرتمند میتواند گشتاور ۳۵۰۰ نیوتن متر را تحمل کند و مجهز به هر دو حالت تعویض دنده به صورت دستی و تعویض دنده به صورت هوشمند میباشد. گیربکس این کامیون قدرتمند، دارای دو دنده کرال سنگین (CRAWL) و فوق سنگین (ULTRA CRAWL) است که موجب سهولت عبور از جاده های آفرود میشود.
همچنین این ماشینها از چنان قدرتی بهرهمند هستند که میتوانند وزن بیش از ۲۰۰ تُن بار در شرایط آفرود حمل کنند. اما مهمترین ویژگی این ماشینها، سیستم قدرت و انتقال قدرت آنها است که متناسب دمای کارکرد و شرایط جوی ۴۰- تا ۶۵+ درجه سانتیگراد میباشند. محور عقب قویترین بوژی کش ایران (ولوو FH16) مجهز به سیستم کاهنده دوبل بوده و به سبب مجهز بودن به تمامی آپشنهای رفاهی و امکان ارائه بهصورت اتاق سقف کوتاه و سقف بلند، برای مسافت های طولانی و ترانزیت عالی است.
بزرگترین بوژی کش در ایران ماشینی قدرتمند است که به منظور جابجایی محمولههای بسیار سنگین از آن استفاده میشود. این بوژی کشها مشخصات و ویژگیهای خاصی دارند که ویژگیهای قویترین بوژی کش ایران عبارتند از:
بزرگترین بوژی کش دنیا ماشینی است که قدرت تحمل وزن محمولههایی فوقالعاده سنگین را دارد. این ماشینها تنها به منظور حمل و نقل محمولههایی که وزن خیلی بالایی دارند استفاده میشوند. بوژی کشها دارای چنان طراحی سخت و پیچیدهای هستند که از قدرت بالایی برخوردارند. این قدرت بالا موجب میشود تا این ماشین بتواند در برابر وزنهای بسیار سنگین مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهد.
برخی از محمولههایی که بزرگترین بوژی کش دنیا حمل میکند شامل موارد زیر است:
در صورتی که مقاله مورد نظر مورد پسند شما مخاطبان واقع شده است پیشنهاد میکنیم مقالات “ سامانه اعلام بار لحظه ای ” و “بارنامه چیست و چه میزان اهمیت دارد؟ سیر تا پیاز بارنامه ” را نیز مشاهده نمایید.
چند نوع بوژی از لحاظ سیستم حرکتی وجود دارد؟
بوژیها به عنوان قویترین ماشینهای حمل محمولههای سنگین به دو نوع بوژی جادهای و بوژی ریلی تقسیم میشوند. اما بوژیهای جادهای مخصوص حمل بارهای ۱۰۰ تن به بالا هستند.
برای حمل کالای فوق سنگین در بوژیها از چه نیرویی استفاده میشود؟
بوژی نوعی ماشین همانند کمر شکن است که بارگیری غیر ثابت دارد. در این ماشین از سیستم هیدرولیکی توزیع نیرو جهت حمل محمولههای سنگین و غیر قابل تفکیک استفاده میکنند.
درصورتیکه مجموع وزن بوژی، و محموله، درمورد وسایل نقلیهی، کمتر یا مساوی ۹۶ تن باشد، شرایط عبور و حمل محموله به چه صورت است؟
اگر مجموع وزن بوژی و محموله هر دو برابر یا کمتر از ۹۶ تن باشند، شرکتهای حمل و نقل ترافیکی، ابتدا باید کشنده را به طرف دیگر پل عبور دهند و در نهایت بوژی و محموله را، با حداکثر سرعت ۵ کیلومتر در ساعت، به وسیلهی دستگاه وپنچ، یا بکسل به طرف دیگر پل منتقل کنند.
