زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اهمیت فیلترهای هوا

یکی از بزرگترین اجزایی که در سیستم HVAC (تهویه هوا) مورد توجه قرار میگیرد “فیلتر های هوا” در کامیون میباشند. این فیلترها در صورت مرغوب بودن باعث میشوند آلودگی و ذرات مضر هوا قبل از اینکه وارد کابین کامیون شوند حذف شوند. به بیانی دیگر، یک فیلتر مرغوب مثل فیلتر Pure Mack میتواند تا ۹۸ درصد ذرات مضر هوا را قبل از ورود به دهان شما حذف کند. این ویژگی خصوصا در شرایطی که باید چندین ساعت درون کامیون حضور داشته باشید اهمیت پیدا میکند. به طور مثال ممکن است چندین ساعت مجبور به رانندگی مداوم باشید یا اینکه شب را درون کامیون خود بخوابید.

نکاتی برای تعیین عمر فیلتر هوا
یکی از مسائلی که برخی رانندگان وسایل نقلیه سنگین با آن مواجه میشوند، زمان دقیق تعویض فیلتر هوای کامیون است. آسان بار برای این دسته از افراد نکات زیر را پیشنهاد میدهد:
بر اساس کیلومتر: به طور میانگین، فیلتر هوا باید پس از پیمودن ۱۹ تا ۲۴ هزار کیلومتر تعویض شود اما باید به فصلی که در آن هستید نیز توجه کنید. شما میتوانید با تعویض فیلتر هوا پس از فصل گرده افشانی گیاهان بر عمر فیلتر هوای خود بیفزایید زیرا گرده افشانی باعث کاهش عمر فیلترها میشود.
بر اساس گرد و خاک روی فیلتر هوا: یک فیلتر هوا برای اینکه هوای داخل کابین را مناسب و بهینه کند، خودش کثیف خواهد شد. بنابراین لایه ای از خاک و گرد و غبار بر روی فیلتر شما نشان دهنده پایان عمر آن خواهد بود.
بوی کهنگی در داخل کابین: هنگامیکه فیلتر هوای کامیون کثیف شود، هوایی که داخل کابین ورود پیدا میکند دارای یک بوی کهنگی و پوسیدگی خواهد بود. در این زمان نیز میتوانید حدس بزنید که فیلتر شما منقضی شده است.
بخارگرفتگی مکرر پنجره ها: هنگامیکه هوای داخل کابین به صورت بهینه ای تهویه نشود، پنجره های کامیون نیز مکررا دچار حالت بخار زدگی میشوند و یا در فصول سرد سال، به سختی میتوان آنها را به علت یخ زدگی پاک کرد.

انتخاب یک فیلتر هوای مناسب

پس از اینکه فیلتر هوای کامیون شما منقضی شد، بهتر است یک فیلتر هوای مرغوب و استاندارد را برای تعویض انتخاب نمایید. شرکت ماک به تازگی یک فیلتر هوای بهینه را با نام Pure Mack به بازار معرفی کرده که دارای مزیت های زیر میباشد:
– جلوگیری و مسدود کردن ورود آلاینده ها و مواد مضر به داخل کابین و متعاقبا تنفس هوای بهینه برای سرنشینان کامیون
– دارای یک لایه محافظتی کربن برای جلوگیری از ورود بوهای غیرعادی و گازهای آسیب زا به کابین مانند: هیدروکربن، SO2، NOx و ozone
– دارای صفحه چین دار منحصر به فرد برای تهویه موثر هوا
– تنها فیلتر هوای متناسب با کامیون های ماک با حداکثر کارایی