زمان مطالعه: ۵ دقیقه

درباره اسکانیا سری S جدید بیشتر بدانید

تمامی ماشین‌های نسل جدید داری مشخصاتی هستند که باعث برتری و تمایز این نسل با نسل‌های قدیمی‌تر می‌شود. اسکانیا سری s جدید نیز به عنوان یکی از جدیدترین و قدرتمندترین کامیون‌های حمل محموله‌های سنگین ویژگی های مهم و کلیدی دارد. اسکانیا جدید این با زیست سوخت یا سوخت های گیاهی هم می توانند کار کند و با این عمل تولید گازهای گلخانه ای تا ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

در کابین بهترین کامیون های جهان و به خصوص بهترین‌ مدل اسکانیا موقعیت قرارگیری راننده به شیشه جلو نزدیک‌تر خواهد بود که با توجه به این طرح جدید دید راننده بهبود می‌یابد. یکی از مهمترین مشخصات بزرگترین و بهترین اسکانیا دنیا نزدیک بودن سطح شیشه جلو به صفحه آمپر پایین تر آن است.

اسکانیا s500

مدت زمان تعویض دنده برای راننده اهمیت زیادی دارد و در اسکانیا سری s جدید این زمان کوتاه‌تر و سریع‌تر اتفاق می‌افتد. این نسل جدید با شش سیلندر خطی ۱۳ لیتری، ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با توجه به این میزان قدرت بالا در این نسل نو باید گفت که بهره‌وری و مصرف سوخت این موتور پیشرفت چشمگیری نسبت به مدل‌های قبلی داشته است.

اسکانیا s500 با رابط کاربری آسان تر و ایمنی بسیار بالاتر طراحی شده و همین دو مزیت باعث کارآیی بهتر و بیشتر کامیون می‌شود. این سری جدید اسکانیا که با نام سری s وارد بازار شده، پس از سال‌ها تجربه و تلاش بعد از سری R به تولید رسیده است و هم اکنون به عنوان بهترین مدل اسکانیا در جهان آن را می‌شناسند.

طراحی داخلی اسکانیا s500 در ایران بسیار شیک و منحصربفرد بوده و مجهز به یک کابین جدید با ارگونومی بسیار زیبا است. تمامی مشخصات و البته طراحی ماشین بر اساس آخرین فن آوری و تکنولوژی روز دنیا و همچنین طراحی مدرن انجام شده که بر محبوبیت آن می‌افزاید.

گیف موشن راننده

به جرأت می‌توان گفت کشنده اسکانیا سری S جدید، بزرگ‌ترین و بهترین است و از آن‌جایی که بسیار جذاب است و طرفداران زیادی دارد، برای بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل باربری این بستر را فراهم می‌کند که بتوانند رانندگانی جدید استخدام کنند.

در واقع، هدف مهندسان کمپانی اسکانیا از تولید این کشنده این بوده است که فضایی جادار و لذت‌بخش فراهم کنند تا رانندگان از بودن در آن رضایت کامل داشته باشند. کابین سری جدید کشنده اسکانیا به گرمکن صندلی راننده، سقف متحرک برقی، محفظه‌های بار چه در داخل و چه در خارج از کابین، سیستم اطلاع‌رسانی به روز شده، تختخواب بزرگ‌تر، یخچال، اجاق مایکروویو و بسیاری تجهیزات دیگر مجهز شده است تا بیش از پیش رضایت رانندگان را جلب کند. برای آشنای بیشتر با اسکانیا R500 Topline می توانید مقاله ” مدل کامیون اسکانیا R500 Topline، بی‌نظیر و منحصر به فرد! ” را مطالعه نمایید.

به اعتقاد کارشناسان، کشنده اسکانیا سری S از نظر ایمنی و راحتی رانندگان عالی است و بهترین فضا را برای آنان فراهم می‌کند این ویژگی در اکثر مدل های اسکانیا دیده میشود که در مقاله ” تاریخچه شرکت اسکانیا (Scania) ” به آن بیشتر پرداخته ایم.

بهترین مدل اسکانیا

شرکت Bretts که در زمینه حمل مواد غذایی و توزیع کالاهای خرده فروشی فعالیت می‌کند،  ۹۰ دستگاه کامیون و کشنده در ناوگانش دارد که ۹۰% از این ناوگان را کامیون‌های اسکانیا تشکیل می‌دهند و تا ماه آوریل چند دستگاه اسکانیای دیگر نیز به ناوگانش اضافه خواهد کرد.

این شرکت که در گذشته از کشنده‌های اسکانیا سری R استفاده می‌کرد، تصمیم به خرید کشنده‌های سری S گرفته است. مدیران این شرکت می‌گویند: «ما می‌دانیم که رانندگان‌مان سخت کار می‌کنند و ما کارهای زیادی از آن‌ها می‌خواهیم، در عوض، می‌خواهیم بهترین و راحت‌ترین کشنده‌هایی که در بازار موجودند را در اختیار آن‌ها بگذاریم.»

پاپ آپ نصب برنامه اعلام کننده

در ایتالیا، شرکت حمل و نقل اتوترنسپرتی موتسی، به تازگی ۲۰ دستگاه کشنده اسکانیا S 500 را به ناوگان خودش اضافه کرده است. این شرکت که سه نسل است فعالیت می‌کند، توسط دو پسر عمو اداره می‌شود و در حوزه جمع‌آوری و حمل قراضه آهن فعال است.

