زمان مطالعه: ۳ دقیقه

استارت آپ را در لغت، همان شرکت‌های نوپا ترجمه می‌کنند. در تعریف دقیق استارت آپ تأکیدی وجود ندارد که حتماً فعالیت آن در حوزه تکنولوژی یا فن‌آوری اطلاعات باشد، اما در سال‌های اخیر، این شرکت‌ها و ایده‌ها حول این زمینه‌ها شکل‌گرفته‌اند.

ویژگی های مهم در استارت آپ ها:

*کسب‌وکاری که قصد دارد ارزش‌آفرین باشد.

*کسب‌وکاری که پایداری برای اعضای آن دغدغه است و فرصت‌جو است اما فرصت‌طلب نیست.

*کسب‌وکاری که ممکن است مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین باشد یا نباشد و هنوز دوران اولیه خود را طی می‌کند.

*استارت آپ مبتنی بر فن‌آوری اطلاعات،

*کسب‌وکارهای نوپای آینده‌نگر،

*ایجادکننده تحول در بازار.

حضور آسان بار در نمایشگاه اینوتکس 2018 (INOTEX)

 

این شرکت‌ها معمولاً مبتنی بر ایده‌های ریسک‌پذیر هستند و بازار هدفشان در حد فرض است. شرکت‌های نوپا می‌توانند در هر حوزه‌ای ایجاد می‌شوند، ولی اغلب به شرکت‌هایی گفته می‌شود که رشد سریعی دارند و در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنند.

شرکت‌های نوپا می‌توانند در هر شکلی و به هر اندازه‌ای ایجاد شوند و برای رشد سریع خود نیاز به حمایت و جذب سرمایه‌دارند. این شرکت‌ها معمولاً به دنبال جذب حمایت مالی هستند و هم‌زمان به دنبال ایجاد مزیت‌های رقابتی نسبت به سایر رقبا هستند. ازاین‌رو حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاران بر روی این کسب‌وکارها می‌تواند زمینه موفقیت آن‌ها را ایجاد کند و به نحوی می‌تواند با برپایی نمایشگاه‌ها و شناساندن آنان به سرمایه‌گذاران این شرکت‌ها را به‌گونه‌ای معرفی کند.

در کشورهای مختلف با توجه به این‌گونه کسب‌وکارها شرایطی را فراهم کرده‌اند تا صاحبان ایده و استارت آپ ها بتوانند از خدمات و امکاناتی که برای معرفی آن‌ها در نظر گرفته‌شده است استفاده کنند و در معرفی خود و ایده و کارشان با موانع کمتری روبه‌رو شوند و همچنین بتوانند رقبا و شرایط را از همه نظر بسنجند.

حضور آسان بار در نمایشگاه اینوتکس 2018 (INOTEX)

در همین فضای معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان به فعالیت شرکت‌هایی همچون شرکت آسان بار اشاره کرد که به‌عنوان یک بازارگاه اینترنتی حمل‌ونقل بار در کشور در حال فعالیت است و تجربه‌ای متفاوت را به رانندگان حمل بار ارائه می‌کند. به‌طوری‌که امروزه این استارت آپ ها هستند که فضای جدیدی را در زمینه اقتصادی ایجاد کرده‌اند. خلق ایده، کارآفرینی، کسب‌وکارهای متنوع و جدید و مبتنی بر فناوری‌های نوآورانه همه از عواملی هستند که این کسب‌وکارها را موفق و محبوب ساخته‌اند.

دنیای تکنولوژی و استارت آپ هرروز در حال پیشرفت و معرفی ایده‌های جدید است. در همه دنیا این اتفاق با سرعت خیلی بالا در حال شکل‌گیری بوده و در ایران و تهران هم رشد استارت آپ ها از این رقابت عقب نیفتاده است. هرروز ایده‌های جدیدی در ایران از طریق استارت آپ مطرح‌شده و ایده پرورانده و درنهایت تبدیل به یک بیزنس پردرآمد می‌شود.

هرساله نمایشگاه‌هایی برای معرفی استارت آپ ها برگزار می‌شود که در این نمایشگاه‌ها آخرین دستاوردهای این صنعت اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار به علاقه‌مندان عرضه می‌گردد و فرصتی برای تبادل‌نظر و مذاکره در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. دستاوردهای این تعاملات نقطه آغاز بسیاری از همکاری‌های تجاری و تکنولوژیکی فی‌مابین دست‌اندرکاران حوزه الکترونیک و کامپیوتر است که نقش معنی‌داری در تحرک بخشیدن به این حوزه‌ی صنعت و تولیدکنندگان و بازرگانان شاغل در آن ایفا می‌نماید.

حضور آسان بار در نمایشگاه اینوتکس 2018 (INOTEX)

ازجمله این نمایشگاه‌ها می‌توان به نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۱۸  اشاره کرد که هفتمین دوره برگزاری خود را طی می‌کند.اینوتکس ۲۰۱۸ به‌عنوان یک رویداد مهم برای کسب‌وکارها در تهران دایر شد و قرار است کار رسمی خود را با حضور چهره‌های شاخص و وزیر ارتباطات و دیگر مسئولان کشوری آغاز کند اما نکته حائز اهمیت استقبال کم‌نظیر شرکت‌های دانش‌بنیان از این نمایشگاه بود که با حضور گسترده شرکت‌های موفق همراه بود. در طی شش دوره برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ میزبان بیش از ۷۵۰ شرکت فناوری از ۲۵ کشور مختلف بوده است که حدود ۱۳۰ قرارداد و تفاهم‌نامه میان شرکت‌کنندگان در نمایشگاه منعقدشده است.

در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ هم مانند سایر نمایشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی به ارائه دستاوردهای خود به بازدیدکنندگان می‌پردازند ازجمله شرکت آسان بار که در زمینه شرکت‌های حمل‌ونقل، حمل بار آنلاین و مجازی در حال فعالیت است.

حضور آسان بار در نمایشگاه اینوتکس 2018 (INOTEX)

 

حضور آسان بار در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ (INOTEX)

رخدادهای نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ تحت پوشش کامل خبری در حالی ارائه می‌شود که شرکت‌های دانش‌بنیان در آن به توضیح و تفسیر کار و فعالیت‌های خود می‌پردازند تا بتوانند نحوه عملکرد و خدمات خود را برای مشتریان توضیح دهند.

شرکت آسان بار در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ به ارائه شرح اقدامات و اپلیکیشن خود پرداخت و فعالیت‌های خود را به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان و الکترونیکی در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای و اعلام بار مجازی معرفی کرد تا به عبارتی آسان بار به‌عنوان پل ارتباطی رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل (باربری‌ها) در بستر اینترنت، در این نمایشگاه و در سطوح دیگر معرفی شود.