زمان مطالعه: ۲ دقیقه

 

شرکت «آسان بار» برای اولین بار در ۱۱امین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال از نسخه‌ی صادراتی خود به نام «فریت گرام» رونمایی کرد. مقدماتی مانند اختصاص دفتر کار مناسب و مراحل ثبت قانونی برای راه‌اندازی فریت گرام در کشور کانادا در حال انجام است.

به گزارش شرکت «آسان بار»؛  یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال درحالی از ۲۰ آبان‌ در مصلای تهران آغاز به کار کرد که این شرکت نیز در قسمت استارتاپ‌ها حضور دارد و برای اولین بار نسخه‌ی صادراتی خود را به نام فریت گرام رونمایی کرده است.

محمد حسینی، مدیرعامل مجموعه آسان بار در این رابطه گفت: شرکت فرتاک رایانه با بازخورد خوبی که طی مدت زمان کوتاهی از مشتریان آسان بار دریافت کرده و با بررسی‌های فراوانی که در آمریکای شمالی انجام شده است، تصمیم به صادرات این محصول به این منطقه گرفته‌ است و این اتفاق برای اولین بار توسط یک استارتاپ ایرانی رقم خورده است. استارتاپ‌هایی که در ایران فعال هستند معمولاً از کانسپت‌های تکراری و تقلیدی کشورهای پیشرفته استفاده می‌کنند؛ اما ایده‌ی «آسان بار» به قدری جدید و نو است که در این کشورها هم هنوز عملیاتی نشده است و برای اولین بار به نام freightgram توسط این شرکت اجرایی خواهد شد.

حسینی افزود: «آسان‌بار» یک برند ثبت شده از شرکت فرتاک رایانه است که به‌عنوان یک استارتاپ و بازارگاه الکترونیکی حمل‌و‌نقل بار فعالیت می‌کند و در فاز اول، حمل‌و‌نقل بار بین شهری را مدنظر قرار داده است.

«آسان بار» از ۲۶ آذر سال ۱۳۹۵ مصادف با روز ملی حمل‌و‌نقل، فعالیت خود را شروع کرده است و اولین محصولmvp خود را در بستر تلگرام به صورت یک ربات و کانال تلگرامی در اسفندماه همان سال به بازار عرضه کرد. این محصول به صورت کاملاً رایگان به شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان سرویس می‌دهد؛ به شکلی که با دکمه‌های طراحی شده در ربات، شرکت‌ها به‌راحتی می‌توانند بارهای خود را ثبت کنند و سپس بار تعریف شده پس از تأیید واحد پشتیبانی به کانال «آسان بار» ارسال می‌شود و راننده‌ها با عضویت در این کانال می‌توانند به تمام بارها دسترسی پیدا کنند. تاکنون این محصول mvp توانسته در بین مخاطبان محبوبیت بسیارخوبی کسب کند تا جایی که در حال حاضر ۹۰۰۰ راننده پایه‌ی یک و تعداد ۵۰۰ شرکت حمل و نقل از آسان بار استفاده می‌کنند و هم اکنون تعداد اعلام بار روزانه به رکورد ۶۰۰ رسیده‌ است. اپلیکیشن مخصوص راننده‌ها در کافه بازار و google play آماده‌ی دانلود است و با امکانات خوبی به صورت مناقصه‌ای بارها را به راننده‌ها اختصاص می‌دهد.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن iOS و وب اپلیکیشن «آسان بار» هم در مراحل نهایی توسعه قرار دارد و به زودی برای ارائه‌ی خدمات بهتر عرضه می‌شود. یکی از کارهای بسیار مهمی آسان بار  این‌ است که توانسته است ارتباط مناسبی از طریق ربات تلگرامی و اپلیکیشن راننده‌ها برقرار کند و می‌تواند مناقصه را بین کاربر در ربات تلگرام و اپلیکیشن برقرار کند، این اتفاق برای اولین بار در ایران رخ داده است.

حسینی مژده داد که در جشن یک سالگی آسان بار مورخ ۲۶ آذر ماه در نمایشگاه حمل و نقل شاهد رونمایی امکانات جدیدی خواهید بود.