اگر قبلا با اصطلاحات گمرکی آشتا شده اید و درصدد آشنایی با چگونگی و قوانین…
استفادهکردن و بستن زنجیر چرخ کامیون و خودرو بهویژه در فصل زمستان و زمستانی کردن…
کالای متروکه مانند گروپاژ یک اصطلاح گمرکی است که در زمینه فعالیتهای گمرکی یکی از…
برای واردات کالا باید به قوانین واردات و مقررات حمل کالای وارداتی و همچنین اصطلاحات…
آموزش بستن چادر نیسان و وانت به عنوان خودروهای حمل بار فعال در حمل و…
معاینه فنی کامیون نوعی بررسی و تست قسمتهای مختلف این خودرو محسوب میشود که میتواند…
مشاهده دیدگاه ها
شرکت نیکولاس واقعا قوی ترین بوژی کش ایران رو تولید میکنه
کامیون بوژی کش از بوژی کش های ایران این بوژی کش ولوو که گفتید چند سیلندره هستش؟ بزرگترین کامیون کشنده جهان که در مطلب بالا بود در ایران نیست؟
غول آسا قویترین بوژی کش جهان کشنده تراک توماس واقعا جذابترین و قوی ترین کشنده جهان که دیدم، یکی از دوستانم در آمریکا میگفت یه بار بوژی کش ماک رو در یکی از جادهها دیده بود، و واقعا یکی از بزرگترین ماشین های سنگین دنیا هستش و بزرگترین محموله ترافیکی جهان هم باهاش جابجا میکنن ای کاش داخل ایران هم همچین ماشین بوژی کش بیاد واقعا برای سنگین ترین بار کامیون هم جوابگو هستش
سلام، قویترین کشنده جهان غیر از مارکی که گفتید چه کشنده بوژی فوق سنگین هستش که حمل سنگین ترین بار جهان رو بتونه تحمل کنه؟ ماک بوژی کش دیگری هستش؟
واقعا بزرگترین کشنده های جهان داخل ایران هم باید بیاد حیف که نمیشه، واقعا بزرگترین بار ترافیکی جهان هم میتونه حمل کنه بدون اینکه مشکلی به وجود بیاد براش، قوی ترین کشنده ایران که گفتید خوبه ولی به نظرم خیلی کشنده فوق سنگین و بهتری میتونن بیارن
واقعا برای بزرگترین کشنده جهان حداکثر سرعت 65 کیلومتر بر ساعت خیلی خوبه، تازه با سنگین ترین بار تریلی به 40 50 میرسه که باز هم خیلی خوبه برای ماشین سنگین بوژی که بزرگترین تریلی جهان هستش
ممنون از مطلب بزرگترین تریلی جهان و بزرگترین بوژی کش جهان واقعا این تریلی بوژی کش برای سنگینترین بارها هم به کار میاد و به نظرم بزرگترین کامیون ایران که ولوو بوژی کش هستش به نسبت خیلی خوبه ولی خب باز هم به پای قوی ترین کشنده ماک نمیرسه ولی باز هم بزرگترین محموله ترافیکی ایران رو به راحتی جابجا میکنه
بزرگ ترین تریلی جهان که داخل مطلبتون داشتید داخل چه کشورهایی هستش؟ واقعا به نظرم داخل ایران همچین ماشین سنگین بوژی کش نیازه البته راننده بوژی کش هم باید خیلی مهارت داشته باشه ماشین های بوژی کش و بزرگترین کمرشکن دنیا رو برونه، با این حال به نظرم اگه کشنده بوژی مارکهای بهتر بیاد خیلی راحتتر میشه
سلام، مرسی از مطلب قدرتمند ترین کشنده جهان، اگه میشه میتونید یه مطلب درباره انواع بوژی بذارید یه سری تحقیق باید بکنم درباره قوی ترین کامیون جهان و قوی ترین کشنده دنیا میخواستم بدونم انواع کشنده بوژی کش چه چیزهایی هستش و بهترین کشنده جهان چی هستش، خیلی واقعا تریلی بوژی و ماشین بوجی جذاب هستش
سلام، این بزرگترین تریلی دنیا که معرفی کردید ماکسیمم حد باری که میتونه ببره چقدر هستش؟ در مقایسه با بزرگترین تریلی در ایران خیلی تفاوت داره؟ درکل بوژیکش ها و ماک سنگین کش چه بارهایی رو معمولا جابجا میکنن؟