زمان مطالعه: < 1 دقیقه

 

  1. تقسیم نیروی ترمز

نیروی ترمزها به چرخ‌های جلو بیشتر از چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

 

 

  1. فرمان هیدرولیک

فشار هیدرولیکی که با کمک موتور ایجاد می‌شود به راننده امکان می‌دهد با نیروی کمی فرمان را بچرخاند.

 

 

  1. فیلتر گازوئیل

فیلتر گازوئیل در موتورهای انژکتور دیزلی که جلوی ورود ذرات را به موتور می‌گیرد.

 

 

  1. خفه شدن موتور

ریختن بیش از اندازه سوخت به موتور (موتور کاربراتوری  یا انژکتوری می‌تواند باشد) این مشکل می‌تواند در نتیجه ایراد در فیلتر هوا , تنظیم نبودن کاربراتور , فعال بودن بیش از اندازه ساسات و کم بودن هوای ورودی به موتور به وجود آید.

 

 

  1. روغن موتور سنتتیک ( یا سنتزیک)

روغن موتورهایی که در داخل آنها از مواد نفت استفاده نشده و کارایی بهتری دارند.

 

 

  1. سرسیلندر

در بالای بلوک سیلندر موتور قرار می‌گیرد و معمولاً قابل جدا سازی است.در برخی موتورها سوپاپ‌ها نیز در سرسیلندر نصب می‌شوند. همچنین مسیر آب و روغن موتور و شمع‌ها در سر سیلندر است.

 

 

  1. ضریب آیرودینامیک

ضریب آیرو دینامیکی یک اتومبیل با طراحی بدنه آن ارتباط مستقیم دارد و نقش مهمی در رسیدن اتومبیل به سرعت‎های بالا و میزان مصرف سوخت اتومبیل دارد. در طراحی اتومبیل با کمک اسپویلر و سایر قطعات می‎توان ضریب آیرودینامیک را کم کرد.برای محاسبه آن از تونل‎های هوا استفاده می‌شود.

 

 

  1. نقطه مرگ پایینی

پایینترین نقطه حرکت پیستون در داخل سیلندر که برای بالا آمدن یک لحظه توقف می‌کند