زمان مطالعه: < 1 دقیقه

شرکت پپسیکو به تازگی ۱۰۰ دستگاه کامیون برقی تسلا سمی را سفارش داده است. این خرید، بزرگترین سفارش خرید به صورت عمده محسوب می‌شود و به این علت صورت گرفته است که پپسیکو تصمیم گرفته هزینه سوخت و میزان تولید گازهای آلاینده را پایین بیاورد.

از طرفی، کمپانی تسلا نیز تلاش کرده است جامعه کامیون‌داران را متقاعد کند که می‌تواند کامیون‌هایی برقی و با قیمت مناسب تولید کند که برد و ظرفیت زیادی داشته باشند و بتوانند با رقبای دیزلی به رقابت بپردازند.

آن‌طور که به گوش می‌رسد، علاوه بر شرکت پپسیکو، شرکت وال-مارت و شرکت توزیع مواد غذایی سیسکو نیز قصد خرید کامیون‌های تسلا را دارند و به این ترتیب تعداد سفارش‌ها به ۲۶۷ دستگاه بالغ می‌شود.

شرکت پپسیکو قصد دارد از کامیون‌های تسلا سمی برای حمل موادی مانند اسنک‌ها و نوشیدنی‌ها بین کارخانه و توزیع‌ کنندگانی استفاده کند که در محدوده ۵۰۰ کیلومتری کارخانه قرار دارند. کامیون‌های تسلا سمی به شرکت آمریکایی پپسیکو کمک خواهند کرد ناوگان حمل و نقلش را به ۱۰,۰۰۰ کامیون مجهز کند و تا سال ۲۰۳۰ میزان تولید گازهای آلاینده‌ای که توسط این ناوگان تولید می‌شود را دستکم ۲۰ درصد کاهش دهد.

گفتنی است کمپانی تسلا ماه گذشته از کامیون تمام برقی سمی (Semi) رونمایی کرد و انتظار دارد تا قبل از سال ۲۰۱۹ آن را به تولید انبوه برساند.