زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تراتون جدید ترین محصول فولکس واگن

بخش کامیون و اتوبوس های شرکت فولکس واگن تغییرات بنیادی زیادی را در راستای الکتریکی سازی خود تجربه میکند که در ادامه به جزئیات بیشتری از این محصولات می پردازیم.

تراتون TRATON. حروف TRA در این نام از کلمات TRAnsformation (دگرگونی)، TRAnsportation (حمل‌ونقل) و TRAdition (سنت) گرفته شده‌اند و بخش TON نیز از کلمه‌ی TONage می‌آید. واژه‌ی Always On نیز نشان دهنده‌ی هدف نهایی مشتریان و این بخش یعنی ممکن ساخت همه‌چیز است.

رنشلر در فضایی کاملاً مرتبط درباره فصل جدید تاریخ این بخش صحبت کرده و روی مان (MAN) تأکید ویژه‌ای داشته است. این شرکت سبد محصولات قدرتمندی داشته و از الکتریکی سازی هم ‌سود برده است. اسکانیا نیز همواره با راه‌حل‌های حمل‌ونقل پایدار خود نظرها را جلب کرده است. فولکس‌واگن Caminhoes e Onibus نیز بهترین ارزش در برابر مبلغ پرداختی را در بازارهای نوظهور ارائه کرده و نهایتاً به ریو می‌رسیم که حمل‌ونقل را وارد مرحله‌ی جدیدی خواهد کرد.

 

آسان بار-آسان پدیا-تراتون جدید ترین محصول فولکس واگن

 

به منظور گسترش هر یک از شرکت‌ها، کمپانی‌ها نیازمند همکاری استراتژیک هستند و یکی از اولین قدم‌ها امضای قرارداد تراتون با هینو است که شرکت ژاپنی تولید کننده‌ی خودروهای تجاری و پیشرانه‌های دیزلی برای کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و دیگر انواع حمل‌ونقل است.

سینوتراک چین که در کشورمان با کشنده‌های پرحاشیه‌ی هوو شناخته می‌شود دیگر همکار تراتون بوده و برنامه‌هایی برای گسترش همکاری‌ها با مان دارد. این دو شرکت از سال ۲۰۰۹ تاکنون با یکدیگر همکاری داشته و با تثبیت یک شرکت جوینت ونچری که کامیون‌های هوی دیوتی MAN را در چین تولید خواهد کرد همکاری‌های خود را گسترش خواهند داد.

 

آسان بار-آسان پدیا-تراتون جدید ترین محصول فولکس واگن

 

تراتون همچنین همکاری استراتژیک خود با هولدینگ سولرا را اعلام کرده است. این شرکت به دنبال شکل دادن چشم‌انداز دیجیتالی حمل‌ونقل و لجستیک آینده است. بنا به بیانیه‌ی منتشر شده، همکاری یاد شده شامل راه‌حل‌های فروش، سرویس‌های راننده و مدیریت ناوگان دیجیتالی خواهد بود.

این کمپانی آمریکایی که از سال ۲۰۰۵ تاکنون در بازار حضور دارد با بخش کامیون و اتوبوس مان همکاری داشته اما هم‌اکنون یک قدم فراتر گذاشته و با خود تراتون کار می‌کند.اما شایعات موجود درباره عرضه سهام تراتون در بورس توسط رنشلر تأیید یا رد نشده است. این مدیر ارشد به خبرنگاران گفته که همه‌ی گزینه‌ها روی میز بوده و تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است.اما این کار می‌تواند سرمایه‌ی بیشتری را به شرکت تزریق نموده و تراتون را به رقیبی چالش‌برانگیز در برابر دایملر، ولوو و دیگر رقبای این کلاس تبدیل کند.

 

آسان بار-آسان پدیا-تراتون جدید ترین محصول فولکس واگن

 

مان در نمایشگاه هانوفر امسال با کامیون‌ها و خودروهای تجاری متنوع و الکتریکی حاضر شده بود. از جمله‌ی این محصولات می‌توان به نسخه بدون آلایندگی ون مان eTGE اشاره کرد که اساساً فولکس‌واگن کرافتر با نامی متفاوت است.

اما محصول برجسته‌ی این شرکت در هانوفر مان CitE بود که یک کامیون شهری الکتریکی بوده و تنها در ۱۸ ماه توسعه یافته است. این کامیون که برای حمل‌ونقل و توزیع داخل شهری طراحی شده وزن کمی داشته و درب‌های پهن آن ورود و خروج را تسهیل می‌کنند. برد این کامیون حدود ۱۰۰ کیلومتر است.

محصول دیگر مان در هانوفر Lion City E است که نمونه‌ی پیش‌تولیدی یک اتوبوس شهری با پیشرانه‌ای مرکزی در اکسل است. باتری‌های مقاوم در برابر تصادف این اتوبوس در سقف نصب شده‌اند تا فضای بیشتری وجود داشته باشد. تنها در ۳ ساعت می‌توان برد ۲۷۰ کیلومتری را به دست آورد.

 

آسان بار-آسان پدیا-تراتون جدید ترین محصول فولکس واگن

 

از طرف دیگر اسکانیا را داریم که بیشتر روی مسافت‌های زیاد و سوخت LNG تمرکز داشته است. اگرچه LNG جایگزین ساده‌تری برای گازوئیل بوده اما فاقد زیرساخت‌های کامل می‌باشد و آلمان امسال اولین جایگاه سوخت‌گیری LNG را تأسیس کرده است.اولین اتوبوس مسافت طولانی اسکانیا که از LNG استفاده می‌کند Interlink Medium Decker نام دارد. این وسیله نقلیه ۱۳ متر طول داشته و برد آن به ۱۰۰۰ کیلومتر هم می‌رسد.

خودروهای تجاری فولکس‌واگن نیز با دست پر به میدان آمده بود. خودروهای کدی و ترانسپورتر الکتریکی با همراهی ABT توسعه یافته‌اند. این ون‌های کوچک شهری اوایل سال آینده وارد بازار خواهند شد و بردهای ۲۰۰ یا ۴۰۰ کیلومتری خواهند داشت.

 

آسان بار-آسان پدیا-تراتون جدید ترین محصول فولکس واگن

 

محصول دیگر این شرکت ون مفهومی فولکس‌واگن کرافتر های موشن است که بر پایه کرافتر الکتریکی ساخته شده است. این خودرو دارای تکنولوژی سلول سوختی‌ای است که به پیشرانه الکتریکی نیرو می‌دهد. با استفاده از باک هیدروژنی ۴.۲ کیلومتری، شاهد برد ۳۵۰ کیلومتری هستیم. این باک طراحی مدولار داشته و دومین نسخه از محدوده حرکتی ۵۰۰ کیلومتری برخوردار است.

پروژه بعدی کارگو e-Bike نام داشته و می‌تواند تا ۲۱۰ کیلوگرم بار را حمل کند. نهایتاً به کانسپت I.D. Buzz کارگو می‌رسیم که برای اولین بار معرفی شده و اولین عضو تجاری از خانواده خودروهای الکتریکی I.D. فولکس است. این ون از رانندگی خودکار سطح ۴ برخوردار بوده و محدوده حرکتی آن به بیش از ۵۵۰ کیلومتر می‌رسد.

 


منبع:پدال