زمان مطالعه: < 1 دقیقه

شغل رانندگی به دلیل ماهیتی که دارد میتوان خطرات زیادی را برای راننده ها از جمله انواع بیماری ها به وجود بیاورد.

مواردی که سلامت رانندگان را تهدید میکند

  1. نشستن طولانی مدت برای راننده ها باعث به وجود آمدن انواع بیماری های قلبی و عروقی می شود، ارتعاشات خودرو نیز می‌تواند بر روی سیستم اسکلتی و عضلانی تاثییر بگذارد.
  2. رانندگی های دراز مدت در شهر ها با توجه به ازدحام و ترافیک زیاد نیز میتواند علاوه بر خستگی جسمی،خستگی روحی زیادی را برای رانندگان به وجود بیاورد.
  3. بروز عوارض جسمی زیاد یکی از نتایج بی تحرکی در رانندگان است که دردهای مفصلی مچ دست،آرنج ،ستون مهره ها،گردن و گرفتگی های عضلانی با توجه به نشستن های طولانی مدت از جمله این عوارض است.
  4. پاهای رانندگان نیز جزو اعضایی هستند که از این آسیب ها در امان نیستند چون زمانی که راننده مدت زیادی پشت فرمان است و فشار بر پاها به دلیل آویزان شدن پاها زیاد بوده، موجب به وجود آمدن بیماری هایی مانند واریس و تورم رگ ها میشود. آب بین دیسک ستون فقرات نیز با همین بی تحرکی ها از بین رفته و بیرون زدگی دیسک را موجب میشود. ( برای مطالعه چگونه راننده کامیون شادتری باشیم، کلیک کنید)

۲ توصیه مهم برای سلامت رانندگان

  • صندلی خودرو باید قابلیت تغییر وضعیت داشته باشد به طوری که راننده قادر به تنظیم شیب صندلی و فاصله از کف اتومبیل باشد زیرا وزن همه راننده ها مثل هم نیست و همچنین صندلی باید قادر به پر کردن تمام فرو رفتگی و برجستگی های پشت راننده باشد.
  • پاها نباید کشیده شده و با راحتی و باید بدون خم شدن  به پدال ها برسند.