صدور کارت هوشمند المثنی - آسان پدیا
صدور کارت هوشمند المثنی

صدور کارت هوشمند المثنی

در حالت کلی هر عاملی که باعث از بین رفتن کارت هوشمند شود به‌نحوی‌ که متقاضی توانایی تحویل لاشه کارت را نداشته باشد منجر به صدور المثنی خواهد شد، عواملی مانند سرقت، مفقود شدن و یا معدوم شدن کارت. در این شرایط که کارت در دسترس نیست، رانندگان صرفاً امکان حمل بارهای درون‌شهری (بدون بارنامه) رادارند.

 

مدارک زیر برای صدور کارت هوشمند المثنی موردنیاز است:

 

*درخواست کتبی

 

*معرفی‌نامه از سازمان تأمین اجتماعی ازنظر سابقه پرداخت بیمه (تکمیل فرم شماره ۲ تأمین اجتماعی)

 

*اخذ گواهی از مراجع ذی‌صلاح (دادگاه-نیروی انتظامی) در خصوص مفقود شدن یا به سرقت رفتن کارت

 

*اخذ گواهی از پلیس‌راه مبنی بر عدم  ضبط کارت هوشمند در واحدهای پلیس

 

*تصویر یک نوبت آگهی مبنی بر مفقود شدن یا به سرقت رفتن کارت دریکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار

 

*تعهد محضری در خصوص پذیرش مسئولیت عواقب ناشی از هرگونه سوءاستفاده احتمالی و عودت کارت در صورت پیدا شدن

 

*ارائه تصویر کارت سلامت ( برای مطالعه مقاله در مورد مدارک مورد نیاز برای صدور کارت سلامت رانندگان کلیک کنید)

 

*ارائه قرارداد همکاری با شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل

 

*ارائه گواهینامه معتبر رانندگی

 

*پرداخت مبلغ ۳۰٫۰۰۰ ریال به‌حساب تسهیلات استان بابت صدور کارت هوشمند رانندگان و ارائه اصل فیش بانکی

 

در اصل باید بعد از بررسی مدارک و تأیید آن‌ها توسط نماینده استان، دفتر فن‌آوری اطلاعات نسبت به صدور کارت المثنی برای متقاضی با درج کلمه المثنی روی کارت اقدام کند.

 

صدور کارت هوشمند المثنی

در روند درخواست کارت هوشمند المثنی، مدارک ارائه‌شده از سوی متقاضی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از صحت و کامل بودن مدارک موردنیاز جهت صدور چاپ مجدد کارت هوشمند اطمینان حاصل گردد. همچنین کنترل انطباق تصویر با اصل مدارک، بر عهده تحویل‌گیرنده مدارک است.

در صورت ناقص بودن مدارک ارائه‌شده از سوی متقاضی، به وی اعلام می‌گردد تا در جهت رفع آن اقدام کند.

اداره کل حمل‌ونقل استان پس از بررسی مدارک، در برنامه ورود اطلاعات در محیط وب، مورد المثنی را انتخاب و جهت مراحل چاپ تأیید می‌نماید. سپس دفتر فن‌آوری اطلاعات با توجه به تأیید استان نسبت به صدور چاپ مجدد کارت هوشمند اقدام نموده و آن را برای اداره کل حمل‌ونقل استان مربوط ارسال می‌کند و درنهایت اداره پس از دریافت کارت آن را به متقاضی تحویل می‌دهد.

 

 

 

کوثر کارشناس دیجیتال مارکتینگ است و به علت استعداد و علاقه زیادی که در زمینه بازاریابی و تبلیغات آنلاین دارد در این حوزه فعالیت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید