زمان مطالعه: < 1 دقیقه

بر اساس مذاکرات و برنامه ریزی‌های به‌عمل آمده قرار است دروازه مشترک مرزی میان گمرکات دو طرف مرز ایجاد شود و بازرسی و ارزیابی کالاها در یک طرف مورد تایید طرف مقابل قرار گیرد.

مدیر کل گمرک باشماق مریوان از شبانه روزی شدن درب خروج گمرک باشماق خبر داد.

جهانگیر بخشی با اعلام این خبر افزود : با توجه به توقف موقت فعالیت‌های گمرکی در دو مرز پرویزخان و تمرچین پیرانشهر فعالیت‌های این گمرک ۵۰ درصد افزایش یافته است.

دکتر بخشی گفت: گمرک باشماق در مرز مریوان و در همجواری استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق قرار دارد و همزمان با افزایش ورود کامیون‌های صادراتی به این مرز فعالیت‌های درب خروج این گمرک شبانه روزی شده است.

وی از زحمات و تلاش‌های کارکنان این گمرک هم تشکر کرد و افزود : با وجود برف و سرمای هوا و شرایط خاص اقلیمی منطقه کارکنان این گمرک تا پاسی از شب در بخش صادرات و ترانزیت خدمات ارائه می کنند و درب خروج این گمرک هم پاسخگوی مراجعه‌کنندگان به صورت شبانه روزی است.

بخشی در ادامه از جلسه ویژه با طرف عراقی خبر داد و گفت : بر اساس مذاکرات و برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده قرار است دروازه مشترک مرزی میان گمرکات دو طرف مرز ایجاد شود و بازرسی و ارزیابی کالاها در یک طرف مورد تایید طرف مقابل قرار گیرد.