زمان مطالعه: < 1 دقیقه

با این که هنوز سئوالات زیادی درباره کامیون جدید Semi ساخت کمپانی تسلا مطرح است، ولی هیچ تردیدی وجود ندارد که بسیار نوآورانه است و تجهیزات زیادی دارد که برای اولین بار در صنعت حمل و نقل ارائه می‌شوند.

در واقع، انتظار می‌رود این کامیون قواعد بازی را قدری عوض کند، نه فقط برای تسلا بلکه برای کل صنعت حمل و نقل. تسلا Semi اولین کامیون کلاس ۸ با برد ۵۰۰ مایل (حدود ۸۰۵ کیلومتر)، اولین کامیون خودران سطح ۴ و نیز اولین کامیون سطح ۴ و خودرانی خواهد بود که هزینه بهره‌برداری از آن پنجاه درصد ارزان‌تر تمام خواهد شد.

گفتنی است سطح ۴، در مقیاس ۰ تا ۵ که جامعه مهندسان خودرو آن را تعیین کرده است، دومین سطح پیشرفته به شمار می‌آید.

صنعت حمل و نقل حاشیه سود پایینی دارد و کمپانی‌ها تمایل دارند تا آن‌جا که ممکن است در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. در همین راستا و برای دستیابی به اهداف اقتصادی، مدیر کمپانی تسلا اعلام کرده است که هزینه تسلا Semi در هر مایل ۱.۲۶ دلار خواهد بود که در مقایسه با هزینه ۱.۵۱ دلاری برای همتایان دیزلی‌اش، مبلغی بسیار مناسب و مقرون به صرفه به نظر می‌رسد.

تجهیزات منحصر به فرد تسلا Semi مانند کابینی با مرکزیت صندلی راننده و فضای کافی برای ایستادن از دیگر جذابیت‌هایی است که مشتریان را فرا می‌خواند و بسیاری از شرکت‌های فعال در صنعت حمل و نقل از هم اکنون تمایل خود را برای خرید آن ابراز کرده‌اند.