دایملر تراکس به هیچ عنوان از قافله عقب نمی‌ماند!

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دایملر تراکس به هیچ عنوان قصد ندارد از قافله عقب بماند. هفته گذشته این کمپانی آلمانی اعلام کرد که تا قبل از سال ۲۰۱۹ حدود ۲.۶ میلیارد یورو در واحد تحقیقات بر روی کامیون‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد و آماده می‌شود تا در سال ۲۰۲۱ تولید خودروهای سنگین برقی را شروع کند، در همین حال، به کار بر روی ارتباط از راه دور و فناوری‌های مربوط به کامیون‌های خودران نیز ادامه خواهد داد.

گفتنی است کمپانی دایملر به تازگی چند دستگاه کامیون برقی مرسدس بنز آکتروس با آلایندگی صفر را در اختیار بعضی از مشتریان گذاشته است تا بتوانند آن‌ها را در شرایط واقعی تست کنند و اگر همه چیز به خوبی پیش برود تولید انبوه این کامیون‌ها از سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

کامیون مرسدس بنز آکتورس از نظر فنی یک کامیون سنگین محسوب می‌شود و انتظار می‌رود به زودی شاهد عرضه نسخه برقی کامیون کاسکادیا (e-Cascadia) از طرف کمپانی دایملر نیز باشیم.

به گفته مدیران دایملر، این کمپانی قصد دارد برای تحقیقات در سه زمینه به طور سنگین سرمایه‌گذاری کند که عبارتند از: ارتباط از راه دور، کامیون‌های برقی و کامیون‌های خودران.

– ارتباط از راه دور

این پروژه از هفت سال پیش کارش را آغاز کرده و با استفاده از نرم‌افزاری که در کارخانه بر روی کامیون‌ها نصب شده است می‌تواند ایرادها را از راه دور تشخیص بدهد. به تازگی نیز چند امکان جدید به این نرم‌افزار اضافه گردیده و نمونه بارزی از این است که فناوری چگونه می‌تواند از هزینه‌های کلی یک ناوگان حمل و نقل بکاهد. به روزرسانی موتور از راه دور تنها به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد و از طریق آن می‌توان به درخواست مشتری برخی از تنظیمات را نیز تغییر داد، برای مثال، می‌توان ظرف چند دقیقه محدود سرعت کروز کنترل را عوض کرد.

-کامیون‌های برقی

با در نظر گرفتن این که پروژه ارتباط از راه دور به طور کامل در حال اجراست، پروژه دیگری که قرار است در آینده نزدیک بر روی آن کار شود، برقی‌سازی محصولات است و آن طور که دایملر اعلام کرده است در سال ۲۰۱۹ اولین اتوبوس برقی که برای سرویس مدارس از آن استفاده خواهد شد روانه بازار می‌شود.(برای خواندن مقاله به روزرسانی محصولات ولوو، این بار از راه دور! کلیک کنید.)

 

– کامیون‌های خودران

با نگاهی دورتر به آینده، کمپانی دایملر به کار بر روی فناوری‌هایی که در سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار ارائه کرده بود ادامه خواهد داد. از زمان عرضه کامیون فرایتنر Inspiration که بدون راننده حرکت می‌کرد و واقعاً الهام‌بخش این صنعت بود، دایملر پیوسته در حال آزمایش و ارتقاء تجهیزات لازم برای کامیون‌های خودران از جمله  ارتقاء حسگرها و همچنین هوش مصنوعی بوده است. البته هدف اصلی این شرکت از تولید کامیون‌های خودران این نیست که راننده به کلی کنار گذاشته شود، بلکه هدف اصلی ایمنی بیشتر رانندگان و خودروهای دیگری است که در اطراف آن‌ها حرکت می‌کنند.

 

 

نوشته های اخیر

۷ دلیل مهم آتش گرفتن کابین کامیون و آموزش جلوگیری از آن

 آتش گرفتن کابین کامیون، کابوسی هولناک و یکی از خطرناک‌ترین حوادثی است که ممکن است…

3 روز پیش

بیجک باربری و گمرکی چیست و چه کاربرد و مزیتی دارد؟

بیجک باربری و گمرکی مانند گروپاژ در میان اصطلاحات گمرکی استفاده می‌شوند، یکی از مهم‌ترین…

3 روز پیش

ارزش گمرکی کالا چیست ؟ چگونه محاسبه یا تعیین می شود

اگر قبلا با اصطلاحات گمرکی آشتا شده اید و  درصدد آشنایی با چگونگی و قوانین…

2 هفته پیش

آموزش بستن زنجیر چرخ کامیون ( از ابتدا تا انتها )

استفاده‌کردن و بستن زنجیر چرخ کامیون و خودرو به‌ویژه در فصل زمستان و زمستانی کردن…

2 هفته پیش

کالای متروکه چیست؟ چه دلایلی باعث متروکه شدن کالا می‌شود

کالای متروکه مانند گروپاژ یک اصطلاح گمرکی است که در زمینه فعالیت‌های گمرکی یکی از…

3 هفته پیش

کالاهای ممنوعه گمرک ایران در سال ۱۴۰۳ کدامند؟ جدیدترین لیست کالاهای ممنوع گمرک ایران

برای واردات کالا باید به قوانین واردات و مقررات حمل کالای وارداتی و همچنین اصطلاحات…

4 هفته پیش