زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کمپانی کنورث در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ در نمایشگاه موتور اسپیدوی لاس‌وگاس از تریلی کنورث W990 رونمایی کرد که از آن به عنوان کامیون راننده یاد شده است و یکی از قدیمی‌ترین مدل‌هایی است که در سبد محصولات این کمپانی تولید می‌شود.

آن طور که مایک دوزر، مدیر کنورث و معاون شرکت پاکار هنگام رونمایی از این مدل جدید گفته است تریلی کنورث w990 جایگزین کشنده قدیمی W900 شده و جایگاه مناسبی به دست خواهد آورد. رانندگان با شور و اشتیاق و البته غرور به سوی این محصول بسیار خاص جذب خواهند شد.

کشنده جدید W990 با کابین بزرگ، سقف تخت ۴۰ اینچی و اسلیپر ۷۶ اینچی به بازار عرضه می‌شود و برای حمل مواد در مسافت‌های دور، توزیع کالا در یک منطقه و همچنین حمل محموله‌های سنگین طراحی شده است.( برای مطالعه در مورد جدیدترین کشنده فورد کلیک کنید)

این کشنده به صورت استاندارد به یک موتور MX-13 پاکار مجهز شده است که می‌تواند ۵۱۰ اسب‌بخار نیرو و ۲۵۰۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

بررسی تریلی کنورث کشنده W990

 

کامیون کنورث جدید

کشنده کنورث W990 به گیربکس اتوماتیک ۱۲ سرعته پاکار مجهز شده است که پیشتر در مدل‌های T680 و T880 نیز از آن استفاده شده بود. هنگام طراحی کشنده کنورث W990 راحتی راننده اهمیت بسیار زیادی داشته است زیرا راننده یک قهرمان است و باید راحتی او تامین باشد.

اسلیپر (جای خواب) راحت و تجهیزات رفاهی بسیار زیاد کابین را شبیه خانه کرده است. این راحتی بیشتر ما را یاد مدل های جدید کامیون ایویکو می اندازد که می توانید قابلیت های ویژه آن را در مقاله ”  آشنای با کامیون ایویکو و بررسی جدیدترین مدل ۲۰۲۱ ” مطالعه نمایید.

مدیر کنورث می‌گوید

ما هر کار از دست‌مان ساخته بوده را انجام داده‌ایم تا به رانندگان کمک کنیم راحت‌تر باشند و احساس غرور کنند. ما روی محصولات‌مان تعصب داریم و مشتریان‌مان هم روی آن‌ها حساب می‌کنند، راننده‌ها نیز با آن‌ها بسیار راحتند. کنورث W990 تجلی غرور و راحتی در رانندگی است و تمام روح رانندگی را در خودش دارد.

در طراحی خارجی، دو موردی که بسیار به چشم می‌آیند طراحی کاپوت و جلوپنجره است. کاپوت کشیده، از سپر جلو تا انتهای کابین ۱۳۱.۵ اینچ طول دارد. جلوپنجره نیز چهره‌ای کاملاً جدید به کشنده می‌دهد. استفاده از استیل ضدزنگ نیز جلوه‌ای خاص به آن بخشیده و کنورث را از دیگر رقبا مجزا می‌کند. کابین قوی و عظیم‌الجثه نیز که بخشی جدایی ناپذیر از نسل جدید کشنده‌های کنورث محسوب می‌شود، علاوه بر این که باشکوه، زیبا و بسیار عضلانی است، حس کلاسیک بودن خودش را نیز به خوبی حفظ کرده است.

گیف موشن راننده

گفتنی است در داخل کابین نیز کنورث W990 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. وقتی راننده پشت فرمان می‌نشیند، ار بالای کاپوت بلند و کشیده دید بسیار خوب و مسلطی دارد که یکی از جذابیت‌های این کشنده محسوب می‌شود. بادشکن قوی وسط کاپوت به گونه‌ای طراحی شده است تا وزن کاپوت را به خوبی تقسیم کند و شکل و شمایلش نیز طوری باشد که نشان بدهد موتوری بسیار قوی زیر آن خفته است.

ورودی‌های هوا که بالای کاپوت قرار گرفته‌اند از روی صندلی راننده نیز قابل مشاهده هستند و نمایی بسیار زیبا برای راننده به وجود می‌آورند که به او اعتماد به نفس می‌دهد. از طرفی، ظاهر دینامیک و پویای کنورث W990 به راننده کمک می‌کند ارتباط بهتری با جاده برقرار کند. این کشنده منحصر به فرد همچون کنورث ZECT نیز از ویژگی های خوبی برخوردار می باشد که میتوان آن را دوستدار محیط زیست نیز دانست.

