زمان مطالعه: ۳ دقیقه

 

استیو برانکاتو یکی از آخرین و اصیل ترین شیر فروش های امریکا محسوب میشود. او بیش از ۳۸ سال است که در منطقه دیترویت وظیفه تحویل شیر به درب خانه های مردم را دارد  و اکنون ۵۷ ساله شده است. استیو در این خصوص میگوید: “هدف اصلی من فراهم کردن با کیفیت ترین محصولات لبنی و تحویل روزانه و سر وقت آن به مردم است. مردم در این خصوص به من اطمینان کرده اند و به همین دلیل من هم باید در قبال این اعتماد به آنها پاسخ مناسبی بدهم.”

کامیون استیو برنکاتو یک کامیون اینترنشنال ۲۰۰۳ International Durastar است که سالهاست از آن برای تحویل شیر استفاده میکند. او در خصوص نحوه کار خود میگوید: “ساعت کاری من از ساعت ۲ صبح شروع میشود و تمام تلاشم این است که روند کاری ام تا مرحله تحویل شیر در کنار درب منزل مردم بدون اشکال ادامه پیدا کند. مردم نیز صبح زود از خواب بیدار میشوند و سر ساعت شیر خود را از کنار درب منزل برمیدارند. کامیون اینترنشنال من نیز وظایف خود را به صورت کامل و بی نقص انجام میدهد و باعث میشود وقت خود را متمرکز بر سایر مراحل تحویل کالا بگذارم.”

استیو میگوید بیش از ۳۰۰ هزار مایل با این کامیون رانده است که برخی از این سفرها در سخت ترین شرایط جاده ای و آب و هواییMiddle West  بوده است: “ما در اینجا یکی از سخت ترین زمستان ها را داریم که حتی تصورش هم برای خیلی از افراد غیرممکن است. من با این کامیون روزانه در منطقه predawn frost رفت و آمد کردم ضمن اینکه این کامیون مقاومت و کنترل بسیار خوبی در جاده های برفی دارد و در این جاده ها کوچکترین نشانه ای برای نگرانی به من منتقل نکرده است. علاوه بر این مسئله، این کامیون اینترنشنال برای من صرفا یک وسیله نقلیه نیست، بلکه جزء موثرترین عناصر تبلیغاتی من نیز محسوب میشود زیرا بسیار زیبا و تولید یک برند معتبر است. من بر روی بدنه کامیون لوگو و طراحی مورد نظر خودم را کردم. به طور مثال عکس سیاه و سفید یک گاو و یک بطری شیر را در کنار لوگوی خودم قرار دادم و در پشت کامیون از نوارهای فلزی و شیشه ای برای تزئینات استفاده کردم. درب ورودی واگن کامیون هم در بخش جانبی قرار گرفته و ظاهر کامیون را متفاوت کرده است. تمام اینها باعث میشود کامیون من خاص باشد و هر کسی با دیدن این ماشین به حرفه و شغل من پی ببرد. خیلی از افراد غریبه با دیدن این کامیون به سراغ من میایند تا درباره من بیشتر بدانند. افراد آشنا هم همیشه به من لطف دارند و طوری با من و این کامیون برخورد میکنند که انگار عضو یک خانواده هستیم.”

شیر فروش

استیو در طول نزدیک به ۴۰ سال فعالیت، صرفا با کامیون های اینترنشنال کار کرده و International Durastar سومین کامیون اینترنشنال او میباشد. او در خصوص روابط شغلی خود میگوید: ” این شغل یک کسب و کار بسیار شخصی است و با آن وارد روابط شخصی و خانوادگی افراد میشوید. به طور مثال من چند دهه پیش محصولات لبنی را به پدر و مادرها میرساندم اما در حال حاضر این محصولات را به دست فرزندان آنها میرسانم. من در ابتدا با ۴۰ خانواده کار خودم را شروع کردم اما در حال حاضر به عدد ۲۰۰ رسیده ام. شگفت انگیز است که من به مراسم ازدواج آنها نیز دعوت میشوم. مردمی که من را میشناسند به من اعتماد دارند و یکی از بزرگترین دلایل این اعتماد، حضور این کامیون اینترنشنال است.”

استیو برانکاتو در انتها به نکته جالبی اشاره میکند. او با اینکه با کامیون اینترنشنال خود به رستوران ها، مدارس و دیگر بخش های شهر خدمات رسانی کرده اما به هیچ وجه علاقه ای برای توسعه کسب و کار خود ندارد. چرا؟ بهتر است از زبان خود او بشنوید:
“من هیچوقت کسب و کار خودم را به مراحل بزرگتر توسعه نخواهم داد زیرا نمیخواهم روابط شخصی و دوستانه ای که در حال حاضر دارم را از دست بدهم.”