زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت والوولین (Valvoline) به تازگی اعلام کرده است که روغن جدیدش با نام Premium Blue One Solution 9200  نخستین روغن موتوری است که می‌تواند در موتورهای گازسوز، بنزینی و دیزل مورد استفاده قرار بگیرد و کارآیی آن در همه موتورها به اثبات رسیده است.

شرکت والوولین در همایش سالانه فناوری در آتلانتا اعلام کرده است که هدف از تولید روغن Premium Blue One Solution این بوده است تا کار مدیران ناوگان‌های حمل و نقل را ساده کند و محصولی را به آنان معرفی کند که بتوان از آن در انواع موتورها استفاده کرد.

این روغن جدید  با مشارکت شرکت کامینز وست‌پورت (Cummins Westport) که به تازگی سری جدیدی از موتورهای گازسوز کم آلاینده را روانه بازار کرده، تولید شده است

روغن Premium Blue One Solution با گرانروی‌های ۱۰W-30 و ۱۵W-40 تولید شده است و بنا به گفته شرکت سازنده، در برابر اکسیداسیون بسیار مقاوم است و افزودنی‌های TBN آن باعث می‌شود طول عمر زیادی داشته باشد. علاوه بر این، این روغن از موتورها در برابر فرسودگی و خوردگی حفاظت می‌کند و این امر امروزه یکی از نیازهای ضروری صنعت حمل و نقل به شمار می‌رود. به گفته مدیر فنی شرکت والوولین، گرانروی و پایداری این روغن “حیرت‌آور” است، در نتیجه فاصله بین تعویض روغن‌ها می‌تواند به مقدار زیادی افزایش پیدا کند.

والوولین، روغنی برای همه موتورها!
والوولین، روغنی برای همه موتورها!

 

روغن Premium Blue One Solution با موتورهای دیزلی API CK-4 و موتورهای بنزینی API SN سازگاری کامل دارد

بنا به گفته کمپانی کامینز با ویژگی‌های موتور جدید Cummins CES 20092 که گاز طبیعی مایع مصرف می‌کند نیز کاملاً منطبق است. همچنین این موتور با موتورهای ماک EOS-4.5، ولوو VDS-4.5 و Detroit Diesel DFS 93K222 نیز سازگاری کامل دارد.(برای انتخاب روغن موتور صحیح برای ماشین خود کلیک کنید )

شرکت والوولین معتقد است با این که پیشتر روغن‌های زیادی در بازار موجود بودند که می‌توانستند در موتورهای گازسوز و دیزل مورد استفاده قرار بگیرند، ولی هیچ روغنی وجود نداشته که بتواند با همه نوع موتور و همه نوع سوخت کار کند. از طرفی، طراحی و تولید یک روغن که بتواند با سه نوع موتور کار کند، این امکان را به وجود می‌آورد که بتوان در نحوه احتراق سوخت در داخل موتور تغییراتی به وجود آورد. از آن‌جایی که موتورهای امروزی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کم مصرف‌تر باشند، بنابراین داغ‌تر می‌شوند و تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرند، به این ترتیب، مانند زمانی که موتورهای گازسوز برای نخستین بار به بازار آمدند، روغن‌های کنونی نیز با چالش‌هایی روبرو شده‌اند.

البته هنوز قیمت نهایی این روغن جدید مشخص نشده است ولی انتظار می‌رود قیمتی مشابه با قیمت روغن موتور موتورهای گازسوز داشته باشد. قیمت این گونه روغن‌ها اندکی از قیمت روغن موتورهای دیزلی گران‌تر است.