- تقسیم نیروی ترمز
نیروی ترمزها به چرخهای جلو بیشتر از چرخهای عقب منتقل میشود.
- فرمان هیدرولیک
فشار هیدرولیکی که با کمک موتور ایجاد میشود به راننده امکان میدهد با نیروی کمی فرمان را بچرخاند.
- فیلتر گازوئیل
فیلتر گازوئیل در موتورهای انژکتور دیزلی که جلوی ورود ذرات را به موتور میگیرد.
- خفه شدن موتور
ریختن بیش از اندازه سوخت به موتور (موتور کاربراتوری یا انژکتوری میتواند باشد) این مشکل میتواند در نتیجه ایراد در فیلتر هوا , تنظیم نبودن کاربراتور , فعال بودن بیش از اندازه ساسات و کم بودن هوای ورودی به موتور به وجود آید.
- روغن موتور سنتتیک ( یا سنتزیک)
روغن موتورهایی که در داخل آنها از مواد نفت استفاده نشده و کارایی بهتری دارند.
- سرسیلندر
در بالای بلوک سیلندر موتور قرار میگیرد و معمولاً قابل جدا سازی است.در برخی موتورها سوپاپها نیز در سرسیلندر نصب میشوند. همچنین مسیر آب و روغن موتور و شمعها در سر سیلندر است.
- ضریب آیرودینامیک
ضریب آیرو دینامیکی یک اتومبیل با طراحی بدنه آن ارتباط مستقیم دارد و نقش مهمی در رسیدن اتومبیل به سرعتهای بالا و میزان مصرف سوخت اتومبیل دارد. در طراحی اتومبیل با کمک اسپویلر و سایر قطعات میتوان ضریب آیرودینامیک را کم کرد.برای محاسبه آن از تونلهای هوا استفاده میشود.
- نقطه مرگ پایینی
پایینترین نقطه حرکت پیستون در داخل سیلندر که برای بالا آمدن یک لحظه توقف میکند