زمان مطالعه: < 1 دقیقه

شعبه‌ای از کمپانی تویوتا که در آمریکای شمالی فعالیت می‌کند به تازگی اعلام کرده است پروژه‌اش برای تولید کشنده هیدروژنی کلاس ۸ کامل شده و مراحل تست و ارتقاء را پشت سر می‌گذارد. به گفته این خودروساز ژاپنی، کشنده هیدروژن‌سوز در اواخر اکتبر در بنادر کالیفرنیای جنوبی بارگیری و تردد خواهد کرد.
این پروژه قبلاً و در مرحله آزمایشی بیش از ۶۴۰۰ کیلومتر را با موفقیت طی کرده و بارهایی را بین لس آنجلس و لانگ‌بیچ جابه‌جا کرده است. پس از اتمام تست اولیه، کشنده هیدروژنی تویوتا روزانه حدود ۳۲۰ کیلومتر بین این دو بندر رفت و آمد کرد تا توانایی‌های آن مشخص شود و اطلاعاتی از عملکرد آن در دنیای واقعی به دست بیاید. گفته می‌شود بعد از تکمیل شدن این مطالعات، کمپانی تویوتا این کشنده را برای حمل بار به مسافت‌های طولانی‌تر معرفی خواهد کرد.

کشنده هیدروژنی تویوتا یک کشنده سنگین به شمار می‌آید که قادر است بیش از ۶۷۰ اسب‌بخار نیرو و حدود ۱۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این میزان از نیرو و گشتاور توسط دو سلول سوختی Mirai و یک باتری نسبتاً کوچک ۱۲ کیلو واتی تولید می‌شود و به کشنده این توانایی را می‌دهد که باری به وزن ۳۶۰۰۰ کیلوگرم را به مسافتی حدود ۳۲۰ کیلومتر جابه‌جا کند.