زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به شناسایی ۴۲۴ واحد صنعتی آلاینده در تهران طی سال جاری اظهار کرد: هیچ یک از واحدهای صنعتی مستقر در تهران حق استفاده از سوخت سنگین و آلاینده مثل مازوت را ندارند.

به گفته کلانتری ۴۲۴ واحد صنعتی آلاینده در سال جاری در تهران شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۱۶۰ واحد برنامه کنترل آلودگی ارائه داده‌اند همچنین ۳۴۳ واحد صنعتی طی سه سال گذشته نسبت به رفع آلایندگی واحد خود اقدام کرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه مهم‌ترین واحد آلاینده تهران کارخانه سیمان است، گفت: این واحد صنعتی برنامه کنترل آلودگی خود را به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه داده است و اگر نتواند در قالب برنامه نسبت به کاهش آلودگی اقدام کند حتما با این واحد برخورد خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: کامیون‌های فرسوده و فاقد معاینه فنی حداقل تا ۱۵ بهمن ماه اجازه تردد در تهران ندارند.

کلانتری با اشاره به تولید ۴۳ هزار تن نخاله ساختمانی در تهران به‌طور روزانه گفت: تا کنون به سه واحد بازیافت نخاله ساختمانی مجوز داده‌ایم تا ضایعات و نخاله‌های ساختمانی به مصالح ساختمانی تبدیل و به چرخه مصرف وارد شود. به واحدهای بازیافت نخاله ساختمانی – که در شعاع ۱۲۰ متری تهران مستقر باشند، مجوز داده می‌شود- البته این واحدها باید برنامه‌های کنترل آلودگی را به‌طور کامل اجرایی کنند.