زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این روزها که استفاده از تلفن‌های همراه و اپلیکیشن‌های ارائه‌دهنده خدمات فراگیر شده است، شرکت‌ها و افراد زیادی اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های اینترنتی برای ارائه خدمات به مشتریان می‌کنند اما یا در میان راه خسته شده و از فعالیت بازمی‌مانند یا از همان اول از پس کارها برنمی‌آیند.

در این میان گروه کمی از اپلیکیشن‌های ارائه‌دهنده خدمات موفق می‌شوند روزبه‌روز پیشرفت کنند و کیفیت خدمات ارائه‌شده به مشتریانشان را بالا ببرند.البته تکنولوژی همیشه هم خوشایند همه نیست.

موفقیت آسان بار هم‌راستای شرکت های حمل‌و‌نقل

حالا درزمینه بازارگاه‌های اینترنتی اپلیکیشن‌های زیادی پیدا شده‌اند که تنها بر نگرانی شرکت‌های حمل‌ونقل و متصدیان آنها افزوده‌اند و کمر به حذف آنها بسته‌اند؛ در این میان یکی از این بازارگاه ها مأموریت خود را بالعکس تعریف کرده است.

این بازارگاه موفقیت خود را هم‌راستای ماندگاری و موفقیت شرکت‌های حمل‌ونقلی تشریح می‌کند. آسان‌بار حالا تخصصی‌ترین وب‌سایت و اپلیکیشن حمل‌ونقل بار در کشور شناخته می‌شود که تجربه‌ای متفاوت برخلاف دیگر اپلیکیشن‌ها را به رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل در سراسر کشور ارائه می‌کند.

آسان‌بار نه‌تنها برخلاف دیگر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در پی حذف شرکت‌های حمل‌ونقل (باربری‌ها) در کشور نیست، بلکه به نقش پررنگ آنها در صنعت حمل‌ونقل اعتقاد دارد و بر این باور است که شرکت‌های حمل‌ونقل مهره‌های کلیدی این صنعت هستند و باید همیشه نقش خود را بازی کنند. آسان‌بار اکنون یکی از سه بازارگاه اینترنتی است که مجوز فعالیت از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کل کشور را دارد و البته متفاوت با دو بازارگاه دیگر کار می‌کند.(بازارگاه‌های الکترونیکی، دوست یا دشمنِ شرکت‌های حمل‌و‌نقل؟برای مطالعه کلیک کنید)

 

شرکت‌های حمل‌ونقلی باید بمانند

آسان بار پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان

اساس کار بازارگاه‌های موجود بر این است که اعلام بار می‌کنند و درنتیجه شرکت‌های حمل‌ونقلی به‌عنوان یک واسطه حذف می‌شوند؛ اما در آسان‌بار شرایط متفاوت است. این بازارگاه ازقضا اعتقاد دارد باید شرکت‌ها به‌عنوان صاحبان چند دهه تجربه باقی بمانند و از بستر اینترنت برای پیشبرد فعالیت خود استفاده کنند؛ بستری که بازارگاهی مثل آسان‌بار در اختیار آنها قرار می‌دهد. آسان بار عملا پل ارتباطی بین شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان است. اساسا آسان‌بار خود را یک مجموعه نرم‌افزاری تعریف کرده که شرایط کار را برای بازیگران حمل‌ونقلی تسهیل می‌کند و خود یک شرکت حمل‌ونقلی نیست

رهگیری بار، سوابق ارسال بار، لیست راننده‌هایی که با آنها کار کرده و… برخی خدماتی است که در سیستم سنتی شرکت‌های حمل‌ونقل وجود نداشته و آسان‌بار این ویژگی‌ها را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند.

مدیران آسان‌بار تأکید دارند که از روز اول هدفمان فعالیت حمل‌ونقلی نبوده و کاملا روی بستر آی‌تی فعالیت کرده و یک شرکت فناوری اطلاعات دارند نه یک شرکت حمل‌ونقل.

منبع: تین نیوز