زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رانندگان کامیون خواستار حل معضل پرداخت نشدن کرایه حمل شدند

یک راننده خود مالک با انتقاد از تأخیر‌های بعضاً طولانی مدت در پرداخت کرایه رانندگان، خواستار پیگیری این مشکل که به زعم او به معضلی جدی برای رانندگان تبدیل شده، از سوی مسئولان مرتبط شد.

آسان بار،آسان پدیا،کرایه کامیونداران،رانندگان کامیون خواستار حل معضل پرداخت نشدن کرایه حمل شدند

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای شده که رانندگان و کامیونداران تمام هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری و انجام خدمات حمل‌ونقل را نقداً پرداخت کرده و هیچ‌یک از مراکز ارائه خدمات و فروش مایحتاج کامیون، چک مدت‌دار هم قبول نمی‌کنند و فقط پول نقد می‌خواهند و حتی کمیسیون پرداختی به شرکت‌های حمل‌ونقل نیز باید نقداً توسط رانندگان پرداخت شود.

 

آسان بار،آسان پدیا،کرایه کامیونداران،رانندگان کامیون خواستار حل معضل پرداخت نشدن کرایه حمل شدند

*در مورد تغییر کرایه کامیون‌ها به تن کیلومتر و لزوم رعایت آن بخوانید

وی ادامه داد: همچنین در حالی‌که عوارض جاده، هزینه سوخت و باسکول و….هم به صورت نقدی از رانندگان دریافت می‌شود ولی شاهد هستیم که اکثر شرکت‌ها و مراکز تجاری دریافت کننده بار، وقتی که راننده و کامیوندار بار خود را تخلیه می‌کنند، الزاماً شماره کارت بانکی از آنها گرفته و گاهی قول پرداخت کرایه طی ۲۴ و یا ۴۸ ساعت داده و راننده را راهی می‌کنند اما همین قول و قرار و وعده‌های پرداخت هم، بیشتر و مدت‌دار‌تر می‌شود.

این راننده خود مالک خاطرنشان کرد: از مسئولان مرتبط خواستار پیگیری این موضوع هستیم چرا که وقتی خدمات‌دهی به رانندگان مدت‌دار نیست و همه نقدی کار می‌کنند باید تمهیداتی اندیشیده شود که کرایه حمل هم به راننده نقدی پرداخت شود و معضل تأخیر در پرداخت کرایه‌ها برطرف گردد.

بکرانی تاکید کرد: وقتی شرکت‌های دریافت کننده کالا تمام هزینه‌ها و نرخ‌هایی که برای کالای خود باید بپردازند را جلو جلو به کارخانجات و شرکت‌های مبدا پرداخت کرده‌اند تا بتوانند بار خود را از آنجا آزاد کنند، چطور برای پرداخت مبلغ کرایه، راننده را این‌گونه سرگردان کرده و فشار را روی دوش راننده و کامیوندار می‌اندازند؟

*آیا کرایه توافقی به نفع رانندگان است؟ حتما بخوانید

آسان بار،آسان پدیا،کرایه کامیونداران،رانندگان کامیون خواستار حل معضل پرداخت نشدن کرایه حمل شدند

به گزارش تین‌نیوز، عدم پرداخت به موقع کرایه حمل موضوعی است که موجب انتقادات زیادی از سوی رانندگان و کامیونداران می‌شود به طوری‌که در این زمینه حتی شرکت‌هایی وجود دارند که رانندگان مطالبات چند ساله از آنها دارند البته رانندگان می‌توانند با ثبت شکایت خود در سامانه پاسخگویی ۱۴۱ در سامانه شهراه نسبت به پیگیری این مشکلات از سوی مسئولان مرتبط اقدام کنند.

آسان بار،آسان پدیا،کرایه کامیونداران،رانندگان کامیون خواستار حل معضل پرداخت نشدن کرایه حمل شدند

سامانه مدیریت ارتباط شهروندی با عنوان سامانه شهراه، واحد ارائه خدمات شهروندی وزارت راه و شهرسازی هست که باهدف ارتباط شهروندان با معاونت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در بستر وب، راه‌اندازی شده است که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خدماتی از قبیل گزارشات شهروندی، انتقادها و پیشنهادها، دسترسی آزاد به اطلاعات، پایان‌نامه، رفع مشکل راه بین‌شهری، راه روستایی، حریم و… خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر و طرح شکایات رانندگان از طریق سامانه ۱۴۱ مطابق با فرایندهای لازم پیاده‌سازی و به شهروندان ارائه می‌کنند.

درگاه ارتباط شهروندان از طریق سایت سازمان راهداری به آدرس www.rmto.ir، سامانه رسیدگی به شکایات ونیز لینک مستقیم shahrah.mrud.ir قابل‌دسترس هست.

 


منبع: تین نیوز