جیو موتسی یکی از مدیران این شرکت می‌گوید: «ما تصمیم داشتیم ناوگان‌مان را نوسازی کنیم و کشنده اسکانیا سری S را به خاطر پرستیژ خاصی که دارد انتخاب کردیم. از طرفی جلب رضایت رانندگان نیز برایمان اهمیت زیادی دارد و از آن‌جایی که کابین این کشنده ارگونومی عالی دارد و بسیار راحت است، به طور خاص برای راحتی راننده طراحی و تولید شده است. رانندگان بهترین پشتوانه ما هستند و برایمان اهمیت دارد که رفاه و راحتی آن‌ها را تأمین کنیم.»

با موتورهای اسکانیا سری s جدید بیشتر آشنا شوید

مهمترین قسمت ماشین موتور ان است که بر حسب قدرت موتور ماشین نیز مورد توجه خواهد گرفت. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت اسکانیا سری S جدید قدرت بسیار بالای آن در طراحی موتور است. اما گیربکس نیز به عنوان قسمتی از ماشین با آخرین تکنولوژی روز طراحی شده و چنان قدرتی دارد که مصرف سوخت را در قسمت تعویض دنده کاهش می‌دهد.

موتورهای اسکانیا سری s جدید

با توجه به چنین قدرتی که اسکانیا s509 دارد به راحتی می‌توان از آن جهت حمل بارهای بسیار سنگین استفاده کرد. اما موتورهای اسکانیا در سه نوع پنج سیلندر خطی، شش سیلندر خطی و هشت سیلندر خورجینی (V شکل) طراحی شده‌اند.

  • موتور ۵ سیلندر خطی

این نوع موتور پرقدرت ۹ لیتر حجم داشته و دارای چندین نسخه مجزا می‌باشد که شامل موارد زیر هستند.

  1. قدرت نسخه اول آن ۲۸۰ اسب بخار قدرت در ۱۹۰۰ دور بر دقیقه و ۱۴۰۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ تا ۱۳۵۰ دور بر دقیقه است.
  2. این مدل دارای نسخه دوم نیز می‌باشد که ۲۸۰ اسب بخار قدرت در ۱۹۰۰ دور بر دقیقه و ۱۳۵۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۰۰۰ تا ۱۳۵۰ دور بر دقیقه خواهد بود.
  3. اما نسخه سوم ۳۲۰ اسب بخار قدرت در ۱۹۰۰ دور بر دقیقه و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۰۵۰ تا ۱۳۵۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند.
  4. نسخه چهارم نیز دارای ۳۴۰ اسب بخار قدرت در ۱۹۰۰ دور بر دقیقه و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ دور بر دقیقه است.
  5. نسخه پنجم و آخرین نسخه‌ این موتور ۵ سیلندر ۹ لیتری، ۳۶۰ اسب بخار قدرت را در ۱۹۰۰ دور بر دقیقه و ۱۷۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۰۵۰ تا ۱۳۵۰ دور بر دقیقه به تولید می‌رساند.
  • موتور ۶ سیلندر خطی

نمونه مجهز و پرقدرت دیگر موتورهای بهترین مدل اسکانیا، موتور شش سیلندر خطی با دو حجم ۷ و ۱۳ لیتری است. این موتور اسکانیا حداکثر قدرت خود را در دور موتور ۱۹۰۰ بر دقیقه به تولید می‌رساند.

  • موتور ۷ لیتری

۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۰۵۰ تا ۱۵۵۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. نوع دیگری از موتور ۷ لیتری نیز وجود دارد که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۰۵۰ تا ۱۶۰۰ دور بر دقیقه تولید خواهد بود.

  1. نسخه اول موتورهای شش سیلندر ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ دور بر دقیقه هستند.
  2. نسخه دوم این مدل پرکاربرد نیز ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ دور بر دقیقه قدرت تولید می‌کند.
  • موتورهای هشت سیلندر (v8)

این نوع موتور اسکانیا داری ۴ نسخه است که همگی ۱۶ لیتر حجم دارند.

  1. نسخه اول این موتور با ۵۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ دور بر دقیقه به تولید رسیده است.
  2. نسخه دوم قدرتی معادل ۵۸۰ اسب بخار و گشتاور آن ۳۰۰۰ نیوتن متر در ۹۵۰ تا ۱۳۵۰ دور بر دقیقه دارد.
  3. نسخه سوم این موتور نیز ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۹۵۰ تا ۱۳۵۰ دور بر دقیقه را به تولید می‌رساند.
  4. نسخه چهارم به عنوان آخرین و قوی‌ترین نسخه موتور ۸ سیلندر اسکانیا ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند.

این موتورها در کنار موتور ۷۵۰ اسب بخاری ولوو FH750 قوی‌ترین کشنده‌های موجود در جاده‌ها حساب می‌شوند.

در صورتی که مقاله فوق برای شما مورد توجه قرار گرفته است پیشنهاد میکنیم مقالات ” حمل و نقل زمینی چیست؟ ” و “ لجستیک چیست؟ ” را مطالعه نمایید.

برخی از سوالات متداول

اسکانیا سری s در چه سالی رونمایی شد؟

اسکانیا سری s جدید در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت خودروسازی اسکانیا رونمایی شد که این مدل کاربری آسان تر و ایمنی بسیار بالا دارد.

محصولات شرکت اسکانیا شامل چند مدل کامیون هستند؟

شرکت اسکانیا بهترین شرکت جهانی در حال حاضر ۵ مدل جاده‌ای اسکانیا شامل S، R، G، P و L را به تولید رسانده است.

سری S کامیون‌های شرکت اسکانیا به چه صورت است؟

این نسل جدید کامیون‌های اسکانیا هم به صورت کامیون باری و هم کشنده و در انواع دو و سه محور تولید شده‌اند‌. البته موتورهای مختلف سری S بین ۳۷۰ تا ۷۳۰ اسب بخار دارای قدرت هستند.