زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کمپانی ولوو به تازگی این امکان را برای مشتریانش به وجود آورده است که سیستم موتور برخی از مدل‌های کشنده‌های ولوو را از راه دور به روزرسانی کنند.

ولوو اسم این امکان جدید را برنامه‌ریزی از راه دور (Remote Programming) گذاشته است و به عنوان یک افزونه‌ جدید به سیستم تلماتیک Uptime Service اضافه گردیده است. بنا به گفته یکی از مدیران ولوو، این کمپانی از ماه ژوئن گذشته توانسته با موفقیت بیش از ۱۳۰۰ موتور را از راه دور به روزرسانی کند و طی این فرایند نزدیک به ۶۰۰ روز در وقت مشتریان صرفه‌جویی شده است. نزدیک به نیمی از این به روزرسانی‌ها توسط راننده‌ها و بقیه به وسیله کارشناسان ولوو بر روی موتورها اعمال شده است.

ولوو

 

هنگامی که ولوو تشخیص می‌دهد که یکی از موتورهای ساخت این شرکت باید به روزرسانی شود، یکی از نمایندگان بخش Uptime Center با شرکت‌های حمل و نقل یا مالکان کامیون تماس می‌گیرد تا هر زمانی برایشان مقدور است را به تکمیل فرایند به روزرسانی اختصاص دهند. در زمان مقرر، کامیون باید با موتور روشن در محلی توقف کند و یک تلفن همراه هوشمند یا اتصال وای فای نیز در اختیار راننده باشد. برای تکمیل کل فرایند به روزرسانی به حدود ۲۰ دقیقه زمان نیاز است.

 

 

ولوو

 

 

کمپانی ولوو معتقد است انجام عملیات به روزرسانی، فقط در حد حرف نیست و این شرکت از آن به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده نمی‌کند. در واقع، فناوری‌های پیشرفته امروزی این شرکت را قادر ساخته به تعهداتی که در قبال مشتریان دارد بهتر عمل کند و قابلیت‌هایی که در خلال بیش از دو دهه به دست آمده‌اند را بهتر در اختیار مشتریان بگذارد.

برنامه Remote Programming علاوه بر انجام به روزرسانی‌های نرم‌افزاری، می‌تواند تغییراتی بر روی تنظیمات سرعت به وجود بیاورد و به مالکان کامیون‌ها اجازه می‌دهد به منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت، افزایش عملکرد یا برقراری تعادل بین مصرف سوخت و عملکرد، برای عملیات مختلف سرعت‌های متفاوتی تعریف کنند.