زمان مطالعه: ۲ دقیقه

عده ای بر این باورند که تمام مشکلات فنی خودرو با بررسی کارشناسان قابل تشخیص است، اما جالب است بدانید که تعدادی از مشکلات فنی خودرو را میتوان با بو کردن شناسایی کرد.

با تشخیص به موقع و سریع می توان از به بار آمدن ضررهای سنگین و پرداخت هرینه های گزاف جلوگیری کرد.می توانید با دنبال کردن بود در خودرو به تعدادی از مشکلات فنی پی ببرید و از افزایش و گسترش مشکل جلوگیری کنید تا در فرصت مناسب بتوانید به نمایندگی و یا تعمیرگاه های مجاز برای رفع مشکل مراجعه کنید.

 

بوی روغن داغ یعنی مشکلی جدی وجود دارد!

بوی روغن داغ یکی از مواردی است که خیلی راحت میتوانید با حس بویایی به آن پی ببرید. بوی روغن داغ از خودروهایی که مسافت های زیادی را طی میکنند و دیر به دیر به مراکز معاینه فنی مراجعه میکنند به راحتی حس می شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که روغن به سیستم اگزوز خودرو نشت می کند و می سوزد، تنها راه حل مراجعه به تعمیرگاه های مجاز و عیب یابی از خودرو می باشد.

 

بوی مطبوع یا نا مطبوع بنزین!

بوی بنزین یکی از بوهایی است که اکثر افرادی حداقل یکبار آن را احساس کرده اند،بوی بنزین نشان از یک عیب و ایراد در خودرو دارد. عموما بوی بنزین به صورت خام به مشام افراد می رسد،این بو نشان از نشتی موجود در سیستم تزریق خودرو و یا دیگر مواردی که با بنزین خودرو در ارتباطند دارد.حتی اتفاقات ناگواری همانند آتش سوزی خودرو ناگزیر بوده و می‌بایست برای جلوگیری از این اتفاقات نسبت به تعمیر و رفع این مشکل اقدام گردد.

 

متوجه شدن ایرادات فنی خودرو با بو کردن
متوجه شدن ایرادات فنی خودرو با بو کردن

بوی شربت شیرین حس می‌شود!

جالب است بدانید هنگامی که مایع خنک کننده خودرو از محوطه آن نشت می کند، بویی شبیه به بوی شربت شیرین را حس خواهید کرد که نشانه پر اهمیتی از این اتفاق است. در صورتیکه نشتی این مایع از محوطه بسیار جدی باشد، قابلیت این را دارد که صدمات غیرقابل جبرانی را به موتور خودرو وارد کند و با افزایش دمای موتور،صدماتی به موتور وارد نماید.

 

چگونه می توان ایرادات فنی خودرو را با بو کردن متوجه شد؟
چگونه می توان ایرادات فنی خودرو را با بو کردن متوجه شد؟

بوی پلاستیک سوخته، نوستالوژی هشدار دهنده!

برای بعضی از افراد بوی پلاستیک سوخته یادآور شیطنت‌هایی است که معمولا در دوران کودکی انجام می‌دادند و قطعا مورد شماطت واقع میشدند ولی در مورد خودرو این بو می‌تواند هشدار دهنده‌ای برای شما باشد که باید جلوی یک ضرر سنگین را بگیرد. همان‌طور که قطعا بسیاری از شما می‌دانید، بوی پلاستیک سوخته معمولا به لنت ترمز و سیستم ترمز خودرو برمی‌گردد.

به طور مثال در صورتی که با ترمز دستی نیمه بالا حرکت کنید، قطعا پس از چند کیلومتر راه رفتن، لنت بسیار داغ شده و دود غلیظی از آن بلند خواهد شد ولی قبل از اینکه لاستیک خودرویتان آتش بگیرد، می‌توانید با بوی پلاستیک سوخته‌ای که ابتدا از آن بلند می‌شود از این اتفاق جلوگیری نمایید.

به طور کلی در صورتی که با هر کدام از بوهای گفته شده مواجه شدید، بدون فوت وقت به نمایندگی مجاز و یا تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کرده و مشکل را برطرف کنید تا از پرداخت هزینه‌های اضافی نجات پیدا کنید.