زمان مطالعه: < 1 دقیقه

خودرویی که در تصویر می‌بینید نیرومندترین خودرو ساخت کمپانی مک‌لارن است که توانسته مجوز تردد در خیابان و جاده را کسب کند. مک‌لارن سنا که به افتخار آریتون سنا، اسطوره مسابقات فرمول ۱، به این اسم نامگذاری شده است، ه رچیزی که می‌توانیم آرزویش را بکنیم در خودش دارد، و حتی چیزی هم بیشتر از آن. مک‌لارن سنا با یک پیشرانه‌ ۸ سیلندر ۴ لیتری و دو توربوشارژری که قادر است ۷۸۹ اسب‌بخار نیرو و حدود ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، فقط ۱۱۹۸ کیلوگرم وزن دارد و پس از مک‌لارن F1، سبک‌ترین مک‌لارنی است که به تولید رسیده است. این ابرخودرو همچنین قدرتمندترین خودرو راهنورد با موتور درون‌سوز است که کمپانی انگلیسی مک‌لارن تولید کرده است.

نیرویی که موتور تولید می‌کند تمام و کمال از طریق یک گیربکس دوکلاچه هفت سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. پدل شیفترهای کشیده و بلندی از جنس فیبر کربن نیز روی پایه فرمان تعبیه شده است و بدون پوشیدن دستکش مخصوص مسابقه هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این ابرخودرو از سه حالت رانندگی Comfort، Sport و Track برخوردار است و کمپانی مک‌لارن واکنش سریع موتور و شتاب فوق‌العاده برای همه حالت‌ها را تضمین کرده است.

کمپانی مک‌لارن مدعی است برای دستیابی به وزن پایین، از نسل سوم شاسی‌های منوکیج استفاده کرده و در داخل و خارج خودرو نیز به وفور فیبر کربن به کار برده است. سیستم تعلیق جناغی دوبل و هیدرولیک که RaceActive Chassis Control II نامیده می‌شود به صورت مستقیم با سیستم‌های ایرودینامیک جلو و عقب کار می‌کند. طراحی ایرودینامیک بدنه یک شاهکار مهندسی است و بادشکن جلو، دفیوزر دوبل عقب و یک بادشکن هیدرولیک با ارتفاع ۴۸ اینچ نیز در عقب مک‌لارن سنا دیده می‌شود.