زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ماه رمضان و رانندگان

 با توجه به اینکه بعضی از رانندگان در ماه رمضان روزه می گیرند، در این ماه باید بیشتر تمرکز خود را بر روی سلامتی خود بگذارند تا بتوانند بدن خود را از سموم و بیماریهای مختلف رها کرده و برای آرامش فکری و جسمی بیشتری تلاش کنند.

وعده های غذایی به در این ماه به وعده سحر افطار و شام تغییر پیدا میکنند که هر کدام آداب و رسوم خاص خود را دارند.

به عنوان مثال زمان صرف وعده سحری باید طوری برنامه ریزی شود که زمان کافی برای دعا و عبادت و همچنین غذا خوردن وجود داشته باشد چون یکی از مواردی که اثر خود را پس از چند روز روزه گرفتن در سیستم گوارش نشان میدهد غذا خوردن سریع و اشتباه در طی این زمان است.

سنگینی معده، طی نشدن روند طبیعی هضم غذا در طول روز، ترش کردن معده و ناراحتی های روده از جمله عواقب غذا خوردن نامناسب است.

از جمله مواردی که باید رانندگان به آن توجه داشته باشند صرف وعده های افطاری و شام است به این صورت که نباید بدون در نظر گرفتن حجم غذای صرف شده در وعده افطار وارد مرحله شام شد. وعده افطار میبایست در زمان مناسب و با حجم معقول صرف شده تا تداخلی با زمان صرف شام نداشته باشد.

فاصله زمانی افطار تا شام باید به صورتی باشد که هنگام صرف شام غذای هضم نشده در معده نباشد و زمان شام خوردن هم باید طوری برنامه ریزی شده باشد که معده وقت کافی برای هضم غذل را داشته باشد، هرگز نباید با شکم پر به رختخواب رفت تا هنگام خواب مشکلی برای برای رانندگان پیش نیاید.

با رعایت این نکات می توان ماه رمضان را بدون مشکلات جسمی احتمالی که ممکن است برای رانندگان پیش بیاید گذراند.

 

برای شنیدن پادکست این مقاله بر روی فایل صوتی زیر کلیک کنید ?

[gm album=51 module=jq-mplayer]