زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اگر قصد دارید کسب و کار و محصولات خودتان را در بازارهای جهانی مطرح کنید، توجه داشته باشید که استفاده از یک عامل فورواردر که کار تسریع در حمل محموله شما را بر عهده بگیرد، یکی از قطعات ضروری این پازل به شمار می‌آید.

یک عامل فوروارد مناسب که کارش را به درستی انجام بدهد، ساعت‌ها در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند و به دنبال پایین‌ترین قیمت، بیشترین سرعت و امن‌ترین روش برای حمل بار بین‌المللی شما خواهد گشت. علاوه بر این، فورواردها قیمتی متناسب با نیازهای شما و کلاس بار شما پیدا خواهند کرد. از طرفی، می‌توانید برای انجام عملیات فوروارد، یک متخصص با تجربه در بخش حمل و نقل بین‌المللی را در شرکت خود استخدام کنید و به انجام این کار بگمارید. کارمندی که قرار است به عنوان مدیر فوروارد برای شرکت شما کار بکند باید تجربه زیادی در حمل و نقل بین‌المللی داشته باشد و بتواند با عوامل خارجی کار کرده و از پیچیدگی‌های حمل بار در کشورهای خارجی آگاه باشد.

عاملان فوروارد گاهی با نام‌های فورواردر بار، یا کارگزار حمل و نقل نیز شناخته می‌شوند و خدماتی کمتر از یک “عامل چند منظوره” در اختیار شما می‌گذارند. عاملانی که به حمل کالا از طریق هواپیما می‌پردازند فورواردر هوایی و کسانی که در حمل کالا از طریق دریا تخصص دارند NVOCC نامیده می‌شوند. وقتی با فورواردرها تماس می‌گیرید، صرفنظر از روش حمل، به شما کمک خواهند کرد تا بهترین روش برای حمل بار بین‌المللی و رساندن آن به مقصد را پیدا کنید. البته با این که معمولاً عامل قیمت در صدر اولویت قرار دارد، ممکن است مواردی نیز پیش بیاید که زمان در آن از اهمیت بالایی برخوردار باشد. در این گونه موارد، فورواردر به دنبال راه‌هایی خواهد گشت تا بار شما را سریع‌تر به مقصد برساند.

بهتر است بدانید بارها در کانتینرهایی با اندازه استاندارد که معمولاً ۲۰ یا ۴۰ فوتی هستند، حمل می‌شوند. ممکن است بار شما به اندازه‌ای زیاد باشد که کل فضای یک کانتینر را پر کند، ولی گاهی اوقات نیز ممکن است بار شما کمتر از این میزان باشد.

در چنین مواردی، فورواردر با عاملانی که خدمات(Ltl (less than load carriers ارائه می‌دهند تماس خواهد گرفت. این عوامل متخصص پیدا کردن فضا در کانتینرهایی هستند که قسمتی از آن‌ها خالی است. عاملان Ltl با فورواردرهای زیادی کار می‌کنند و بهترین روش برای پیدا کردن فضای خالی در اسرع وقت هستند.

فهرست جزئیاتی که به حمل کالاهای بین‌المللی مربوط می‌شود و عامل فوروارد باید آن‌ها را با دقت مد نظر قرار بدهد، بسیار بلند بالاست. این فهرست، با اصول اولیه‌ای مانند پیدا کردن بهترین عامل Ftl یا Ltl که بتواند بار شما را با ایمنی کامل و در زمانی کم به مقصد برساند شروع می‌شود. یک فورواردر با تجربه همه عوامل دخیل در فرایند حمل بار را به دقت خواهد سنجید تا بهترین خدمات را به شما ارائه بدهد. علاوه بر این، فورواردرها به اخذ بیمه‌های لازم برای بار شما اهمیت ویژه‌ای خواهند داد تا ایمنی بار از مبدأ تا مقصد تضمین شود.

با عملیات لجستیک زیادی که همه روزه برای رساندن یک بار بین‌المللی به مقصد انجام می‌گیرد، جای تعجب نیست که فقط در اروپا بیش از ۲ میلیون نفر در صنعت حمل و نقل بین‌المللی مشغول به کار هستند و وقتی شاغلان این صنعت در بنادر ایالات متحده، آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا را نیز به آن‌ها اضافه کنید، تعداشان به چند ده میلیون بالغ خواهد شد.

وقتی تصمیم می‌گیرید کالاهای ساخت شرکت خودتان را در بازارهای جهانی عرضه کنید باید شبکه‌هایی پیدا کنید که محصولات شما را در سراسر جهان به دست مصرف‌کنندگان برسانند و با پیدا کردن یک عامل فوروارد با تجربه، می‌توانید علاوه بر انجام این کار، شرکای تجاری جدیدی نیز پیدا کنید که در توسعه کسب و کار به شما کمک کنند و شما را به اهداف‌تان برسانند.