زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اکثریت قاطع ، انتصاب و آغاز مسئولیت آقای داریوش امانی را به عنوان عضو هیات عامل و معاون حمل و نقل ، در مورخ یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ تصویب کرد .

آقای امانی ، جانشین معاون پیشین حمل و نقل ، آقای اسماعیل غلامی شد که در همان نشست ، مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تعهد و خدمات ایشان به سازمان قدردانی نمود .

آقای امانی در مقام جدید ، ریاست بر چهار اداره کل مشتمل بر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی ، ایمنی و ترافیک ، حمل و نقل کالا و حمل و نقل مسافر را بر عهده خواهد داشت . آخرین مسئولیت مهندس امانی قبل از سمت جدید ، خدمت در مقام مدیرکلی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان بوده است .

همچنین پیش از انتصاب اخیر ، ایشان دارای سوابق درخشانی در مقام مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا و مرکز مدیریت راه های کشور ، مضافا تاریخچه های طولانی از مسئولیت های مدیرکلی در استان های مهمی همچون بوشهر ، هرمزگان و قم و همینطور مقطعی قبل تر در اصفهان ، طی دو دهه اخیر فعالیت ایشان در بخش حمل و نقل بوده است .

امانی همچنین نظارت عالیه پروژه های موفقی در پشتیبانی از اقتصاد حمل و نقل جاده ای ، از جمله ابتکار تاسیس شهرک های حمل ونقل و مجتمع های خدمات رفاهی کنار جاده ای را بر عهده داشته و در مقاطع متعددی به عنوان دستیار رئیس سازمان، در مقام مشاور به معاونت وزیر بوده است .

انتصاب داریوش امانی به سمت معاون حمل و نقل سازمان راهداری
انتصاب داریوش امانی به سمت معاون حمل و نقل سازمان راهداری

ایشان با تکبه بر تجارب گسترده و اعتبار خود در بخش حمل و نقل کشور ، یکی از برنامه های اولویت خود را تسریع در توسعه حوزه های حمل و نقل بین شهری با تاکید بر نوسازی ساختارها و امکانات این بخش ، همچنین در راستای هماهنگ سازی رویه ها و ارائه بهترین خدمات ممکن برای سفر و جابجایی کالا ، بر اساس آشنایی کامل خود با ساختار سازمان و نیز چالشها و فرصت های حمل ونقل در سراسر کشور ، تعریف کرده است .

سمت ایشان ، مسئولیتی است که او قصد دارد ترکیبی از تجارب عمیق توام با رویکرد نوآورانه و نتیجه محور با تمرکز قوی بر ایجاد مشارکت و نظارت مستمر بر عملیات حمل ونقل بین شهری ، همراه با طرح های مدرن سازی و رقابت پذیر ساختن بخش حمل و نقل کشور از طریق نگاهی جدید به همکاری در سطح ملی با کلیه ذینفعان کلیدی از جمله موسسات حمل و نقل جاده ای داخلی و بین المللی کالا و مسافر ، ایمین و ترافیک ، نهادهای ذیمدخل دولتی ، اتحادیه های صنوف کارفرمایی ، رانندگان حرفه ای و متخصصان حمل و نقل جاده ای در کنار بسیاری دیگر از نهادها و فعالان متولی یا متعامل حمل و نقل جاده ای، ترسیم نماید .