زمان مطالعه: ۴ دقیقه

آسان بار در نمایشگاه تکنولوژی و استارت آپ های اصفهان

اولین نمایشگاه تکنولوژی و استارت‌آپ‌ها از سوم مهر در اصفهان آغاز شد و در ششم مهر به کار خود پایان داد.این نمایشگاه با تاکید بر فناوری، کاربرد دانش در توسعه جوامع بشری و نوآوری، با حضور حدود ۷۰ مشارکت کننده از استان‌های مختلف در اصفهان آغاز شد و صاحبان تکنولوژی‌های نوین را در این شهر ایران گرد هم آورد.

 

آسان بار-آسان پدیا-آسان بار در نمایشگاه تکنولوژی و استارت آپ های اصفهان

 

نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها زمینه‌های مختلفی مانند استارتاپ‌ها و کسب و کارهای جدید، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، صنایع خلاق و پیشرو، مراکز دولتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی را دربرمی‌گیرد و مشارکت‌کنندگان، توانمندی‌های خود را در حوزه‌های مرتبط با نمایشگاه به نمایش می‌گذارند.این نمایشگاه بستری برای عرضه نوآوری و فناوری در نظر گرفته شده و بر خلاف نمایشگاه‌های مشابهی که صرفاً عرضه و تبادل کالا را هدف گذاری کرده‌اند، به دنبال تبادل دانش فنی و تکنولوژی و مشارکت میان شرکت‌ها و نیز سرمایه‌گذاری روی طرح‌های نو و استارتاپ‌ها است.

حمیدرضا فاتحی مدیر شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان در مورد این نمایشگاه گفت:در نخستین نمایشگاه تکنولوژی نوآوری و استارت‌آپ‌ها دانشگاه‌ها، مراکز رشد دانشگاه‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های صنفی دارای فناوری و نوآوری حضور داشتند.

حمیدرضا فاتحی افزود: این نمایشگاه در ۲ هزارمتر فضای نمایشگاهی و  در قالب ۷۰ غرفه و با حضور ۳۰ استارت‌آپ برگزار شده است.

 

آسان بار-آسان پدیا-آسان بار در نمایشگاه استارت آپ ها و تکنولوژی اصفهان-

 

 

برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان محصولات فناورانه و مشتریان، معرفی فناوری‌های روز به صنایع متوسط و بزرگ، آشنا کردن سرمایه‌گذاران با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه یا استارتاپ‌ها، دعوت از مخاطبین تخصصی و افراد تحصیل‌کرده به بازدید از نمایشگاه و گردهمایی گسترده‌ای از نقش‌آفرینان اکوسیستم استارتاپی، نوآوری و فناوری از جمله اهداف تعیین شده برای نمایشگاه استارتکس به شمار می‌رود.

نخستین نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها در راستای سیاست‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان به منظور توسعه و ترویج کارآفرینی، خلق ثروت، رونق اقتصادی و افزایش سطح اشتغال در جامعه برگزار شد و با استقبال بی نظیر مخاطبان خود مواجه شد.

بخشی از این مخاطبان به دلیل توسعه روزافزون فناوری‌های نوین و کسب و کارهای مبتنی بر تکنولوژی، بازدید از نمایشگاه را در دستور کاری خود قرار خواهند داد و بخشی دیگر نیز به دنبال بازاری برای توسعه فعالیت‌های حوزه فناوری با حمایت‌های مالی و سرمایه‌گذاری هستند.

 

 

آسان بار-آسان پدیا-آسان بار در نمایشگاه استارت آپ ها و تکنولوژی اصفهان

 

این نمایشگاه در حالی برگزار شد که طی سال‌های اخیر، کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، رشد چشمگیری داشته‌اند. استارتاپ‌های بزرگ و موفق ایرانی به لطف ایده‌های جوانانی ایجاد شده است که به دلیل تخصص و قابلیت‌های خود این فرصت را هم داشته‌اند تا در صدها شرکت بین‌المللی و مشهور اروپایی و امریکایی کار کنند، اما به رغم همه مشکلات، فشارها و محدودیت‌ها در داخل کشور مانده‌اند و با آموختن از تجربیات موفق داخلی و خارجی، کسب و کار خود را به راه انداخته‌اند.

