زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اگر در حال رانندگی هستید، مژه زدن را فراموش نکنید و در حال خستگی چشم‌ها، گاهی پالمینگ را به کار ببرید و سپس پلک‌ها را محکم منقبض کنید.

از نگاه کردن مستقیم به چراغ‌هایی که از سمت مخالف می‌آیند خودداری کنید. کسانی که عینک می‌زنند (خصوصاً افراد نزدیک‌بین و آستیگمات‌ها) عینک خود را باید در حین رانندگی در جاده‌های شلوغ، و خصوصاً شب‌ها به کار ببرند.

درصورتی‌که رانندگی در جهت مخالف آفتاب تند است، و اگر چشم‌ها خسته شده‌اند، برای رعایت احتیاط بهتر است از عینک‌های آفتابی استفاده کنید. اما از شیشه‌های رنگی اتومبیل پرهیز کنید.

در صورت وجود حالت دریازدگی و یا تهوع در ماشین و هواپیما از ثابت نمودن نگاه روی نقاط مشخص پرهیز کنید و بگذارید که نگاه بدون انقباض روی اجسام بلغزد و در جهت کلی حرکت وسیله نقلیه حرکت کند.

ورزش‌ها

ورزش‌هایی که هوشیارانه و خارج از روحیه مسابقه‌ای انجام شوند، کمک زیادی به شخص می‌کند. برای ترمیم دید چشم، تنیس، فوتبال، پینگ‌پنگ، والیبال، بسکتبال و غیره مفید می‌باشند.

توازن، تعادل و اعتدال.

اعتدال، خوش‌بینی و شادابی را در زندگی خود حفظ کنید.

برای خود در زندگی هدف داشته وزندگی خود را به بیهودگی و بطالت نگذرانید. سعی کنید چیزی را خلق کنید.

از تمام عادات مسموم ارگانیک و روحی- روانی خود کناره‌گیری کنید.

از زیاده‌روی پرهیز کنید (زیاده‌روی در کار، استراحت، تفریح، در معرض تابش آفتاب قرار گرفتن، تغذیه، روابط جنسی و غیره).

 

در زندگی خود حالت افراطی نداشته باشید.

به طبیعت که سرچشمه سلامتی و خوشبختی است، اعتماد کامل داشته باشید. همیشه از سرچشمه‌های طبیعی زندگی که منابع سلامتی نیز هستند، استفاده کنید.