زمان مطالعه: < 1 دقیقه

نقش رانندگان در پیگیری حقوق خود

آرش جلیلوند فعال خود مالک حوزه حمل و نقل با بیان نمودن سوال اینکه چرا حرکت‌های جمعی مثل تشکیل تعاونی‌ها به نتیجه نمی‌رسد،پاسخ را ضعف مدیریت عنوان کرده است.

 

او این مطلب را با توجه به ادامه دار بودن مشکلات رانندگان این حوزه در شبکه های اجتماعی خود مطرح کرد ومقصر بودن اعضای یک تیم را انجام ندادن وظایف در قبال یکدیگر بیان کرد.

پیتر دراکر دانشمند آمریکایی می‌گوید: مشکل از هدف‌گذاری غلط شروع می‌شود، اظهار کرد: به بیان دانشمندان علم مدیریت اهداف باید SMART باشند و همچنین اضافه کرد: هر یک از حروف کلمه SMART نشانگر یکی از خصوصیات هدف‌گذاری است و در شرایط ایده‌آل، اهداف یک شرکت، بخش یا واحد کاری باید به شرح زیر باشند:

پایانه بار بندرعباس

 

SMART مخفف چیست؟

 –S مخفف Specific (مشخص): یک حوزهٔ مشخص را برای بهبود هدف قرار دهید.

M مخفف Measurable (قابل اندازه‌گیری): پیشرفت را اندازه‌گیری کنید یا دست کم معیاری برای اندازه‌گیری آن مشخص کنید.

A مخفف Assignable (قابل واگذاری): مشخص کنید چه کسی مسئول اجرای آن است.

R مخفف Realistic (واقع‌گرایانه): ذکر کنید که با منابع موجود، چه نتیجه‌ای را می‌توان به طور واقع‌گرایانه‌ای انتظار داشت.

T مخفف Time-related (زمان‌مند): مشخص کنید که اهداف در چه زمانی حاصل خواهند شد.

هدف ریشه کن کردن بی‌عدالتی در پایانه بار بندرعباس است

و در آخر افزود: برای مثال وقتی که می‌گوییم هدف‌مان این است که بی‌عدالتی را در پایانه بار بندرعباس ریشه‌کن کنیم؛ بی‌عدالتی را باید چگونه اندازه‌گیری کنیم و چگونه بگوییم ظرف ۶ ماه بی‌عدالتی را از ۷۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم؟به‌طور قطع بدون این معیارها مدتی دور خودمان می‌چرخیم و آخر خسته و افسرده می‌شویم.