در این نمایشگاه طیف وسیعی از مخاطبین شامل فعالان حوزه‌های فناوری و تکنولوژی مانند تجهیزات پوشیدنی، خرده‌فروشی، خدمات، آموزش، حمل و نقل و لجستیک، شهرهای هوشمند و فناوری‌های شهری، پهپاد و رباتیک، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، کشاورزی هوشمند، سفر و گردشگری، بازی‌های رایانه‌ای، رسانه و بازاریابی، سلامت، اینترنت اشیا، انرژی، امنیت شبکه، اتوماسیون، تولید هوشمند، بلاک‌چین، فین‌تک و تجارت الکترونیک، شبکه‌های اجتماعی، فناوری‌های فضایی و کارآفرینی اجتماعی حضور داشتند و داشته‌ها و دستاوردهای خود را برای افرادی نظیر مدیران وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، استارتاپ‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران خصوصی، پارک‌های علم و فناوری، شتاب دهنده‌ها و مراکز رشد، مخترعان، طراحان وب و اپلیکیشن، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، مشاوران و منتورها، برگزار کنندگان رویدادها و مدیران تحقیق و توسعه صنایع و شرکت‌ها به نمایش گذاشتند.

در این نمایشگاه بازارگاه الکترونیکی «آسان بار» یکی از سامانه‌های هوشمند اعلام بار نیز حضور دارد.

ابراهیم وارسته مدیر مارکتینیگ آسان بار  هدف از حضور در این نمایشگاه را شناسایی بهتر و بیشتر جامعه هدف (شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان) برقراری ارتباط نزدیک‌تر با آنها و نیز پاسخگویی به پرسش‌های آنها، عنوان کرد و افزود: میزان استقبال از غرفه آسان بار بسیار مطلوب بوده است.

ابراهیم وارسته تاکید کرد: روزانه بیش از ۴۰۰۰ بار در سیستم آسان بار عرضه می‌شود و ۲۶ هزار راننده نیز در این سامانه ثبت‌نام کرده و در حال فعالیت هستند.

آسان بار-آسان پدیا-آسان بار در نمایشگاه استارت آپ ها و تکنولوژی اصفهان-محمد حسینی

 

محمد حسینی مدیرعامل آسان بار نیز با بیان این که ارایه ۴۰۰۰ بار در این بازارگاه به معنی ۵ درصد از کل بار عرضه شده در کشور است، گفت: تعداد زیاد سفارشات بار موجب ایجاد تنوع و فراوانی در نقاط مختلف و در نهایت کاهش هشت درصدی تردد یکسر خالی ناوگان جاده‌ای شده است.

محمد حسینی با تاکید بر این‌که این بازارگاه در بخش صدور بارنامه و مسئولیت‌های شرکت‌های حمل‌ونقل وارد نشده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرکت‌های حمل‌ونقل، بار خود را در این بازارگاه اعلام می‌کنند و رانندگان می‌توانند پس از انتخاب یکی از بارهای ارایه شده با شرکت حمل‌‌ونقل برای حمل آن وارد مذاکره شده و به توافق برسند.

حسینی در ادامه گفت: شرکت‌های حمل‌ونقل ملزم به درج کرایه صافی و دریافتی راننده در این بازارگاه هستند و چون مسافت هم به طور تقریبی درج می‌شود رانندگان قادر خواهند بود تصمیم بهتری اتخاذ کنند.

آسان بار-آسان پدیا-آسان بار در نمایشگاه استارت آپ ها و تکنولوژی اصفهان-محمد حسینی

 

مدیرعامل آسان بار در آخر با توضیح بیشتر در مورد این سامانه اضافه کرد: در این سامانه همچنین برای خدمات دهی بهتر و مناسب‌تر به رانندگان، بخشی به نام « آسان خدمت» در اپلیکیشن ایجاد شده که اطلاعات مربوط به تاریخ اعتبار کارت هوشمند، کارت سلامت، کارت سوخت، معاینه فنی و … رانندگان را در اختیار آنها قرار می‌دهد و ۱۵ روز قبل از اتمام تاریخ اعتبار هر یک از آنها، به آنان اخطار می‌دهد.

به گفته حسینی بازارگاه‌های الکترونیکی بار مطابق آیین‌نامه امکان ورود به مراکز توزیع بار، سالن‌های اعلام بار و نوبت‌دهی بار را ندارند.

منبع: تین نیوز