زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ربات تلگرامی آسان بار یک روش راحت برای اعلام بار آنلاین توسط شرکت های حمل ونقل ( باربری ها) است. به کمک این ربات راننده می تواند نوع بارهای اعلام شده از طرف شرکت های حمل ونقل ( باربری ها) را به همراه مقصد و مبدا آن ها ببیند .برای تعریف بار تنها کافی است وارد ربات تلگرام آسان بار شوید، ﺑﻌﺪ از ورود ﺑﻪ رﺑﺎت و زدن دﻛﻤﻪ از ﺷﻤﺎ ﺷﻤﺎره ﺗﻤﺎس درﺧﻮاﺳﺖ ﻣﻴﺸﻮد .ﺗﻮﺟﻪ کنید ﻛﻪ اﻳﻦ ﺷﻤﺎره ﺗﻨﻬﺎ ﺟﻬﺖ ارﺗﺒﺎط شما با ﻣﺎ است و ﺑﺮای ﻫﻴﭻ ﻛﺪام از کاربران آسان بار ارسال نمی شود

بعد از انتخاب گزینه های اعلام بار و انتخاب استان،بار های موجود برای شما نمایش داده می شوند. در ﺻﻮرت ﻣﻮﺟﻮد ﻧﺒﻮدن اﺳﻢ ﻣﻘﺼﺪ ﻳﺎ ﻣﺒﺪا اعلام ﺷﺪه در ﻟﻴﺴﺖ ﺷﻬﺮﻫﺎی رﺑﺎت، ﻧﺰدﻳﻚ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺤﻞ ﺑﻪ ﻣﻘﺼﺪ یا مبدا ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ برای شما نمایش داده می شود.

در  ﻣﺮﺣﻠﻪبعد  ﻧﻮع ﻧﺎوﮔﺎن (ﻣﺎﺷﻴﻦ )ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ را ﺑﺎﻳﺪ ﻣﺸﺨﺺ ﻛﻨﻴﺪ. واﺣﺪ ﺷﻤﺎرش ﻣﺎﺷﻴﻦ “دﺳﺘﮕﺎه” است، پس از انتخاب نوع دستگاه از میان دستگاه های به مرحله اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻮع ﺑﺎر هدایت می شوید، در این مرحله نوع بسته بندی هم مشخص می شود و کار راننده برای انتخاب نوع بار آسان تر خواهد شد.

وزن بار هم برای رانندگان اهمیت زیادی دارد چون هزینه حمل بار و با تناژ آن رابطه مستقیم دارد. وسایل نقلیه هم از نظر ظرفیت حمل بار تقسیم بندی می شوند. نوع دسته بندی وزنی بار هم به این صورت است:

ﺳﺒﻚ ﺑﺎر :ﻛﻤﺘﺮ از ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺗﻨﺎژ ﻧﺎوﮔﺎن ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ .

ﻇﺮﻓﻴﺖ : وزن بار به اندازه تناژ قابل حمل توسط ناوگان است

ﺑﺎﻻﺗﺮ از ﻇﺮﻓﻴﺖ :وزن ﺑﺎر ﺑﻴﺶ ﺗﺮ از ﻇﺮﻓﻴﺖ ﻧﺎوﮔﺎن اﺳﺖ

مشخص کردن مبنای قیمت بارکه این مبلغ می تواند به ازای هر تن باشد یا براساس یک تناژ خاص هزینه محاسبه شودو منظور از صافی راننده هم پول خالصی است که به راننده تعلق میگیرد، معمولا قیمت  اﻋﻼم ﺷﺪه ﻗﻴﻤﺖ ﺻﺎﻓﻲ راﻧﻨﺪه است

در نهایت تاریخ بارگیری و نام شرکت حمل ونقل ( باربری ) و شماره تماس را اعلام کنید.تا رانندگان در کانال آسان بار تعریف شده را ببینید و اقدام به حمل آن کنند ( برای مطالعه اپلیکیشن آسان بار جایگزین مناسب تلگرام برای صنعت حمل و نقل کلیک کنید)