زمان مطالعه: < 1 دقیقه

شاید بسیاری از ماشین‌بازها از تویوتا پریوس خوش‌شان نیاید ولی باید این واقعیت را پذیرفت که این خودرو دنیا را تغییر داده است. پریوس امسال بیست ساله می‌شود و در این مدت تغییرات زیادی کرده است. خوشبختانه کمپانی تویوتا دست به تولید نسخه ویژه بیستمین سالگرد تولد نزده و با این کار هواداران این خودرو را دلخور نکرده است. وقتی به سال ۱۹۹۷ برگردیم، خواهیم دید که این خودرو همه تجهیزاتی که برای موفقیت لازم بوده را در خود داشته و همیشه یک تجهیز رمزآلود به بالا رفتن فروش آن کمک کرده است.

در واقع، هیچ زمانی را نمی‌توان به خاطر آورد که تویوتا پریوس در بازار خودرو طرفدارانی پر و پا قرص نداشته بوده است و همیشه مورد توجه مشتریانی بوده است که رفاه و راحتی و برخورداری از تجهیزات مناسب را از یک خودرو انتظار داشته‌اند. در سال ۱۹۹۷ هیچ خودرویی نمی‌توانست موتور بنزینی‌اش را خاموش کند و با درصد آلایندگی صفر به راهش ادامه دهد، امروزه نیز خودروهای زیادی در بازار وجود دارند که رویای رقابت با پریوس را در سر می‌پرورانند ولی هیچ کدام نتوانسته‌اند به اندازه پریوس مشتریانی آگاه و وفادار برای خودشان دست و پا کنند.

امروزه تقریباً همه می‌دانند که تویوتا پریوس یک خودرو هیبریدی است و باعث و بانی ایجاد این آگاهی نیز کمپانی تویوتا است. این کمپانی به محبوب شدن تکنولوژی هیبریدی کمک زیادی کرده است، در حالی که خودروهایی مانند پورشه ۹۱۸ اسپایدر و مک‌لارن P1 نیز ثابت کرده‌اند تکنولوژی خودروهای هیبریدی فقط به درد کاهش مصرف سوخت نمی‌خورد!