زمان مطالعه: < 1 دقیقه

پیش از این فکر می‌کردیم چون موقعیت جغرافیایی ایران خاص و ژئوپلتیک است و به آب‌های آزاد دسترسی داریم، کشورهای دیگر باید پشت مرزهای ما منتظر بمانند تا ما کالای آن‌ها را حمل کنیم، که همین امر موجب شده است تحرکات ما در حوزه لجستیک کاهش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: موقعیت خاص جغرافیایی کشور باعث شده تا سال‌ها از لجستیک غافل بمانیم.

مهرداد تقی‌زاده در حاشیه همایش حمل‌ونقل و لجستیک و در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف‌گذاری برای انتصاب مدیر برای همه کریدورهای ترانزیتی کشور اظهار کرد: وظیفه مدیران کریدور هماهنگی بین ارگان‌های دولتی و خصوصی، گمرک و… است.

تقی‌زاده درباره موانع پیش‌روی توسعه لجستیک در کشور اظهار کرد: پیش از این فکر می‌کردیم چون موقعیت جغرافیایی ایران خاص و ژئوپلتیک است و به آب‌های آزاد دسترسی داریم، کشورهای دیگر باید پشت مرزهای ما منتظر بمانند تا ما کالای آنها را حمل کنیم، که همین امر موجب شده است تحرکات ما در حوزه لجستیک کاهش یابد.

او تاکید کرد: در یک سال اخیر تمامی شمایل ترانزیت کشور را استخراج و ثابت کردیم کشورهای رقیب در این حوزه بسیار از ما جلوتر هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آئین‌نامه لجستکی نیز گفت: این آئین‌نامه یک بار در شورای عالی ترابری کشور مطرح شد؛ جلسات شورای عالی ترابری معمولاً هر ماه یکبار انجام می‌شود که در جلسه شورای عالی ترابری ماه آینده این موضوع بررسی خواهد شد.

او تاکید کرد: تصویب آئین‌نامه لجستیک حداکثر تا دو ماه آینده انجام خواهد شد.