زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا ، بازارگاه اینترنتی حمل و نقل جاده ای آسان بار را دانش بنیان اعلام کرد. آسان بار به عنوان یک بازارگاه اینترنتی حمل ونقل جاده ای، کار خود را از سال ۹۵ آغاز کرده است و با توجه فعالیت های نوآورانه و انقلابی خود در حوزه حمل و نقل جاده ای موفق به کسب این عنوان شده است.

آسان بار با ارائه دو اپلیکیشن مخصوص راننده و اپلیکیشن مخصوص شرکت های حمل و نقل با توجه ویژه به جایگاه شرکت های حمل و نقل توانسته است به بخش عظیمی از دست اندرکاران این حوزه خدمات متنوع ارائه کند و بیش از ۱۰ هزار راننده ناوگان سنگین و و بیش از ۴۰۰ شرکت حمل و نقل در تحت پوشش خدمات خود قرار بدهد.

آسان بار به عنوان پل ارتباطی بین شرکت های حمل و نقل بدون رویکرد حذفی و بدون دریافت کمیسیون امکانات زیادی را در اختیار رانندگان و شرکت ها قرار داده تا زمینه ساز تحولی باشدکه آسان بار از ان حرف می زند. مشاهده “بارهای اطراف من” برای رانندگان و امکان جستجوی صوتی بار و همچنین مسیریابی آنلاین از جمله مزایایی است که رانندگان را برای استفاده از اپلیکیشن آسان بار ترغیب می کند اما مزایای آسان بار برای شرکت های حمل و نقل هم کم نیست و پیش از این سابقه نداشته است.دسترسی به بیش از ۱۰ هزار راننده با ناوگان متنوع و امکان رصد موقعیت لحظه ای بار از زمان بارگیری تا تحویل بار می تواند از امتیازات بی نظیر این اپلیکیشن به حساب بیاید.

نکته مهم این است که این کسب و کار جدید و مدرن رویکرد حذف شرکت های حمل و نقل یا باربری ها را ندارد. زیرا به نظر می رسد نوع حمل و نقل جاده ای کالا بدون این حلقه های واسط کارایی و ایمنی و نظم کافی نخواهد داشت و به بهانه حذف واسطه نمی توان کسب و کار سنتی را که نقش مهمی دارد و افراد زیادی در آن مشغول به کار هستند کنار گذاشت

بنابراین آسان بار از آن دسته کسب و کارهایی است که نه تنها فضای کسب و کار سنتی را از بین نمی برد بلکه دست به ایجاد تحول عظیمی زده که می تواند برای توسعه کسب و کارهای دیگر هم نقطه عطف باشد. مدرن شدن شیوه کسب و کاری مانند حمل و نقل جاده ای که شریان صنعت کشور به شمار می آید در نهایت می تواند کمک شایانی به رشد اقتصادی کشور و بهبود کیفیت زندگی میلیون ها ایرانی مشغول در کل این صنعت کند بدون اینکه بخش هایی از آن را از کار بیکار یا وادار به تغییر شکل و کوچک تر شدن کند. کسب و کار سنتی نه تنها باعث گردش چرخ این صنعت بوده و هست، بلکه به ضرورت امنیت و طی شدن درست و نظام مند فرایندها، یک عضو حیاتی و حلقه ای در زنجیره رونق کسب و کار به حساب می آید. مدرنیزه شدن کار و استفاده از بستر اینترنت و تلفن های هوشمند، گامی بزرگ در جهت تحول و بهینه شدن کارهاست چرا که به کارگیری اینترنت و ورود به عصر جدید کسب و کار تا حد زیادی از هزینه و زمان  مورد نیاز می کاهد و در نهایت به بهبود کیفیت زندگی جامعه می انجامد.