زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محدودیت های تردد کامیون ها در ایام اربعین

به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در امر عبور و مرور وسایل نقلیه در روزهای برگزاری مراسم اربعین،محدودیت ها و ممنوعیت های تردد در استان های مجری طرح به شرح زیر اجرا خواهد شد.

بر اساس اطلاعات دوربین های نظارت تصویری و تردد شمار بر خط،در حال حاضر غیر از محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده در این گزارش،بقیه محورهای مواصلاتی کشور در ایام اربعین باز است و تردد در آن ها به روال عادی جریان دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی  تصریح کرد: طرح ویژه ترافیکی پلیس در اربعین حسینی از ۱۹ مهر شروع شده و تا ۱۴ آبان ادامه خواهد داشت.

این مقام ارشد پلیس راهور ناجا به استقرار ماموران پلیس راهور در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و استان‌های منتهی به خوزستان خبر داد و گفت: این مموران برای برقراری نظم و انضباط ترافیکی در استان‌های مورد هدف مستقر شده‌اند.

عالی ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور اعلام کرد: حدود ۵ هزار نیرو و یک‌هزار و ۴۰۰ تیم خودرویی و موتوری برای برقراری نظم و امنیت در استان‌های هدف و منتهی به مرزهای سه‌گانه مستقر شده‌اند و امیدواریم بتوانیم خدمتگزاران مناسبی برای زائران اربعین حسینی باشیم.

همچنین در این میان محدودیت های خاصی برای تردد انواع کامیون و تریلر در شهرهای مرزی و جاده ها اعمال شده است که در ادامه آن ها را میخوانید:

محدودیت های تردد کامیون ها در ایام اربعین

محدودیت‌ ترافیکی جاده‌های‌ خوزستان و چهارمحال وبختیاری در ایام اربعین

‌تردد کامیون و تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۰۷:۰۰ روز پنجشنبه مورخ ۹۷/۰۸/۰۳ تا ساعت ۰۷:۰۰ روز  شنبه مورخ ۹۷/۰۸/۱۲ در محورهای اهواز-سوسنگرد، بستان-چزابه، اهواز-خرمشهر و شلمچه و بالعکس ممنوع است؛ برای شلمچه مسیر جایگزین وجود ندارد ولی خودروهایی که قصد رفتن به خرمشهر را دارند می‌توانند از مسیر اهواز – آبادان – خرمشهر و بالعکس تردد کنند.

تردد اتوبوس‌ها از ساعت ۰۷:۰۰ روز پنجشنبه مورخ ۹۷/۰۸/۰۳ تا ساعت ۰۷:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۹۷/۰۸/۱۲ در محور هفتگل – باغملک – ایذه- دهدز – شهرکرد و بالعکس ممنوع است و مسیر اهواز – اندیمشک – خرم آباد – الیگودرز – اصفهان – شهرکرد و بالعکس به‌عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.

محدودیت‌ ترافیکی جاده‌های‌ استان ایلام در ایام اربعین حسینی

تردد تریلرها، کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۷:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۹۷/۰۷/۳۰ تا ساعت ۰۷:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۹۷/۰۸/۱۳ از محورهای منتهی به دهلران – مهران، حمیل – ایلام، قلاجه – ایلام، ایلام – ماکشاهی-مهران و ایلام – مهران ممنوع است.

محدودیت‌ ترافیکی جاده‌های‌ استان لرستان در ایام اربعین

تردد تریلرها،کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۰۷:۰۰ روز پنجشنبه مورخ ۹۷/۰۸/۰۳ تا ساعت ۰۷:۰۰ روز شنبه مورخ ۹۷/۰۸/۱۲ در محورهای پل‌دختر- اسلام آباد و پل‌دختر- اندیمشک و بالعکس ممنوع است.

 

محدودیت های تردد کامیون ها در ایام اربعین

محدودیت‌ ترافیکی جاده‌های‌ استان کرمانشاه در ایام اربعین حسینی

تردد تریلرها،کامیون‌ها و کامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۷:۰۰ روز دو شنبه مورخ ۹۷/۰۷/۳۰ تا ساعت ۰۷:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۹۷/۰۸/۱۳ در محورهای اسلام آباد غرب-پل‌دختر و حمیل-سرابله و بالعکس ممنوع استد و مسیر جایگزین محور اسلام آباد – قلاجه است.

محدودیت‌ ترافیکی تردد خودروهای ترانزیت در ایام اربعین‌

ترد خودروهای ترانزیت و کامیون‌های حامل بارهای صادراتی و وارداتی از ساعت ۰۷:۰۰ روز شنبه مورخ ۹۷/۰۷/۲۸ تا ساعت ۰۷:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۹۷/۰۸/۱۳ در محورهای منتهی به مرزهای درگیر طرح اربعین برابر مصوبه شصت و چهارمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی ممنوع است.

ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی و شرایط نامناسب فیزیکی راه‌

محور پونل – خلخال در استان گیلان محدوده قبل از سد شفارود به علت ریزش کوه‌ تا اطلاع بعدی مسدود است.

محور رامیان -اولنگ-شاهرود ‌واقع در استان‌های گلستان و سمنان‌ به دلیل نبود ایمنی کافی، فعلاً مسدود ‌است.

محور ایلام-اسلام آباد غرب واقع در استان ایلام، از مورخ ۱۳ تیر ۹۷ تا اطلاع بعدی به دلیل رفع نقص سیستم روشنایی و تهویه مسدود است.‌

‌محور فرعی شمشک – دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، از مورخ ۱۷ تیر ۹۶ تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور املش-اطاقور واقع در استان گیلان، از مورخ ۱۴ مهر ۹۷ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.