زمان مطالعه: < 1 دقیقه

هنوز هم افراد زیادی هستند که عملکرد عالی و بی‌نظیر کامیون‌های برقی تسلا سمی (Semi) را باور ندارند و شک و تردید درباره بُرد ۵۰۰ مایلی آن زیاد است. با این حال، کمپانی تسلا هنوز دو دستی به این اعداد و ارقام چسبیده است و ظاهراً تا این کامیون‌ها تولید نشوند و روی جاده رفت و آمد نکنند، هیچ راهی برای ثابت کردن این ادعا ندارد.

آن‌طور که مدیر یکی از شرکت‌های همکار تسلا عنوان کرده است، برخی از مشتریان از قبل عملکرد این کامیون تمام برقی را تأیید کرده‌اند. شرکت XPO Logistics نیز که یکی از بزرگترین شرکت‌های حمل بار در ایالات متحده آمریکا است، ۱۸ ماه پیش کامیون تسلا سمی را بر روی جاده تست و عملکرد آن را تأیید کرده است و معتقد است زمان شارژ، ظرفیت بارگیری و ویژگی ضد قیچی کردن آن دقیقاً مطابق با همان چیزی است که کمپانی سازنده اعلام کرده است. البته بُرد ۵۰۰ مایلی این کامیون تمام برقی هنوز توسط XPO تأیید نشده است.

نکته جالب توجه اینجاست که وقتی همه ویژگی‌های اعلام شده توسط تسلا درست از آب در آمده است، چرا در مورد بُرد تردید داشته باشیم؟ به گفته کارشناسان، فقط این موضوع که XPO نتوانسته بُرد ۵۰۰ مایلی را تأیید کند، دلیلی برای آن نمی‌شود که کامیون سمی نتواند به این عدد دست پیدا کند. از طرفی، با توجه به فناوری کنونی باتری‌های سمی، دستیابی به بُرد ادعا شده آن هم با ظرفیت بار کامل، کمی دشوار به نظر می‌رسد ولی تسلا اعلام کرده است فناوری باتری‌های آینده را هنوز برملا نکرده است. با این اوصاف باید همه کارها را به تسلا سپرد و امیدوار بود بتواند ادعاهایش را اثبات کند. آنچه تا این لحظه قطعی است این است که ملاقات کردن تسلا سمی بر روی جاده یک داستان کاملاً متفاوت خواهد بود!