تن کیلومتر و تاریخ اجرای آن
احمد کریمی با اشاره به اینکه مشکل اصلی کامیونداران تعداد زیاد کامیون در برابر بار کم است، گفت: مشکل اصلی کامیونداران تنکیلومتر نیست، بلکه زیاد بودن کامیونها و توزیع ناعادلانه بار باعث ایجاد وضعیت نابسامان در این صنف شده است که خوشبختانه طبق طراحی و پیشنهادهای مطرحشده امیدواریم این اقدام در کنار تنکیلومتر بتواند، معضلات کامیونداران را برطرف کند.
او به طرح جدید تنکیلومتر و تصویب آن در شورایعالی ترابری اشاره کرد و افزود: تهیه برنامه و نصب ورژن جدید زمانبر است و بعید بهنظر میرسد که تا یک ماه آینده اجرایی شود.
رئیس تشکلهای صنفی کامیونداران با اشاره به اینکه طبق پیشبینیهای انجامشده طرح جدید تنکیلومتر از اول آذرماه اجرایی میشود، گفت: این طرح بههیچعنوان زمینهساز افزایش کرایههای حمل بار نمیشود، بلکه کرایهها را کاملاً فنی و منطقی میکند.
کریمی در ادامه به مشکلات لاستیک کامیون داران اشاره کرد و افزود: تعداد لاستیک هایی که عرضه می کنند پاسخگوی نیاز کامیون داران نیست و تنها برای مدت کوتاهی می تواند نیاز آنها را رفع کند.طبق طرح جدید توزیع لاستیک ها متناسب با نوع کامیون و مسافتی که طی کرده اند عرضه می شود.
وی ادامه داد: وزارت صمت اعلام کرده است در ماه آینده تعداد لاستیک های بیشتری را بین کامیون داران توزیع می کند و امیدواریم در آبان ماه برخی از مشکلات کامیون داران بر طرف شود.
احمد کریمی از وجود گروهی غیر کامیوندار برای ناایمن کردن جادهها و بر هم زدن وضعیت ثبات کامیونداران خبرداد و گفت: با پیگیریهای صورت گرفته متوجه شدیم یک گروهی با ۲۵ هزار عضو که ۱۵ هزار نفر از آنها کارت هوشمند رانندگی ندارند و جزء صنف کامیونداران نیستند فضا را برای کامیونداران ناایمن کردهاند.
او ادامه داد: این افراد با مشخص کردن تاریخهای معین و صدور بیانیههای مختلف، زمینهساز اعتراض کامیونداران میشوند و همین موضوع موجب خسارتهای فراوان به این صنف میشود. هر توقف کامیون و عدم فعالیت آن باعث خسارتهای فراوانی به رانندگان و صنفهای مختلف میشود که این موضوع بههیچعنوان موردقبول کامیونداران نیست.
رئیس تشکلهای صنفی کامیونداران توضیح داد: حتی اعتصاب کامیونداران در خردادماه موردقبول این صنف نبود، اما باوجوداین مشکلات خود را مطرح کردند و خوشبختانه مسئولان و مدیران به حل مشکلات آنها پرداختند.
او تأکید کرد: حل مشکل کامیونداران زمانبر است و تاریخ مشخصی ندارد، اما اعتصاب و یا اعتراض کامیونداران و توقف آنها بههیچعنوان منطقی نیست و این خود بیشتر موجب ایجاد مشکل برای این صنف میشود.
مدیرفنی حمل بار کیست ؟ گواهی مدیرفنی حمل بار چیست ؟ گواهی مدیرفنی حمل بار…
کدام یک از انواع بهترین برنامه و اپ و هواشناسی را برای گوشی دانلود کنیم؟…
اگر راننده ماشینهای سنگین باشید، با کارت سوخت گازوئیل آشنا هستید. یکی از جدیدترین مشکلات…
اگر راننده باشید، قطعاً تا به حال در مورد اعلام بار تلگرامی چیزی شنیدهاید! در…
با وجود این که راه های مختلف ریلی، هوایی و دریایی برای انتقال بار و…
صنایع مختلف امروزه بیش از هر چیز به حوزه حملونقل به خصوص حمل و نقل…