فضای داخلی کنورث w990

کمپانی تریلی کنورث درباره جدیدترین ساخته خود چه می‌گوید؟!

کمپانی سازنده تریلی کنورث Kenworth، در نمایشگاه یک مدل جدید از کامیون‌های پرقدرت خودش را معرفی کرد. مدل کنورث w990 آیرودینامیک‌ترین کشنده‌ای است که این کمپانی تا کنون برای عرضه وارد بازار کرده است. بنا به گفته خود کمپانی، سازنده آمریکایی کنورث w990 ، مدل کامیون کنورث جدید بازدهی و عملکرد بسیار بیشتر و بهتری دارد. کابین این مدل از تریلی کنورث هم بسیار راحت و مناسب طراحی شده است تا بتواند راحتی هرچه بیشتر راننده را فراهم بیاورد. از این رو میتوان این مدل را با برترین کامیون های دنیا همچون کامیون ماک جدید مقایسه نمود.

طراحی شگفتی آسا: کابین کامیون کنورث جدید

کابین کنورث w990 مساحتی برابر ۲.۱ متر مکعب دارد که در مقایسه با کابین ۱.۹ متری سری قبلی یا T660 و همچنین کابین ۲.۳ مدل T700 در میانه جای می‌گیرد. این تریلی برای پیمایش مسیرهای طولانی بین شهری طراحی شده و در دو کابین کوچک‌تر Day Cab و بزرگ‌تر Sleeper که برای آن طراحی شده است به بازار عرضه می‌شود.

قلب تپنده تریلی کنورث!

قلب تپنده کنورث w990 یک موتور ۱۲.۹ لیتری مدل Paccar MX است که می‌توانی با آپشن سفارش مدل Cummins ISX15 از بازار خریداری کنید. یک موتور پرقدرت و جذاب که توانایی این را دارد به راحتی از هر مسیر صعب‌العبوری گذر کند و صدای دلخراشی از خودش بروز ندهد.

 

طراحی بدنه تریلی کنورث

طرح بدنه این کشنده آیرودینامیک‌ترین تولید کمپانی تریلی‌های برند کنورث است. کلیه جزئیات بدنه مثل سپرها، سقف، طرح کاپوت‌‌‌‌‌ها برای افزایش حالت آیرودینامیک بدنه و پایین آوردن ضریب دنده این تریلی طراحی شده است. سقف کشیده کامیون کنورث جدید پویایی خاصی به ظاهر آن بخشیده است. جلو پنجره آلومینیومی از ویژگی ضد زنگ و مشبک مثل کلیه مدل‌ها گذشته این برند برخوردار است.

پاپ آپ نصب برنامه اعلام کننده

بعضی از ویژگی‌های ارتقا یافته در این مدل نسبت به سری‌های قبلی عبارتند از:

  • افزایش ۶۵% برای محیط بار
  • افزایش ۵۰% شیشه جلوی ماشین
  • کاهش ۴۰% صدای کابین
  • افزایش ۳۰% زاویه باز شدن درب‌ها
  • ارائه دنده بهترین سیستم نوردهی در جلو

کابین این سری بسیار سبک وزن و ضد زنگ است. پنل‌های آلومینیومی به کار رفته در این کابین به کمک اتصال دهنده‌های نافذ شرکت به اسم Hernob با همدیگر مچ شده‌اند. این اتصال دهنده‌ها هم سر و صدای کمتری دارند و هم مقاومت بسیار بالایی در برابر لرزه و تکان از خود نشان می‌دهند. مهندسان برای طراحی کاپوت سبک وزن این تریلی از مواد سبکی به اسم Sheet molding compound بهره‌برداری کرده‌اند.

این فناوری باعث شد که باز کردن و بالا آوردن درب کاپوت خیلی روان و راحت انجام شود. سپر دو تکه‌ای این مدل با فناوری آیرودینامیک جلو هم با کمک ورقه‌های آلومینیومی بسیار سبک و مقاوم به همدیگر وصل شده‌اند.

