زمان مطالعه: < 1 دقیقه

در حالی که بسیاری از خودروسازان تولید ماشین‌های خودران را نقطه عطف بعدی در صنعت خودروسازی قلمداد می‌کنند، برخی نیز معتقدند با استفاده از ماشین‌های پرنده می‌توانیم راه گریزی از ترافیک‌ سنگین و راهبندان داشته باشیم. در همین راستا، کمپانی سامون موتورز قصد دارد به زودی از نخستین ماشین پرنده دنیا رونمایی کند.

نخستین ماشین پرنده به زودی در ژنو فرود می‌آید

البته برای این که ماشین‌های پرنده به واقعیت تبدیل شوند باید قوانین و مقرارت بسیار زیادی در مورد خودروها و پرنده‌ها وضع شوند که به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست. کار دشوار دیگری نیز باید صورت بگیرد و آن هم این است که مردم را  متقاعد کنیم که این روش از حمل و نقل امن است و خطراتی به همراه ندارد.

با همه این حرف‌ها، کمپانی سامون موتورز که معتقد است به واقعیت ساخت ماشین‌های پرنده نزدیک‌تر شده است، دست به تولید ماشین پرنده‌ای به نام Pal-V زده است و قصد دارد در نمایشگاه خودرو ژنو از آن رونمایی کند. گفته می‌شود رونمایی از Pal-V لحظه‌ای تاریخی در تولید و تکامل ماشین‌های پرنده است.

نخستین ماشین پرنده به زودی در ژنو فرود می‌آید

این ماشین بر روی جاده و وقتی پره‌هایش جمع شده باشند می‌تواند مثل یک خودرو سه چرخ راه برود، هرگاه لازم باشد هم می‌تواند به یک وسیله نقلیه پرنده تغییر شکل بدهد. البته تغییر حالت ماشین به پرنده به صورت دستی انجام می‌گیرد و به پنج تا ده دقیقه زمان نیاز دارد. نیروی پیشران حرکت بر روی جاده را موتور Rotax تأمین می‌کند که در واقع موتور هواپیماست و ۱۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد. برد حرکت این موتور به ۱۳۱۵ کیلومتر و حداکثر سرعت آن نیز به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نخستین ماشین پرنده به زودی در ژنو فرود می‌آید
نخستین ماشین پرنده به زودی در ژنو فرود می‌آید

به اعتقاد کارشناسان، با تولید این ماشین پرنده دیوار بین خیال و واقعیت شکسته خواهد شد و نقطه عطفی است که پیشگامان را از رویأپردازان جدا خواهد کرد.