سال 2018 آغاز نبرد با «تسلا» - آسان پدیا
2018 1080x598 - سال 2018 آغاز نبرد با «تسلا»

سال ۲۰۱۸ آغاز نبرد با «تسلا»

تقاضا برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی در پی اجرای برنامه‌های کاهش آلودگی هوا در اروپا، چین و هند در سال گذشته به ۳ میلیون دستگاه رسید و در سال ۲۰۱۸ فروش این خودروها به بیش از پنج میلیون دستگاه خواهد رسید.

خودروسازان درصدد هستند تا با ارائه محصولات الکتریکی و هیبریدی، سهم بیشتری از این بازار را به دست بیاورند.

برای دیدن نتیجه باید دو سالی صبر کرد، چون تعداد کمی از این ماشین‌ها در سال ۲۰۱۸ به بازار می‌آید. اما سال آینده، سال آغاز نبرد خودروسازان باسابقه با تسلا، کارخانه تازه‌واردی است که تاکنون بازار خودروهای لوکس الکتریکی را بی‌رقیب در اختیار داشت.

در سال ۲۰۱۸ آئودی، جگوار و پورشه مدل‌های الکتریکی خود را به بازار عرضه می‌کنند که همه رقیبی جدی برای تسلا مدل S هستند. اولین مدل الکتریکی تولید انبوه آئودی یک شاسی‌بلند است که این کارخانه کانسپتی از آن را دو سال پیش‌نمایش داد. جگوار هم حضور در بازار خودروهای الکتریکی را با یک شاسی‌بلند آغاز می‌کند. کارخانه انگلیسی مدل iPace را امسال نمایش داده و قرار است تولید آن در چند ماه اول سال ۲۰۱۸ آغاز شود.

اولین پورشه الکتریکی براساس کانسپت Mission E که سه سال پیش‌نمایش داده شد ساخته می‌شود. انتظار می‌رود قیمت این ماشین از تسلا مدل S گران‌تر باشد و امکانات لوکس بیشتری در اختیار راننده قرار دهد.

مدیران این خودروسازان باسابقه امیدوارند در سال ۲۰۱۸ با مدل‌های جدیدشان به یکه‌تازی تسلا پایان دهند، اما یک کارخانه تازه‌وارد چینی ممکن است کارشان را سخت کند. نیو اولین شاسی‌بلند الکتریکی چینی را سال آینده در بازار چین عرضه می‌کند. قیمت مدل ES8 با امکاناتی مشابه، نصف قیمت شاسی‌بلند تسلا مدل X است. نیو می‌خواهد بعد از فتح بازار چین، ماشین‌هایش را به اروپا و آمریکا بیاورد.

در سال آینده، در سوی دیگر بازار هم تحول مهمی رخ خواهد داد. نسل جدید نیسان لیف، پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی جهان، از اوایل سال ۲۰۱۸ به بازار می‌آید و انتظار می‌رود بتواند خریداران زیادی را به‌سوی ماشین‌های الکتریکی جلب کند. هم‌زمان تسلا هم امیدوار است با برطرف کردن مشکلات تولید مدل ۳، این ماشین را به‌صورت انبوه به بازار عرضه کند. هیوندای و کیا هم دو مدل جدید الکتریکی به بازار عرضه می‌کنند.

با توجه به برنامه خودروسازان برای خودروهای الکتریکی به نظر می‌رسد این خودروها به‌سرعت بتوانند بازار خودروهای بنزینی و دیزل را به دست بیاورند و آینده صنعت خودرو را در اختیار بگیرند.

ابراهیم تحصیلات خود را در رشته ی مدیریت تبلیغات و بازاریابی به اتمام رسانده و در سالهای گذشته علاوه بر مدیریت تیم های اجرایی متعدد، مقالات مختلفی در مجلات، روزنامه ها و فضای مجازی معتبر منتشر نموده است. ابراهیم در حال حاضر مدیر بازاریابی و تبلیغات آسان بار است.

۲ پیام

دیدگاهتان را بنویسید