زمان مطالعه: ۲ دقیقه

 روزی روزگاری جام جهانی

 در دنیای امروز، فوتبال ورزشی است که با ملیت، قومیت، فرهنگ و البته جغرافیای هر سرزمینی پیوند می خورد .در میانه میدان فوتبال می توان هم دلی آدم ها را فارغ از هر گونه گرایش سیاسی و فاصله طبقاتی به وضوح مشاهده کرد که دریافت حمایت افراد مختلف از یک تیم نوعی همسایگی و دل مشغولی مشترک را برای آنها به ارمغان می آورد 

در فوتبال موضوع این نیست که بازیکنان یکدیگر را نمی شناسند بلکه مهم وحدتی است که در یک روز، یک ساعت و در محلی از پیش تعیین شده به وجود می آید، به طوری که بارها پیش آمده که افراد زیادی از سراسر جهان در یک لحظه به یک ضربه توپ خیره می شوند که این خود، تجربه ای وصف ناپذیر است.

 کم کم انتظار برای فرا رسیدن زمان برگزاری جام جهانی رو به اتمام است و تنها چند روز دیگر تا آغاز رقابت ها باقی مانده است. تیم ها یکی پس از دیگری پا به روسیه می گذارند. همونطور که می دانید اولین بازی تیم ملی ایران مقابل مراکش است که ما به پیروزی در مقابلشان امیدواریم.

 ولی در برابر سایر حریفان یعنی اسپانیا و پرتغال بنظر میرسد تمرکز بیشتر روی نتیجه مساوی است.

 مراکش کم ادعاترین تیم در بین حریفان ایران در جام جهانی است که  از آفریقا امده و البته در گروه خودش در مرحله مقدماتی صدرنشین بوده است اما با این حال شرایطش بهتر از تیم ایران نیست. آنها در رده بندی فیفا در رتبه چهلم قرار دارند و ایران در حال حاضر در رتبه ۳۲ قرار دارد. مراکش توانسته بعد از بیست سال دوباره در رقابتهای جام جهانی حضور پیدا کند و این در حالیست که ایران در دوره پیش هم حضور داشته است.

اکثر کاربران سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) که در نظرسنجی این سایت شرکت کرده اند، بر این باورند که تیم ملی فوتبال ایران در سه بازی مقدماتی با کسب یک تساوی مقابل مراکش از دور مسابقات حذف خواهد شد. در این نظرسنجی نتیجه مسابقه نخست ایران مقابل مراکش را تساوی یک به یک پیش بینی کرده اند.

اسم این گروه از تیمهای جام جهانی گروه مرگ نام گرفته است. ایران در مراحل مقدماتی آنقدر خوب عمل کرد که تبدیل به اولین تیم کنفدراسیون آسیا شد و به اینصورت توانست به عنوان اولین تیم کنفدراسیون آسیا (AFC) حضورش را در جام جهانی قطعی کند .

برای شنیدن فایل صوتی این پادکست،کلیک کنید?

[gm album=53 module=jq-mplayer]