زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سری کامیون های Pinnacle شرکت ماک (MACK) از سری کامیون های قدرتمند و سخت جان شرکت ماک میباشد که در عین سبک بودن توانایی حمل اجسام و بار سنگین را داشته و مصرف سوخت بسیار پایینی هم دارد. یکی از مدل های سری Pinnacle شرکت ماک، Pinnacle Sleeper  نام دارد که آسان بار امروز قصد دارد به معرفی آن بپردازد.

Pinnacle Sleeper مناسب بارگیری های سنگین با قابلیت استفاده به عنوان بالابر و همچنین کشنده در مسیرهای طولانی میباشد. این مدل از کامیون های ماک (MACK) دارای نیروی بسیار قوی و همچنین مصرف بسیار بهینه سوخت بوده تا در مسیرهای طولانی و شرایط سخت به خوبی پاسخگوی نیاز راننده باشد. Pinnacle Sleeper دارای ۶ “زیر مدل” میباشد: مدل شاسی تخت، شاسی متوسط، شاسی بلند،Pinnacle  محور جلو وPinnacle  محور عقب.

سری کامیون های Pinnacle Sleeper به دلیل استفاده از تکنولوژی روز شرکت ماک، دارای سنسورهای متنوعی برای ایجاد توازن و ثبات در داخل کابین میباشند، به طوریکه نوع و وزن باری که حمل میشود تاثیر منفی بر روی تعادل کامیون و کابین نگذارد. این سنسورها به راننده کمک میکنند تا در شرایط دشوار و خاص به تنطیم تعادل ماشین بپردازند. همچنین نیروی ثقل مرکزی و کابین چهار گوشه Pinnacle Sleeper به تعادل دقیق تر کامیون کمک ویژه ای میکند.

طراحی و ظاهر کامیون Pinnacle Sleeper ماک
طراحی آیرودینامیک Pinnacle Sleeper باعث میشود تا نیروی کمتری صرف حرکت کامیون بشود، ضمن اینکه زاویه دید زیادی را در اختیار راننده میگذارد تا کاملا به فضای محیط اشراف داشته باشد.Pinnacle Sleeper ثبات بالایی دارد،  یکی از حرفه ای کامیون های موجود است که در زمان کوتاهی آماده به کار میشود و همچنین هزینه های پایینی را به راننده تحمیل میکند. سطح بیرونی کابین راننده نیز دارای میله تعادل کامل و همچنین تمیزکننده خودکار پله میباشد تا راننده در حین ورود و خروج بالاترین امنیت ممکن را داشته باشد.
تعبیه یک اتاق خواب شخصی در کامیون Pinnacle Sleeper ماک
یکی از مسائلی که خیلی از کامیون داران با آن مواجه هستند، احساس راحتی و آسایش هنگام سفرهای طولانی میباشد. آنها معمولا کمتر به سفرهای طولانی میروند زیرا کامیون آنها احساس مناسبی و راحتی برایشان مهیا نمیکند. اما Pinnacle Sleeper کاملا متفاوت از دیگر کامیون هایی است که میشناسید. حتی اگر هفته ها از خانه خود دور باشید، شرکت ماک به شما اجازه نمیدهد کوچکترین احساس دوری از خانه را داشته باشید! در تصویر زیر میتوانید تخت خواب درجه یک و با کیفیت ماک را  مشاهده کنید که حتی شاید خوابیدن بر روی آن از خوابیدن بر تختخواب خانه تان دلپذیرتر باشد!! چوب لباسی و میز کنار تخت نیز دقیقا تداعی کننده اتاق خواب شخصی یک فرد میباشند که شرکت ماک برای احساس راحتی راننده آن را طراحی کرده است.

ویژگی ها و نکات برجسته در کامیون Pinnacle Sleeper ماک

نیروی گرمایشی، سرمایشی، تهویه هوا و نیروی برق همگی به صورت مجزا از موتور ماشین تغذیه میشوند و در هر شرایط آب و هوایی به سرعت به حداکثر کارایی میرسند. همچنین نوع نورپردازی و طراحی چهارگوشه داخلی کابین از انعکاسات خطرناک نور و همچنین افزایش نقطه کور راننده جلوگیری میکند.
یکی از مهمترین ویژگی هایی که یک کامیون باید داشته باشد، کنترل راحت کامیون بدون ایجاد حواس پرتی است. شرکت ماک در کامیون Pinnacle Sleeper خود دکمه ها و کنترل های بسیار مناسبی را طراحی کرده به طوریکه کنترل کامیون به صورت تلسکوپی و اهرمی انجام خواهند شد.

این مسئله باعث میشود سریعا دست خود را به صفحه جلوی فرمان برسانید و بدون نگاه کردن به اهرم ها تنظیم دلخواه خود را انجام دهید. مسلما این ویژگی ها باعث افزایش امنیت حین رانندگی و سفر خواهند شد.

تجهیزات داخلی کامیون Pinnacle Sleeper ماک
موتورهای Mack MP7 و Mack MP8

موتور MP7

موتور MP8

این موتورهای بهینه سازی شده ماک(MACK)  باعث افزایش قدرت اسب بخار اما گشتاور کم میشوند تا کامیون خود را به راحتی و به طرز دلخواه در جاده ها کنترل کنید.
موتور MP7 11 لیتری دارای ۳۲۵ تا ۴۰۵ قدرت اسب بخار و دارای نرخ گشتاور ۱۲۰۰ تا ۱۵۶۰ lbs بر فیت میباشد.(۴۲۰ اسب بخار در ۲۱۰۰ دور در دقیقه).
موتور MP8 13 لیتری دارای ۴۱۵ تا ۵۰۵ قدرت اسب بخار و نرخ گشتاور ۱۵۴۰ تا ۱۸۶۰ lbs بر فیت میباشد.(۴۲۵ اسب بخار در ۲۱۰۰ دور در دقیقه).

سیستم Mack MP8 ClearTech که با استفاده از تکنولوژی SCR منجر به کاهش گزینشی کاتالیست خواهد شد.

سیستم Mack MP8 ClearTech

 

کاربردهای کامیون Pinnacle Sleeper ماک

 تبدیل شدن به تریلی تخت برای جا به جایی بارهای دارای ارتفاع یا ماشین

 استفاده برای جا به جایی بار در مسیرهای بسیار طولانی به علت کم مصرف بودن و امکانات جانبی مناسب

 جا به جایی و انتقال اجسام سنگین و حجیم با تیک آف قدرتمند

 جا به جایی و حمل بار برای مصارف درون شهری به علت صرفه اقتصا