طراحی داخلی کامیون کنورث جدید

به لطف زاویه مناسب باز شدن درب‌ها و پله‌ها جهت ورود به داخل کابین کشنده، مشکلی وجود نخواهد داشت.شاید بتوان این را گفت این مدل از طراحی چیزی شبیه به اسکانیا جدید می باشد همچنین درب‌ها بسیار سبک طراحی شده‌اند و به لطف طراحی آیرودینامیکی جریان هوا با گذر بسیار سریعی اتفاق می‌افتد و به همین خاطر هم سر و صدای خیلی کمتری تولید می‌کنند.

در درون کابین دریچه آزاد کننده فشار هوا گنجانده شده که با یکنواخت سازی فشار هوای داخلی و بیرونی کابین به باز و بسته شدن راحت‌تر درب‌ها کمک فراوانی کرده است.

درون کابین هم مثل بیشتر مدل‌های کنورث طراحی شده، داشبورد منحنی شکل بسیار جادار و بزرگ با فرمان چهار شاخه روان و بزرگ. خواندن اطلاعات روی کیلومتر به کمک ۹ نمایشگری که به شکل استاندارد تشکیل شده است، راحتی امر خواندن اطلاعات را برای راننده پدید می‌آورد.

طراحی داخلی کنورث w990

اضافه بر دکمه‌های کنترلی و همین طور نشانگرها یک سیستم هوشمند رایانه‌ای به اسم Drive Performance Center که برخوردار از نمایشگری ۵ اینچی است وظیفه اطلاعات، هشدارها و خطاهای گرافیکی به راننده را دارد.

صندلی‌های کنورث همیشه جز بهترین عناوین بازار به حساب می‌آید، به این خاطر که صندلی‌ها مجهز به یک سیستم بادی بسیار پیشرفته است و نسبت به وزن راننده قابل تنظیم است.

در کنار صندلی راننده، صندلی شاگرد که می‌تواند به صورت ۱۸۰ درجه بچرخد هم سفارشی قرار داده شده است. همین طور به دلیل بالا بودن محل تنظیم صندلی، فرمان هم برای راننده قابل تنظیم است. شیشه یک تکه هم دید گسترده و جذابی برای راننده فراهم می‌آورد.

تجهیزات استاندارد کشنده کنورث:

  1. سیستم تشخیص عیب از راه دورنمایشگر ۷ اینچی
  2. امکاناتی مانند مسیریابی
  3. اطلاع‌رسانی در مورد کشنده
  4. امکان برقراری تماس تلفنی بدون استفاده از دست
  5. اینترنت

کنورث کشنده‌ای است که می‌تواند توسط رانندگان حرفه‌ای و ناوگان‌های حمل و نقل به کار گرفته شود و انتظار می‌رود در بازار استقبال بسیار خوبی از آن بشود. به اعتقاد کارشناسان، این کشنده آمیزه‌ای است از سبک و سیاق سنتی، کارهای هنری دستی، لوکس بودن و صد البته قدرت و انقلابی در صنعت حمل و نقل ایجاد خواهد کرد. باید در انتظار دنیای کامیون و کامیون‌رانی ماند و تجاربی که از این محصول جدید به دست خواهند آورد را مشاهد کرد. برای آشنایی با این کشنده می توانید از سایت این کمپانی با کلیک بر روی لینک اشنا شوید.

برخی از سوالات متداول

پهنای کابین تریلی کنورث چقدر است؟

پهنای کابین یا به عبارتی Sleeper تقریباً ۲.۴ متر و فضای بار گنجانده شده در این مدل جدید حدوداً ۱۷۰۰ لیتر است. در کابین یک جا لباسی تمام قد و یک میز چرخنده هم وجود دارد که هر دو کارایی بسیار زیادی دارد.

آپشن‌های مهم درون سری جدید کابین تریلی کنورث چیست؟

در این سری جدید امکانات ویژه‌ای برای راحتی راننده فراهم شده است. آپشن‌های مهم درون کابین عبارتند از: تلویزیون، ماکروویو، مبدل برق، داشبورد مخصوص سی‌دی‌ها.

آیا سری جدید تریلی کنورث برخوردار از موتور Paccar MX است؟

بله، یکی از ویژگی‌های جذاب این سری موتور Paccar MX 12.9 لیتری است که در اصطلاح به آن قلب تپنده موتور هم می‌گویند. صدای کم و قدرت زیاد دو فاکتور مهم و اصلی این سری از موتورهای کنورث است که باعث می‌شود صدای درون کابین به حداقل کاهش یابد و قدرت کشنده بیشتر از پیش شود.